Három szerepet játszani egy előadásban komoly kihívás a színész számára. Tarsoly Krisztina azt mondja, szép feladat, és a legfontosabb, hogy minden figurának meglegyen a saját igazsága.
– A kapcsolatunkról, férfi és nő egymáshoz való viszonyáról szól Neil Simon Az utolsó hősszerelmes című darabja. Minden ember életében fontos és nagyrészt a másik fél határozza meg, hogy miként érzi magát férfiként vagy nőként a bőrében egy kapcsolatban. Szex, véleménykülönbség, szerelem, baráti közeledés vagy annál több – ezek a lényeges szempontok, amelyek alapján eldöntjük, hogy betöltünk-e egy szerepet vagy nem, hogy férj vagy feleség hogyan érzi magát a házasságban. Amióta világ a világ, ez egy fontos kérdés, ezért van helye ma is ennek a darabnak a színpadon – mondta az Elaine, Bobbi és Jeanette alakját életre keltő színművésznő.
Arról is szólt, hogy az amerikai szerző jellegzetesen fanyar humorát nagyon szereti, mert „ebből is látszik, hogy Simon jól ismeri az embereket”.
– Persze a humor nem cél, hanem eszköz. Akkor jó, ha van mondandója, ha elgondolkodtató. Ennek az előadásnak a humora biztos minden nézőnél „betalál”. Bízunk benne, hogy sok embernek ismerősek lesznek a mondatok, a párbeszédek, amiket hallanak majd.
Három nagyon különböző karaktert eljátszani nem egyszerű feladat, ezt elismerte Tarsoly Krisztina. De a legfontosabbnak azt tartja, hogy mind a három személyiség igaz, hiteles legyen, mindegyiknek meglegyen a maga igazsága.
Az évad negyedik stúdiószínházi produkcióját a Művész Kávéházban mutatják be. A különleges helyszínről a főszereplő úgy fogalmazott, hogy „az ilyen témához intimitás kell”. Valószínűnek tartja, hogy amikor a direktor elolvasta a darabot, egyből beugrott neki, hogy odavaló, s a kávéházi környezetben első pillanattól otthon érezte magát. Reméli, sikerül elérni, hogy a nézők együtt utazzanak a darabbal, tudnak üzenetet átadni, tükröt tartani, hogy az emberek magukra ismerjenek.
Niedzielsky Katalin
Fotó: Rácz Attila