Fekete Péter: úgy megyek, hogy maradok!
BEOL | Nyolc év után távozik a Jókai színház éléről Fekete Péter. A távozó igazgatót Békéscsabán szerzett élményeiről, jövőbeni terveiről kérdeztük. ► Tovább
BEOL | Nyolc év után távozik a Jókai színház éléről Fekete Péter. A távozó igazgatót Békéscsabán szerzett élményeiről, jövőbeni terveiről kérdeztük. ► Tovább
Augusztus 3-án és 4-én a szarvasi Vízi Színházba érkezik az Orient, mely egy nagy utazás története, zenében, táncban és dalban elmesélve. Az előadásban Gubik Petra, és Szomor György, a Talamba Ütőegyüttes, a Cimbaliband és a Britain's Got Talent-ben sikeresen bemutatkozó gödöllői Fricska Táncegyüttes is szerepel. Jegyek korlátozott számban még kaphatók a jegyirodában. A budapesti előadásról Hrecska Renáta írását alább olvashatják. Kultúrák között közvetíteni nem könnyű feladat, főleg, ha Párizs és Isztambul áll a kulturális skála két végén. Az Orient Expressz elnevezésű legendás luxusvonatnak mindenesetre sikerült ezt megtennie a 19. és a 20. század fordulóján. Zeneszámokat, festményeket és regényeket ihletett meg a járat, történetének egy szeletét a Békéscsabai Jókai Színház is feldolgozta a nemrég bemutatott Orient című zenés előadásában. A számtalan erős hatással operáló színdarabot nehéz úgy nézni, hogy ne halljunk és lássunk benne folyamatos utalásokat azokra a társadalmi problémákra, amelyet a kultúrák közötti különbözőségek hangsúlyozása, de a hasonlóságok elhallgatása, jelentéktelen színben való feltüntetése okoz. A mű „végighalad” az expressz állomásait jelentő különböző városokon, kisebb zenés-táncos jelenetekben mutatva be az adott kultúra jellegzetességeit. Első ránézésre soknak és helyenként kaotikusnak tűnik az összeállítás, lehetnének kidolgozottabbak is az egyes nemzetiségeket felvonultató jelenetek, de jól ábrázolja, hogy mennyire eltérő a két végállomáson és a köztük élő emberek élete. Ráadásul anélkül teszi ezt, hogy a mindennapos politikai vagy bármilyen más konfliktusokban állást foglalna. Előnyére válik emellett, hogy el sem kendőzi az eltéréseket leginkább zenei és táncos műfajokban. Az Orient kissé az esztrádok világába viszi a nézőt, s mégis, egyszerű történettel, kevés szereplővel és láthatóan sok munkával sikerült színre vinni egy élénk, szórakoztató darabot. Fekete Péter határozott rendezésében akadálytalanul kiteljesedhet a közelmúltban az egyik legjelentősebb brit tehetségkutatóban sikereket elért Fricska Táncegyüttes, zenei téren pedig a Talamba. Gubik Petra, Gábor Anita, Szomor György és Vasvári Csaba pedig kettős szereposztásban játssza az előadás egyetlen női és férfi alakját, meggyőző erővel hozva a saját világától elszakadni vágyó utazót, aki az ismeretlenben reméli meglelni az egész életében hajszolt-vágyott boldogságot.
