Kedves Nézőink! Bizonyára önök is elgondolkodtak rajta, vajon miért egy kapu és előtte-mögötte a cirkuszi tér képezi a porondszínházi előadás vizuális terét. Angol barátunk Howard Lloyd, az előadás díszlettervezője így vall erről:
"A Fekete Péter által felvetett gondolat a kapu, mint vizuális elválasztó vonal rabság és szabadság között, képezi a La Mancha lovagja díszlettervének alapötletét. A kapu az Államhatalom tökéletes metaforája, egy olyan politikai szervé, ami túlnő minden időszakon, ahogyan a mi La Mancha lovagja előadásunk is. A kaput már a korai bronzkorban (i.e. 3300-2200) is időtlen építménynek tartották, ezért a mi építményünk megjelenésének is ugyanezt a maradandóság-érzetet kell keltenie. A rozsdás fém használata azt szimbolizálja, hogy a politika tiszta arculata mögött valami elkorcsosult, korrupt dolog bújik meg, ami képtelen visszatérni a normál állapotába.
A kis cirkuszi "porond" használatának ötlete a színpadon csak később, a tervezési folyamat során vetődött fel. A próbák alatt vált világosssá számunkra az, hogy nem elég csak azt a körülményt megjelenítenünk, hogy a rabok egy cirkuszi sátorban raboskodnak, hanem biztosítanunk kell egy központi arénát is, ahol Don Quijote történeteit eljátszhatjuk. Hasonlóan az ezen kis cirkuszi "porondok" belsejében szerepüket játszó cirkuszi állatokhoz, Don Quijote (a Porondmester) is előadja a maga műsorát a többi rabot használva "cirkuszi állataiként".
Ezzel az aréna-elrendezéssel egyértelműen kifejezzük azt, hogy a társadalmi rétegződés fennmarad a börtön falain belül is. Azok, akik "kint" nagyobb hatalommal és gazdagsággal rendelkeztek, megtartják magasabb státuszukat a börtönben is. Angolul ezt "csipkelődési rangsornak" hívjuk, közvetlenül utalva arra, ahogy a kakas a tyúkólban azonnal kialakítja vezető szerepét, majd a megfelelő sorrendbe "csipkedi" a többi madarat!
A csomagok használata absztrakt módon azt teszi lehetővé számunkra, hogy gyorsan és könnyen tudjunk létrehozni összetett miliőket anélkül, hogy díszletet átrendező személyzet legyen jelen a színpadon, akik megzavarhatnák az előadás dinamikáját és jelentését. A bőröndök olyan "közvetítők", amikben a rabok azokat a vagyontárgyaikat szállíthatják, amiket a hatóságok engedélyeztek, hogy magukkal vigyenek a "cirkuszbörtönbe". Csak ezek a dolgok azok, amik összekötik ezeket az embereket, és csak ezek a dolgok azok, amik megmaradtak az életükből, a tárgyaik közül. Tehát valóban igaz az, hogy Don Quijote világa ezekből a fontos tárgyakból keletkezik.
Ha tovább részletezném a díszlettervet, túl sokat tárnék fel abból a varázslatos világból, amit a rendező úr és én megálmodtunk, és remélem, hogy a terveken keresztül önök is be tudnak majd lépni Don Quijote, La Mancha lovagja világába! Jó szórakozást kívánok!"
Howard Lloyd – Díszlettervező, La Mancha lovagja