2018. szeptember 27., csütörtök      17:10

Jelenlegi hely

A sHÓwKIRÁLYNŐ bemutatójára készül a Jókai Színház


Már második zenés gyermekbemutatójára készül a Békéscsabai Jókai Színház az őszi évadban. Három nappal a Kukac Kata kalandjai című musical premierje után, szeptember 27-én elkezdődtek az újabb mesejáték, A sHÓwKIRÁLYNŐ próbái. Weber Kristóf – Zalán Tibor darabját Merő Béla rendezi, a bemutató november 27-én lesz. (Niedzielsky Katalin tudósítása)

A cím szokatlan írásmódja egyrészt Andersen Hókirálynő című klasszikus meséjére utal, másrészt a modern feldolgozás tartalmára. Minden kisgyermek könyvtárában alapmű, a család kedvence volt a Hókirálynő. Talán ma már kevesebben veszik elő a mesekönyvet, többen ismerik a filmváltozatokat, vagy a színházból az orosz Jevgenyij Svarc darabját. A régi mesében Kay és Gerda barátságban és boldogságban él a Nagymama otthonában, amíg a jégszívű Hókirálynő el nem rabolja, magával nem viszi a fiút az örök hó és fagy birodalmába. A kislány elhatározza, hogy visszahozza barátját.  

Az új változatban, Zalán Tibor átiratában A sHÓwKIRÁLYNŐ nem a hó és fagy birodalmába viszi a gyermeket, hanem – ahogyan a cím is jelzi -, a show, a szórakoztatóipar, a média manipulatív, veszélyes világába, amely könnyen megnyomorítja a gyermeki lelket, személyiséget.

A színdarab erre a veszélyes világra szeretne figyelmeztetni, a gyermeki érzékenység védelmében. Ugyanakkor nem akar direkt módon véleményt mondani, kioktatni. Gerdának végül sikerül a fiút megmenteni A sHÓwKIRÁLYNŐ befolyása alól, de sok gyermeknek nincs ilyen szerencséje, hogy valaki visszavigye a valóságos csodák, értékek felé.

Seregi Zoltán igazgató köszöntötte az alkotókat, szereplőket a sajtónyilvános olvasópróbán, s kiemelte, hogy a darabból adódóan a a készülő előadás érdekessége, hogy a színészekkel és a kulisszák mögött is színiiskolások dolgoznak együtt, ami lehetőség a szakmai gyakorlatra.

Merő Béla rendező elmondta, hogy három különböző rétegben játszódik az előadás, az első a realitás, amelyben a szereplők élnek, a második a mesék birodalma, a harmadik pedig az igénytelen show-k ócska világa. Ezt a hármas tagolást tükrözi majd Weber Kristóf zenéje.

  • Az előadásban színpadra lép Andersen, aki elveszítette a mesét, ami igazi dráma az író számára, de harcol érte, ami azt üzeni, hogy a meséért, a szépségért harcolni kell. Az egyik főhős, Kay, aki szeretne sztár lenni, kiemelkedni a hétköznapokból. A másik Gerda, aki kemény lány, hisz a tisztaságban, a mesében, küzdelme sorstragédia, végül ő győz. A darab központi gondolata a szeretet lesz, amivel minden bajt le lehet győzni – magyarázta Merő Béla.

A sHÓwKIRÁLYNŐ rideg, racionális figura lesz, a Nagymama jólelkű, szeretetre méltó, mindenki több szerepet játszik, ahány szerep, annyifajta karakter – sorolta a rendező, majd kiemelte: Nem paródiát akarunk, de van véleményünk, és Gerdával értünk egyet.

A sHÓwKIRÁLYNŐ szerepét Liszi Melinda játssza, Kay a színészhallgató Józsa Bence lesz, Gerda Kerek Vivien, a Nagymama Nagy Erika, Andersen Koleszál Bazil Péter. Az állatfigurákat fiatal művészek és színiiskolások alakítják. A háromféle világ díszletét Egyed Zoltán tervezi, a népes szereplőgárda – amelyben vannak emberek, haramiák, állatok - jelmezeiért Petrovszki Árpád felelős. A tánc, mozgás kidolgozása Korom Gábor feladata. A hat részből álló zenés mesejátékra a színház november végétől várja a gyerekeket.

Niedzielsky Katalin

Fotó: Ignácz Bence, A-TEAM

 


h i r d e t é s  

kulisszan834.jpg


 

 
 
                         

 

 

 



mto2.png

korlatoknelkul.jpg


forradalom-es-szinhaz.png

 

 


h
k
sze
cs
p
szo
v
1
2
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
2018. december
 

Keresés

Keresés űrlap



Google+