Az élet nem áll meg, a show folytatódik, ahogyan a lendület és a fejlődés is – nyilatkozta egybehangzóan a távozó és a megbízott direktor; és természetesen ezt reméli a közönség is. Mint ismert, augusztustól Fekete Péter a Magyar Cirkusz és Varieté irányításáért felel, munkáját a Békéscsabai Jókai Színház élén megbízott igazgatóként Seregi Zoltán veszi át. Az új vezetővel, a teátrum eddigi igazgatóhelyettesével pályájáról, békéscsabai éveiről, munkáiról, a váltásról, színházi eszményéről, célkitűzéseiről és az őszre várható pályázatról beszélgettünk. (Niedzielsky Katalin interjúja) – Mielőtt az aktuális helyzetről váltanánk szót, nézzünk pár állomást Seregi Zoltán szakmai múltjából! Gyermekszínészként kezdted, majd a film és a tévé után, az utóbbi években végleg elkötelezted magad a színház és a rendezés mellett. Miért? – Lehet így fogalmazni, bár színház rendezői szakon végeztem, rendezőként is kezdtem, dolgoztam több színháznál. S később, a kilencvenes években, a színház mellett is forgattam televíziós és dokumentumfilmeket, egy sorozatot például 1993-ban és 2003-ban. Talán a színház áll legközelebb a szívemhez. – Békéscsabára 15 évvel ezelőtt szerződtél, ami a színházi szakmában igen hosszú időnek számít, főleg a vidéki teátrumoknál nem szokás ennyi évadon át „maradni”. Ilyen jól érzed magad városunkban, a Jókai Színházban, vagy minek köszönhető a hűség? – Igen, ennyire jól érzem itt magam! Nagyon megszerettem Békéscsabát, a színházat, a társulatot, és hozzám nőtt az iskola is, amit 2001 óta vezetek, a 14 évi munkám az oktatásban szintén fontos, erős eleme ennek a kötődésnek. Kezdetben Konter László volt az igazgatója a Fiatal Színházművészetért Alapítvány Színiiskolájának, aztán 2001-től, amikortól bevezették az OKJ-s képzést, újjászerveződött a tanári kar, a bölcsész és színházi végzettségem révén lettem igazgatóhelyettes. Majd miután a Színitanház az alapítványtól a Harruckern János Közoktatási Intézményhez került 2009-ben, onnantól lettem szakmai vezetője. – Rendezőként jöttél, s úgy tudom, korábban nem pályáztál az igazgatói posztra; nem is vettél részt sosem az időszakonként ismétlődő csatározásokban. Mióta vagy igazgatóhelyettes, ki bízott meg, hogyan szólt a felkérés? – Egyszerű a válasz: korábban nem pályáztam, négy éve kért fel Fekete Péter, hogy legyek igazgatóhelyettes, most is az vagyok. Ez egy természetes, automatikus átvétel, ha az első számú vezető távozik, kell valaki, aki átveszi a munkáját, az intézmény irányítását, és ez a második ember. Tehát a pozíció miatt most engem bíztak meg, hogy irányítsam a színház működését, amíg megszületik a pályázat, illetve a végleges döntés. – Augusztus elsejétől vagy megbízott igazgató; számítottál erre a felkérésre, vezetőváltásra? Mikor szólt Neked Fekete Péter, netán tudatosan készített fel az utódlásra? – Nem számítottam rá, nem volt szó róla, pontosan nem lehetett előre tudni. A társulat előtt elmondta Péter, hogy a cirkuszért, csakis a cirkuszért előfordulhat, hogy itt hagyja a színházat; de hangsúlyozta, hogy csak akkor, ha valóban az egész magyar cirkuszművészet megújításáért, a cirkusz művészi rangra emeléséért dolgozhat, ha erre a fontos küldetésre lehetőséget kap. – Nos, lehet, hogy az utódlás talán nem, de a távozás szerintem azért – ahogyan mondani szokás – az utóbbi hónapokban már meglehetősen benne volt a levegőben… – Biztosat nem lehetett tudni, még akkor sem, amikor Péter már miniszteri biztosként tevékenykedett. Végül a június végi kormányülésen született meg a döntés. Azt valóban közölte a társulattal, hogy van esély a távozására, ha a kormány úgy dönt, elvállalja. Elmondta, csak akkor megy, ha az új cirkusz- és előadóművészeti központ létrehozásáért dolgozhat, ami óriási dolog. Tusványoson is elhangzott, hogy a Nemzeti Színházat, az Operettet, az Operát és a cirkuszt egyformán kiemelten, nemzeti ügyként kezelik. – Hogyan fogadták a művészek, a színház dolgozói a társulati ülésen a direktor