Egy hatalmas elfüggönyözött fekete Pobeda fogadta a budapesti Szabadság Kávéházba érkező vendégeket csütörtök délelőtt a Sziget Fesztivál, a Magyar Teátrumi Társaság, valamint a Békéscsabai Jókai Színház sajtótájékoztatóján, melyen a Sziget összművészeti programjait mutatták be a média képviselőinek.
Első ízben állítják fel a Jókai Porondszínházat az Óbudai-szigeten, ahol két nagyprodukcióval mutatkozik be a Magyar Teátrumi Társaság – tájékoztatta a jelenlévőket Szabó László, a társaság titkára. A mínusz egyedik napon neves fellépők közreműködésével – Udvaros Dorottya, Cserhalmi György, Für Anikó, Kálloy Molnár Péter, Tompos Kátya – Cseh Tamás-emlékestet tartanak,a nulladik napon, augusztus 7-én 18.30-tól pedig a Jókai Színház sikerprodukcióját, a La Mancha lovagját láthatja a közönség a sátorszínházban.
Szép Fruzsina, a fesztivál programigazgatója elmondta: az idén húszéves jubileumát ünneplő Szigeten az összművészeti programokat egy központi helyen, koncentrált struktúrában kívánják a látogatók elé tárni, így komolyzenei, irodalmi, cirkuszművészeti, színházi és kortárs táncprodukciókkal, jazz koncertekkel, stand-up comedyvel is találkozhatnak a fesztiválozók a Porondszínházban.
A különleges színházi sátor építése jelenleg is folyamatban van – a munkálatokat egy élő kapcsolás segítségével a jelenlévők is megtekinthették -, három napja építi 12-13 ember, és várhatóan szombatra készül el – avatott be a kulisszatitkokba Fekete Péter igazgató, a La Mancha lovagjának rendezője. Hétfőtől a látogatók is megismerkedhetnek a sajátos atmoszférájú helyszínnel. A Búsképű lovag történetét előadó művészek – a címszerepet játszó Cserna Antal és a Carrascot/Herceget megformáló Szomor György – is azt a kivételes energiát hangsúlyozták, amelyet a cirkusz és a színház nem mindennapi ötvözete, érdekes atmoszférája hozzáad egy-egy produkcióhoz. Négy művészeti ág – a színház-, a tánc-, a zene- és a cirkuszművészet – találkozik, keveredik ebben az előadásban is, amely a Porondszínház ötéves történetében talán leginkább képviseli az összművészeti jelleget. A látványos színpadképeket jól kiegészíti az artisták jelenléte, miközben olyan örökérvényű igazságokat közvetít a darab, amely minden időben hitet tud adni önmagunkban, az életben.
S mért éppen Pobeda? „Kerestünk egy olyan helyzetet, amelyben egy cirkuszi sátorban összezárnak hitet és reményt vesztett embereket.” – beszélt az előadás koncepciójáról Fekete Péter. A sátor így díszletté válik, ahová megérkezik egy ember, egy költő, egy színész, aki játékával reményt ad kiábrándult társainak. A Padrét alakító Gulyás Attila előadásában ízelítőt is kaphattak a résztvevők az előadásból.
Fotó: Incze László/JókaiFilm; Nyári A./A-Team