Bori Réka még csak ötödéves a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, de már sok operettben játszott primadonnát és szubrettet. Óriási vágyálma teljesült, amikor megkapta a Mária főhadnagy szerepét.
Novák Eszter és Selmeczi György osztályába járt. Azt mondja, Ábrahám Pál Viktóriája volt az a mérföldkő, amikor eldöntötte, „én ezzel szeretnék foglalkozni, primadonna szeretnék lenni”. Énektanára, Bátori Éva biztatta, hogy hangja alkalmas erre a pályára.
A négy színház – a békéscsabai, az Operett, a Magyar Zenés és a veszprémi – koprodukciójában, Seregi Zoltán rendezésében készülő Mária főhadnagy című előadásba a veszprémi „ágon” került be. Oberfrank Pál rendező ajánlotta, de táncos komikusnak, szubrettnek. Bozsó József társrendező „mentette meg”, amikor közölte, hogy szükség van primadonnára.
- Akkora jutalomjáték ez a Mária főhadnagy! Tulajdonképpen szubrett is, primadonna is, hiszen nadrágszerep, énekelni is kell, drámai szerep is. Nagy kihívás, bonyolult eljátszani a jeleneteket, főleg a bonvivánnal, a Jancsó Bálintot alakító Domoszlai Sándorral. Igazi kihívás a két nagyduett, az első találkozásnál, aztán a második felvonásban a báljelenet, a lelepleződés, a megbocsátás és persze a végén a boldogság – sorolta Bori Réka.
A fiatal művésszel főpróba előtt az öltözőjében beszélgettünk. Szavaiból a műfaj iránti alázat és az elhivatottság csendült ki.
- Az éneklés önmagában komoly kihívás, fontos, hogy hangilag fejlődjek. Huszka zenéje csodálatos, nem lehet zokogás nélkül kibírni, magával ragadja az embert. A színészénem támaszkodik a zenére, a zene vezet, onnan tudom, mit kell játszani.
Bori Réka imádja az operettet; azért szeretne dolgozni, hogy „ne tűnjön el a jó ízlésű operett”, „a szakmában lenézett zenés színház”. Majd a műfaj nehézségeiről beszélt.
- Egy-egy művésznek itt énekelni, táncolni és játszani is kell tudni. Ez iszonyatosan komoly meló, naponta egyszer végigénekelni egy ilyen darabot, az vokálisan és pszichésen is megterhelő. Lebstück Mária szerepében hol nő vagyok, hol férfi, lehet lubickolni ebben a figurában. Érdekes, hogy Mária egy idő után elkezd férfiként viselkedni…
A zenés műfaj nehézségét igazolja az is, hogy a Mária főhadnagy kettős szereposztásban látható Bori Rékával, illetve Lévai Enikővel a Békéscsabai Jókai Színházban.
Niedzielsky Katalin
Fotó: Rácz Attila