bejelentését? – Kicsit váratlanul jött számukra, de megértették, támogatták. Nagyon jól összecsiszolódtunk az elmúlt években, a társulat és a vezetés között a munkában és emberileg is nagyon jó a kapcsolat, az együttműködés, ami továbbra is megmarad. Péter ezután a cirkuszt irányítja, beolvasztja a színházi tapasztalatait, de nem fogunk elválni, a közös munkálkodás megmarad. Elmondta sokszor, hogy nem búcsúzik, azt nem is lehet annyi közös év után; a lelke egyik fele itt marad velünk, a színészeink pedig máris járnak fővárosi cirkuszi fellépésekre, és ezt az együttműködést még szorosabbra fűzzük a jövőben. Marad tehát az élő, a rendszeres kapcsolat, ez a lényeg. – Mit szólt a társulat az igazgatói megbízásodhoz? – Az az álláspont alakult ki, hogy ha én átveszem a vezetést a pályázat kiírásáig, az a garancia arra, hogy nem változik semmi. Nem is szükséges hirtelen semmilyen jelentős átalakítás, hiszen a színház komoly eredményeket, sikereket ért el az elmúlt években, ezt a felfelé ívelést, fejlődést szeretnénk megtartani. Úgy gondoljuk, a fenntartónak is megnyugtató ez az átmeneti megoldás, elégedett a munkánkkal, ha valaki idegen jönne máshonnan, nem biztos, hogy ilyen simán történnének a dolgok. – Nem változik semmi, marad az együttműködés; de mégis milyen felfogással látsz neki a munkának, milyen teátrumot akarsz működtetni? Melyek a legfontosabb (megbízott) vezetői célkitűzéseid? – Mindenekelőtt most biztonságosan kell elindítani az új évadot és meg kell írnom a pályázatot. Ahogyan már említettem, nagy változásokat nem tervezek, nem is szükséges, mert a Jókai Színházé egy jól felépített, sikeresen működő társulat. S amíg nem végleges egy vezető kinevezése, nem is lenne ízléses új programot, nagy változásokat meghirdetnie. Természetesen más habitusú ember vagyok, ha bizalmat kapok, bizonyos hangsúlyok máshová kerülhetnek. – Akkor úgy kérdezem: hogyan foglalnád össze színház(vezető)i ars poeticádat? – Röviden: közönség, társulat, fenntartó. Bővebben: a közönség igényét kell nem kiszolgálni, hanem szolgálni, művészi munkánkkal a társulatnak és a szakmának, valamint a fenntartó elvárásainak kell minél jobban megfelelni. A hármas célt úgy kell elérnünk, hogy közben mindig stabil legyen a gazdálkodás, nem fogyhat el a pénz, a közpénzzel bánni nagy felelősség, eddig így működtünk, ezután is így kell, ezen a téren sem változhat semmi. Péter azt mondta: a tandemben eddig ő ült elől, én hátul, most helyet cserélünk, de velünk marad, segít a háttérben, mi pedig ezután is kikérjük az ötleteit, véleményét. Emberi dolog, hogy ha valaki már ennyire megszeretett egy közösséget, ilyen sok energiát fektetett bele, mint ő, egyszerűen nem tudja itt hagyni. Azt ígérte, egy-két hónaponként pár napra biztos idelátogat, erre neki is szüksége van. Nem elválásról van tehát szó, csak különköltözésről, de a kölcsönös segítség marad. Egyébként színházi ars poeticám a régi, nagyon határozott, és az is marad: célom a közérthető minőség, olyan művészi színvonalon szeretnénk előadásokat létrehozni, amit mindenki megért, és ez nem könnyű feladat. – A nyilatkozatokban, amikor a kollégáidról beszélsz, akikre leginkább számítasz a munkád során, Tege Antalt és Katkó Ferencet említed név szerint. Miért, milyen feladatokkal bízod meg a két művészt? – A tehetséges fiatalok hozzám képest másik korosztályt képviselnek, és abban a színházban, amely a térségben egyetlenként – a népszínházi koncepciónak megfelelően, ami nem könnyű feladat – minden korosztály igényét szolgáló műsortervet kell megvalósítani. Ehhez sokféle látásmód kell, nagyon fontos más generációk véleményét meghallgatni, mert ők másképpen látják a világot, máshoz értenek, más stílust képviselnek, eszközeikkel más rétegeket tudnak megszólítani. Tege Antal és Katkó Ferenc számos alkalommal bizonyította már, hogy szakmailag rájuk lehet számítani, velük kell a csapatszellemet erősíteni. Mindketten játszanak, rendeznek és tanítanak is