Az Aska és a farkas című zenés mesejátékunk próbái a célegyenesbe fordultak. Ennek egy fontos állomása a jelmezmegtekintés, ahol minden egyes jelmezt összes tartozékával együtt fel és kipróbál a csapat.
Azért beszélünk többes számról, mert és az öltöztetők, a jelmeztervező, a jelmezeket készítő férfi- illetve női szabók, a jelmezek majdani tisztításáért felelős mosónő, a rendező, a technikai stáb és a színház igazgatója egyenként ellenőrzi ilyenkor a jelmezek alkalmasságát a színpadi használatra. Kihagytunk valakit? Ja, igen a színészt.
A jelmezeknek nagyon sok szempontból kell megfelelniük. A színpadi hatás mellett a bennük való mozgási lehetőségek, a biztonságos használhatóság (pl. pirotechnika esetén), a közlekedési kihívások (néha elképzelhetetlenül fontos egy gumírozott talp), és a kezelhetőségük (mivel szabad tisztítani, mikor és hogyan) szempontjai még mindig csak részletei a tervezésükkor és kivitelezésük során felmerülő követelményeknek.
Mivel a puding próbája az evés, (az előadásé pedig a próba), nem csoda, hogy egy adott próbapillanatban a jelmezeknek végleges formájukban a színészen kell bizonyítaniuk. Ezt hívjuk jelmezmegtekintésnek, amely minden produkció létrejöttekor fontos pillanat.
A színész ilyenkor megmutatja, hogy a szerepéhez kapcsolódóan minden mozgást végre tud hajtani jelmezében. Ez nem mindig annyira egyszerű, mint ahogyan hangzik, vannak jelmezek, amelyek mozgatását többeknek, akár gépesítve kell megoldaniuk, tessenek csak az elmúlt Javor vitéz produkcióban a Halálra vagy a Szörnyre gondolni.
Az Aska és a farkasban ennyire bonyolult jelemezek nem lesznek, de pár meglepetést azért tartogatunk nézőinknek.
A produkció saját oldalán Önök beletekinthetnek a darab jelmezeinek szín és formavilágába, amelyek Papp Janó terveiből a Jókai Színház varrodájában öltöttek formát.
A családi mesedarab január 12-től tekinthető meg színházunkban.