A harmadik színházmarketing szakmai konferencián osztották ki a Színházat vegyenek! Díjakat. A Jókai Színház két díjat is nyert: az évad legjobb színházi széke és az évad legjobb színházi büféje is Békéscsabán található.
Színházat vegyenek! címmel harmadik alkalommal rendezte meg a Magyar Teátrumi Társaság a színházmarketing szakma konferenciáját a Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT) nyitónapján. A konferencia a tavaly útjára indított Színházba mentem! kampány része, melyen közel 100, színházi marketinggel foglalkozó szakember vett részt. Az elmúlt évek jegyeladási statisztikái hűen igazolják, hogy a színházak egyre hatékonyabban és kreatívabban használják a különböző kommunikációs eszközöket. Ezt felismerve és elismerve a Magyar Teátrumi Társaság Színházat vegyenek! néven színházmarketing díjat alapított, melyre hat kategóriában lehetett nevezni.
Az évad legjobb színházi büféje kategória díját Szűcs Gábor, a POSZT fesztiváligazgatója adta át Dr. Ragány Misának és Vámos Zoltánnak, Az évad legjobb színházi széke kategória díját pedig Szente Vajk, aki megjegyezte: ismeri a széket és valóban a legjobb.
„Összesen 121 pályázat érkezett 43 színházból és hat kategóriából kettőt megnyertünk. Rangos elismerés ez, hiszen szakmai díjról van szó, a pályázó színházak marketingesei maguk közül választották ki a legjobbakat. A Művész Kávéházunk gyönyörű, a nézőtéri székeink is kiválóak, de ezúttal elsősorban ezek prezentálásáért kaptuk a díjakat” – mondta Dr. Ragány Misa, a Jókai Színház marketing-, és sajtóreferense.
Mindkét kategóriában videó anyaggal lehetett pályázni, amelyek Vámos Zoltán videótár-vezető munkáját dicsérik. A Jókai Színház élen jár a színházi mozgóképkultúra felhasználásában és fejlesztésében. Ezt a most megnyert két díj mellett az is igazolja, hogy a közelmúltban az OISTAT nemzetközi színháztechnikai szervezet Taiwan-i világkiállítására válogatták be Vámos Zoltán és Egyed Zoltán díszlettervező egyik munkáját, valamint a FeleVízió elnevezésű színházi mozgóképkultúra szakmai konferenciának is Vámos Zoltán az ötletgazdája, szakmai vezetője.
A Színházat vegyenek! konferencián Fekete Péter Jászai-díjas rendező, a Fővárosi Nagycirkusz igazgatója is előadást tartott, nemzetközi brand-építés címmel.
A Színházat vegyenek! Díj 2017. évi díjazottainak listája kategóriánként:
Az évad legjobb színházi büféje: Békéscsabai Jókai Színház
Az évad legjobb színházi széke: Békéscsabai Jókai Színház
Az évad legjobb színházi közösségi oldala: Vígszínház (Budapest)
Az évad legjobb színházi weboldala: Maladype Színház (Budapest)
Az évad legjobb színházi nyomtatott kiadványa: Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata
Az évad legjobb színházi plakátja: Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata
Minden kategória-győztes nyereménye egy-egy 150.000 forint értékű Facebook kampány, melyet a színház az általa meghatározott időszakú és témájú kampányra költhet el. A nyertesek továbbá közösen részt vesznek egy kétnapos színházi marketing képzésen. A képzés célja, hogy a nyertes színházak saját intézményükre szabottan kapjanak a mindennapi gyakorlatukba beépíthető hasznos, gyakorlati tudást.