az iskolában. – Az új évad műsortervét még Fekete Péterrel közösen állítottátok össze; marad-e időd rendezésre, és ki igazgatja a jövőben a színiiskolát? – Egerben rendeztem télen a Légy jó mindhalálig című előadást. Amikor Péter eljött megnézni, kérte, hogy vigyázzanak a díszletre, mert az, a jelmezek és a koreográfia marad, de itteni művészekkel a Jókai Színházban is megrendezem a darabot, amit éppen 25 évvel ezelőtt láthatott a békéscsabai közönség. A Színitanház szakmai vezetését szeretném megtartani, éppen most indítom az új tanévet. Ha végleges lesz a kinevezés, lehet, hogy kevesebb óraszámban tanítok, de mivel a szakmai gyakorlat a színházban történik, mindenképp figyelemmel kell kísérnem az oktatást, az iskola munkáját. – A Légy jóval a színházak közötti együttműködés, az előadások „jobb kihasználtsága” is folytatódik, az iskolában is jellemző a folyamatosság. Mikorra várható az igazgatói pályázat kiírása, s tudható-e így előzetesen, hogy lesz-e több hazai vagy távolabbi jelentkező? – Őszre várható a pályázat; hogy hányan indulnak az igazgatói posztért, majd akkor derül ki. Niedzielsky Katalin
newjsag.hu | Szerda délután a kisebb gyermekeknek kedveztek a Vízi Színházban. A Békéscsabai Színitanház hallgatóival Tege Antal rendezte meg Csukás István „Ágacska” című aranyos meséjét. ►Tovább
Ivan Holub: Javor vitéz, avagy mese a régmúlt időkből szlovák énekes mese Mesélő: Mészáros Mihály Javor, vitéz: Vadász Gábor Kosper ,kis démon: Szabó Lajos Átokházi Laci bácsi, a gonosz Démonok Fejedelme: Szőke Pál Halál: Nagy Erika Milena: Liszi Melinda szh. Garabonciás: Cseh Adrienn szh. Németh Anna szh. Belzebütykös Szabó Gábor szh. Lütyő Nagy Róbert szh. Monyók, démonok Németh Anna szh. Vakarcs Cseh Adrienn szh. Borzas Üveges Réka szh. Puko Vígh Zsuzsanna szh. Valamint, Vadleányok, Erdei pucók és Parasztok Súgó: Németh Anna szh., Liszi Melinda szh. Ügyelő: Csipke Sándor Díszlettervező: Lonovics László festő- és grafikusművész Jelmeztervező: Őry Kati Díszlettervező-asszisztens: Kovács Tibor Jelmeztervező-asszisztens: Molnár Ágnes Színpadtechnikus asszisztens: Orbán Péter Korrepetítor: Rázga Áron Zeneszerző: Lakatos Róbert Zene: Lakatos Róbert és a RÉV Koreográfus: Born Gergely Rendezőasszisztens: Czitor Attila Rendező: Czajlik József
ŐSBEMUTATÓ Zalán Tibor – Greifenstein János: CSÍNOM PALKÓ élőzenés porondjáték etno-operett Szereplők: Fagyal az énekmondó FERENCZI GYÖRGY Tárogatós SZOKOLAY DONGÓ BALÁZS Kobzos BOLYA MÁTYÁS Balogh Ádám SZOMOR GYÖRGY Csínom Palkó GULYÁS ATTILA Csínom Jankó VADÁSZ GÁBOR Bíró Gyöngyvér GUBIK PETRA szh. Bíró György KATKÓ FERENC Tyukodi pajtás TEGE ANTAL Teréz NAGY ERIKA Anna BÁNYAI ÁGOTA Börötvás SZŐKE PÁL Fürjessy báró CZITOR ATTILA Amélia, a császár másodunokahúga CSEH ADRIENN Kuczug Balázs CSOMÓS LAJOS Árnyék BURÁNY ÁRPÁD szh. Akó Gyuri SZABÓ LAJOS Fürge HODU PÉTER szh. Kondoros NAGY RÓBERT Kis Jani BIRÓ GYULA szh. Csóri SZŐKE NORBERT szh. Sándor labanc TERJÉK ATTILA szh. Közreműködnek: Üveges Réka, Urbancsok Balázs szh., a Színitanház III. évfolyamos színész, I. évfolyam színész és táncos férfi hallgatói Súgó: Magyar Flóra Ügyelő: Halász Péter Díszlet: Greifenstein János Játéktér: Fekete Péter Jelmeztervező: Olga Gonobolin Díszletszobrok: Hatvany Csaba Interaktív jelmezek: Petrovszki Árpád Játéktér asszisztens: Ekler Zsófia, Litauszki Ágnes szh. Jelmeztervező asszisztens: Molnár Ágnes szh. Zene: Bolya Mátyás, Szokolay Dongó Balázs, Ferenczi György, Rackajam: Apáti Ádám, Kormos Levente, Jankó Miklós, Bizják Gábor Közreműködik: a Balassi Táncegyüttes Bacsa László, Hankó Tamás, Húsvét Dániel, ifj. Mlinár Pál, Mlinár Péter, Mlinár Zsuzsa, Papp Eszter, Rácz Roland, Sajben Péter, Szabados Éva, Szabados Péter, Szekerka Anita, Vaszkó János Koreográfus: Mlinár Pál Rendezőasszisztens: Czitor Attila Rendező: Greifenstein János Olvasópróba: 2010. április 16. Bemutató a Porondszínházban: 2010. május 12. Díszbemutató a Porondszínházban: 2010. május 14.
