Stúdiódarabot játszani – karnyújtásnyira a közönségtől – mindig különleges élmény! De különleges élmény a nézőknek is – olyasfajta intim beavatás a cselekmény, a jellemek titkaiba, amilyet hagyományos színházi előadástól sosem kaphat meg. Különösen így van ez, ha olyan – az emberi életet alapvetően meghatározó – tematika körül forog a mű cselekménye, mint az Élet és a Halál kérdése. Ahogy régen a misztérium-játékokban a Jó és a Gonosz között folyt a vita, ebben a modern misztériumjátékban egy anya és a lánya csap össze, hogy érvényesítse az életigenlésbe – illetve a halálvágyba – vetett hitét. Súlyos, létünket legmeghatározóbb alapvetések ezek – Marsha Norman darabja mégsem tragédia, hanem groteszk tükör: milyen kisszerűek vagyunk, mikor nagyszerűnek hisszük magunkat! A leginkább Örkény István stílusára emlékeztető játék sírva nevettet meg bennünket.
Csiszár Imre a Jóccakát, anyáról
2015.11.09.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Nyomtatás
Még több hír
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Keresés