Az első (és tulajdonképpen egyetlen, mivel holnap este már előadás) igazi próbanap vége felé arra kértük a rendezőket adjanak egy villám helyzetjelentést, hogy látják most a feladatot, a készülő előadás lehetőségeit, mik az eddigi tapasztalatok és jövőbeli remények.
Fekete Péter: Ennyi idő alatt csak munkamegosztással lehet alkotni. Olyan színész alkotótársakat kaptam, akik első ránézésre hozzák a viszonyokat, karaktereket. Kísérletezésre nincs idő. Korongecsettel kell festeni az alapképet, néhány helyen, egyes csúcsokat tudunk, akarunk kiszínezni. Nyomasztóan nehéz munka, boldogító gyönyörtalálásokkal.
Hernyák György: Fel kell kötni az alsóneműt, hogy néhány órányi munka után sikerüljön elfogadható színházi előadást csinálni. A színésznek szerencsére a premier közelében egyre jobban bekapcsol az agya. Most még próbáljuk magunkat megtalálni a szövegben, a szituációkban. Másfél órám volt rá, hogy az első próba előtt elolvassam a darabot. A koncepció ezekben a pillanatokban alakul ki, nem volt idő előzetesen gondolkodni rajta. Még a bemutató előtt percekkel is változhat az előadás. Segített az íróval való beszélgetés is a próbák szünetében. Lesznek zenés betétek is, de azok begyakorlásáig még nem jutottunk el.
Tege Antal: Gyorsan sikerült rátalálni, milyen környezetbe érdemes helyezni az írott szöveget. Így szerencsére nem kellett újabb és újabb utat, koncepciót kipróbálnunk. Mai környezetben játsszuk a darabot, de kicsit elvisszük más irányba, mint amit maga a dráma sugallna. Annyit elárulhatok, hogy más korosztályba helyeztük át a szöveget. Rengeteg zene lesz az előadásban, melyet egyszerű díszlettel játsszunk. A díszlet, a környezet és a dalok nagyon hamar összeálltak az előadáshoz. A szövegből nem húztunk, meghagytuk a teljes írott művet.