magyarhirlap.hu | Eddig miniszteri biztosként irányította a cirkuszművészet reformjait érintő előkészületeket Fekete Péter, a közelmúltban pedig támogatást kapott a kabinettől, hogy benyújtsa pályázatát a Magyar Cirkusz és Varieté Nonprofit Kft. vezetői tisztségére. ►Tovább
Mint ismeretes, augusztus 1-től Seregi Zoltán megbízott igazgatóként folytatja Fekete Péter munkáját a Békéscsabai Jókai Színházban. Seregi Zoltán ezzel kapcsolatban korábban már megszólalt és meg is szólított, mégpedig Tege Antalt és Katkó Ferencet: „A Jókai Színház szellemisége, irányvonala, munkájának intenzitása, terveink és elképzeléseink szerint továbbra sem változik. Az elért eredményeket másképpen nem is lehetne megtartani. Ennek a csapatmunkának fontos résztvevői az elmúlt időszakban rendezői lehetőségeket kapó és azokat sikeresen teljesítő színészek, jelesen Tege Antal és Katkó Ferenc. Ők egy feltörekvő fiatal generáció tehetséges képviselői, akiknek a kreativitására, művészi teljesítményére és segítő tanácsaira, társulatépítő munkájára feltétlenül számítok és támaszkodni fogok.” Fontos feladatok várnak tehát a Jókai Színházban a „feltörekvő fiatal generáció tehetséges képviselőire”, akik szintén megfogalmazták gondolataikat. Tege Antal: „Először is gratulálok Fekete Péternek az elért eredményekhez és az eddigi munkájához! A továbbiakban is azt kívánom Neki, hogy legyen energiája végig vinni az álmait. Az elmúlt nyolc évben Péter irányítása alatt a Jókai Színház sok mindent elért, sok helyen meg tudott mutatkozni. Én személy szerint köszönöm a lehetőségeket, bizalmat, amit Ő adott nekem. Péter és Seregi Zoltán arra kért, hogy munkámmal, eddigi tapasztalataimmal segítsem továbbra is a színház vezetését. A jövő évadban várnak rám színészi, rendezői és tanári feladatok is egyaránt. Azon fogunk dolgozni a jövőben, hogy a teátrumot hasonló sikerekhez, szakmai elismerésekhez juttassuk, és a közönségből mindenki megtalálja a számára érdekes, neki tetsző előadást. Természetesen ez csak úgy valósulhat meg, ha a társulat halad tovább a megkezdett úton, és tehetségét, hitét, erejét – úgy, mint eddig – adja a feladatokhoz.” Katkó Ferenc: „Vegyes érzelmekkel fogadtam a hírt Fekete Péter távozásáról. Örültem, mert egy olyan feladatot kapott, ami mindig is közel állt hozzá és az egyik nagy álmát válthatja valóra ezzel. Ugyanakkor köztudott, hogy az elmúlt nyolc évben a Jókai Színház az ő vezetésével szerzett országos, sőt nemzetközi hírnevet, ezt a munkát pedig folytatni kell. Pétert már több mint tíz éve ismerem. 2004-ben Szabadkán David Harrower: Kés a tyúkban című darabját rendezte, melyben én a molnár szerepét játszottam. Emlékszem, egyszer egy egész délután azon munkálkodott a próbateremben, hogy bűvészzsinórt szereljen egy levélre, hogy az egésznek olyan hatása legyen, mintha a papír magától szállna. Ez a precizitás, kitartás és kreativitás színház igazgatóként is jellemző rá. Neki köszönhetem azt is, hogy végül Békéscsaba lett az új otthonom. 2009-ben az Aska és a farkas című darabban játszottam itt először, a közös munka és a remek társulat pedig meggyőzött arról, hogy maradjak. 2010-től már taníthattam is a Színitanházban, sőt az itt eltöltött évek alatt én magam is iskolapadba ültem és elvégeztem a rendezői szakot Kijevben. Ehhez minden segítséget megkaptam a színháztól, hiszen itt állíthattam színpadra a diplomamunkámat, a Koldusoperát. Köszönöm Péternek a lehetőséget, a támogatást és a közös munkát. Az pedig, hogy a színház vezetése a jövőben kiemelten számít majd a szakmai tudásomra és segítségemre, megtisztelő és örömmel tölt el. Mindannyian azon leszünk, hogy a kitaposott úton menjünk tovább, hiszen Péter megmutatta, hogyan lehet egy vidéki színházat reflektorfénybe állítani. Biztos vagyok abban, hogy a cirkuszművészet terén is hasonló sikereket ér el. Ehhez kívánok neki erőt, kitartást és egészséget. Elmondta, nem szakad el a Jókai Színháztól, szakmai tanácsaira továbbra is számíthatunk. Ennek én kifejezetten örülök, hiszen Péter is tudja, hogy a művészvilágban, ha hallod a vastapsot, akkor vissza kell térned a színpadra.”
