fbpx Horesnyi Balázst, a Tizenhárom almafa díszlettervezőjét kérdeztük | Békéscsabai Jókai Színház
  2020. augusztus 06., csütörtök      13:45

Jelenlegi hely



Horesnyi Balázst, a Tizenhárom almafa díszlettervezőjét kérdeztük


- Az előadást egy különleges térbe, pástszínpadra helyezték. Mi volt ennek a szokatlan megoldásnak az oka?

- A színmű sok, tíz-tizenöt helyszínen játszódik, a sok váltás ügyetlenül nézett volna ki a színpadon. Abból indultunk ki, hogy Mózsi képzeletét látjuk, aki egy hokedlibe belelát egy világháborút. Így érdekesebb a látvány, nem „kukucskaszínházat” nézünk. A pástszínpadon jobban meg lehetett mutatni a határt is.

-Milyen volt az alkotói folyamat? Milyen nehézségekkel néztek szembe?

- Kiss József rendezővel sokat és jól dolgoztunk már együtt. Rendkívül művelt, érzékeny a képzőművészetre, hiszen szobrásznak készült, így könnyen megértettük egymást. Az almafák jelentették a legnagyobb kihívást: szobrok lesznek inkább, mint fák, lelkecskéket akartunk faragni, ahogyan Lázár Ervin meséjében van (A kő, aki rózsa akart lenni). Naturálisan nem lehet őket ábrázolni, csak az „égi másukat”. A fák a héten készülnek el, arcot, jól látható, festett jelet kapnak.

- Egyszer azt nyilatkozta, hogy „meg lehet buktatni egy előadást egy színnel”. Én inkább arra kérdeznék rá, a Tizenhárom almafában melyik lesz az a szín, amely uralkodni fog a színpadon.

- Napszítta, korhadó fák színét képzeltem el, ami egységesen szürke, mellé kell rakni még néhány színt, amik kinn vannak a szabad ég alatt, a szélben – még a festők segítségét fogom ebben kérni. Bábszínházi elemek is meg fognak jelenni, ahogyan a Vitéz László színházának kopottsága is.

 

(Szilágyiné Szabó Ágnes)

 


h i r d e t é s  

kulisszan834.jpg



mto2.png

korlatoknelkul.jpg


forradalom-es-szinhaz.png

 

 


h
k
sze
cs
p
szo
v
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
2021. július
 

Keresés

Keresés űrlap