HÍR6.HU | Alighogy elutaztak Csabáról az ukrán vendégszínészek, máris egy speciális japán darab előkészületei zajlottak kedd délután a Békés Megyei Jókai Színházban. A teátrum Vigadótermében a tokiói Natori Színházi Ügynökség kvázi workshop jellegű főpróbájára, még a Nagyszínpadról is átjöttek szomszédolni a háztűznézős kollégák. Mi több: még kérdeztek is.
A Két Nóra, Henrik Ibsen Babaház című drámájának különös adaptációja. A Mitsuya Mori által rendezett színmű érdekessége, hogy az egyik Nórát egy nó előadóművész (Reijiro Tsumura), míg a másikat egy modern színművész (Yu Mizuno) alakítja. A shite, a nó Nóra, egy női maszkban játszik végig a színpadon.
A két Nóra, de vajon melyik az igazi? (még több kép)
G. B. Shaw szerint a női emancipációt, a férfi és nő viszonyát, a nőnek a családi életből a társadalomba való kilépését bemutató Babaház korszakalkotó jelentőségű. Azonban az ibseni alapgondolaton is túl mutat Mitsuya Mori kettős Nóra-álma, amelyben a tradicionális nó-színház -a modernnel: formabontó szimbiózist képez.
Csend! Próba van! Az előadás kezdete: szeptember 30., szerda 19 óra (képek)
A keddi workshop második felvonása, a szakmai szomszédolás volt. A Jókai Színház művészeinek lehetőségük nyílt arra, hogy ázsiai kollégákat kifaggathassák néhány kulisszatitokról is. Többek között ilyen volt a Nórák alatt alkalmazott speciális mozgás, amely leginkább a szamuráj harcművészek lépéseihez hasonlított, vagy az éneklős hangképzés. Az utóbbiról kiderült, hogy semmiben sem különbözik az európai technikáktól, így Hodu Józsiéknak csak a galuskás hangtól főhet a fejük. Persze az meg nincs, mert egészségesek, mint a teljes kiőrlésű magvakból készült barna kenyér.
Such Tamás
Forrás: HÍR6.HU