szinhaz.hu | A szabadegyetem kulturális hátterét a Magyar Teátrum sátor adja, amelynek programkínálatát évek óta Fekete Péter gondozza. A miniszteri biztos a stúdió vendégeként elmondta, hogy az előadóművészet és a színházművészet ötödik éve van jelen a fesztiválon, és idén két új műfaj, a film és a cirkusz is helyet kapott a kínálatban. ►Tovább
kronika.ro | Immár ötödik éve van jelen a Bálványosi Nyári Szabadegyetemen és Diáktáborban a Magyar Teátrum színházi sátor. Szabó Lászlóval, a Magyar Teátrumi Társaság titkárával (portrénkon) az újdonságokról beszélgettünk. ►Tovább
kultura.hu | Fekete Péter már csak július 31-ig lesz a Békéscsabai Jókai Színház igazgatója. A Magyar Cirkusz és Varieté Nonprofit Kft. vezetői tisztjét megpályázó művész nyolc békéscsabai éve alatt a Jókai Színház fénykorát élte. Ekkortól fogott bele a társulat a kortárs irodalom népszerűsítésébe is: a bemutatott művek visszaidézésén keresztül Fekete Péter igazgatói munkásságáról is teljes képet kapunk. ►Tovább
Elek Szilvia: PILLANGÓK Színpadi játék egy részben, zenével ROBERT SCHUMANN, zeneszerző BARTUS GYULA HASSEL, ápoló KATKÓ FERENC DR. RICHARZ, orvos JANCSIK FERENC EMÍLIE kisasszony, ápolónő KOVÁCS EDIT CLARA TAMÁS KRISZTINA szh. ÁPOLÓK: HORVÁTH ANDRÁS szh., LÉVAI DÁNIEL szh., VARGA BIANKA FANNI szh. Súgó: PÁVAI ÉVA szh. Ügyelő: SIMON JÓZSEF Jelmez: MEZŐ ÉVA Játéktér: MERŐ BÉLA Jelmezasszisztens: Leitmann Éva szh. Díszletasszisztens: Török Angéla szh. Dramaturg: ZALÁN TIBOR Rendezőasszisztens: NAGY RÓBERT Rendező: MERŐ BÉLA Próbakezdés: 2012. szeptember 13. Bemutató: 2012. október 26. Ibsen Stúdiószínpad
Csabaimerleg | Egy nagy álom megvalósul: a cirkuszi karrier – némi színházi közjáték után – csúcsra ér, ami egy mozgalmas korszak végét jelentheti a Békéscsabai Jókai Színházban. Az idén Jászai-díjjal kitüntetett Fekete Péter igazgató nyolc év után búcsúzik a teátrumtól, hogy a Magyar Cirkusz és Varieté működését irányítsa. (Niedzielsky Katalin interjúja) ►Tovább
szinhaz.hu | Színházi produkciók, filmvetítés mellett a jövő cirkuszáról szóló beszélgetés, a Teátristák című kiállítás és játszóház is várja a látogatókat a Magyar Teátrumi Társaság színházi sátrában szerdától szombatig a 26. Bálványosi Nyári Szabadegyetemen és Diáktáborban. Nem csak fesztivál címmel kedd este kezdődik a székelyföldi Tusnádfürdőn a 26. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor, a magyarországi Kisebbségekért – Pro Minoritate Alapítvány és a Magyar Ifjúsági Tanács (MIT) nevű erdélyi ifjúsági ernyőszervezet Tusványosként emlegetett, vasárnap hajnalig tartó közéleti és szórakoztató rendezvénysorozata. A Magyar Teátrum Sátor 2011-ben kapott helyet először a rendezvényen. "Ennek immár ötödik éve és a főszervezőkkel való sikeres együttműködésnek köszönhetően a kulturális sátor állandó színfoltja lett a fesztiválnak" – áll a Magyar Teátrumi Társaság közleményében. Mint írják, a Magyar Teátrum Sátor a már megszokott programelemekkel várja az érdeklődőket. A fesztivál teljes ideje alatt látható lesz a Teátristák című kiállítás, amely két évszázad színházi alkotóit mutatja be. Délelőttönként az idén is várja a gyerekeket a Teátrumi Mocorgó elnevezésű játszóház. Az idei délutáni beszélgetéseken