Szophoklész régmúlt időkben játszódó, ám örökérvényű tragédiáját viszi színre február 6-án Merő Béla rendező, első éves színész-szakos osztályával, a színész III. éfolyam néhány tagjával, valamint Gubik Petra és Nagy Róbert főszereplésével, az Ibsen Stúdiószínházban.
A hat előadásból álló sorozat harmadik, interaktív foglalkozásán, a színi hallgatók az általuk megformált szerepről vallottak, majd kisebb szituációkat mutattak be az Antigonéból. Ez utóbbi azért volt izgalmas, mert rendezőnek, a közönség soraiból kért fel egy diákot Merő Béla. Az alkalmi színidirektor lelkes, de olykor értelmezhetetlen instrukciói nagy derültséget váltottak ki a közönségből, főként azért, mert a szereplők szemrebbenés nélkül hajtották végre az utasításait.
A darab első jelenetében már kibontakozik a drámai szituáció: két törvény, két magatartás áll egymással szemben. Kreón a város és a hatalom érdekét védi, míg Antigoné az istenek íratlan törvényét vallja a család, a vérségi kötelékek védelmezésében. Mindketten makacsul ragaszkodnak a saját elveikhez, mindketten rendíthetetlenül hisznek a maguk igazában. A tragédia oka, hogy elveinek megsértése nélkül egyik sem képes a másik igazát elfogadni.
A foglalkozás végéhez közeledve egy rögtönzött bírósági tárgyaláson, Antigonénak (Gubik Petra) és Kreonnak (Nagy Róbert) meg kellett győznie az ítélőszéket a maga igazáról: a bírói szerepet betöltő publikum pedig választhatott a színpadon felkínált magatartásformák lehetőségei közül.
Már most is tetten érhető volt, hogyan építkezik egy-egy szerep, de január 30-án, a negyedik foglalkozáson már bizonyossá is válik, hogy a közös munkából hogyan fogalmazódnak meg az egyes szerepívek, milyen fordulópontok révén bonyolódik a történet, s végezetül, milyen felfogású Antigoné-előadás születik meg a premierre.
Bemutató: február 6-án, az Ibsen Stúdiószínházban.