részt vesz Deutsch Tamás, az internetről és a digitális fejlesztésekről szóló nemzeti konzultáció (InternetKon) előkészítéséért és lebonyolításáért felelős miniszterelnöki biztos; Maleczki József nyelvész, főtanácsadó, a Magyar Nyelvstratégiai Intézet munkatársa; Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester-helyettese; Rázsi Botond, Eger alpolgármestere; Radnai Péter, az AMC Central Europe kreatív igazgatója; Németh Kristóf, a Játékszín igazgatója; Szente Vajk színművész-rendező és Kovács Balázs,a Művészetek Háza Gödöllő igazgatója. Mit neked cirkusz!, azaz milyen legyen a jövő cirkusza címmel is tartanak beszélgetést. "Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház főigazgatója, Lőrinczy György, a Fővárosi Operettszínház igazgatója, Fekete Péter, a nemzeti cirkuszművészeti stratégia kidolgozásáért felelős miniszteri biztos hazánk legfelsőbb színházi kultúrájának helyzetét ismerteti majd" – fogalmaznak a közleményben. A fesztivál ideje alatt két alkalommal látható lesz A szarvassá változott fiú című film, amelynek főszerepeit Törőcsik Mari és Trill Zsolt színművész játssza. Juhász Ferenc versét felhasználva a forgatókönyvet Vidnyánszky Attila, a film rendezője írta, akinek részvételével csütörtökön közönségtalálkozót is tartanak. A Magyar Teátrum Sátorban fellép Pregitzer Fruzsina színművész és látható lesz a Made in Hungária és a Lola Blau című előadás. Cirkuszshowt is bemutatnak, amelyben a Baross Imre Artistaképző Szakközépiskola és Szakiskola artistáit, zsonglőreit láthatja a közönség. A közlemény Szabó Lászlót, az MTT titkárát idézi, aki elmondta: "a Magyar Teátrumi Társaság egyik fontos célja olyan hagyományteremtő projektek megvalósítása, melyek hozzájárulnak a kultúra határok nélküli közvetítéséhez". Forrás: Színház.hu, MTI
Még több képet talál előadásainkról a galériában
Boldog Karácsonyt! 🎄 (Jókai Színház)
127 megtekintés 2024. december 24.
6 1
Adventi gyertyagyújtás - December 22. (Jókai Színház)
55 megtekintés 2024. december 22.
2 0
Adventi gyertyagyújtás - December 15. (Jókai Színház)
48 megtekintés 2024. december 22.
4 0
Adventi gyertyagyújtás - December 8. (Jókai Színház)
81 megtekintés 2024. december 8.
4 0
Adventi gyertyagyújtás - December 1. (Jókai Színház)
83 megtekintés 2024. december 1.
7 0
Mikszáth Kálmán: A Noszty fiú esete Tóth Marival - Jókai Színház
283 megtekintés 2024. november 22.
3 1
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Analytics” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 hónap | A cookie-t a GDPR cookie hozzájárulása állítja be, hogy rögzítse a felhasználó hozzájárulását a „Funkcionális” kategóriába tartozó cookie-khoz. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie-k a „Szükséges” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgálnak. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Egyéb” kategóriában lévő cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A süti a „Teljesítmény” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
viewed_cookie_policy | 11 hónap | A cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be, és annak tárolására szolgál, hogy a felhasználó hozzájárult-e a cookie-k használatához. Nem tárol semmilyen személyes adatot. |