A „két lábon járó kutya” esete – Zenét szerző nők Európában, 1900 előtt
Nahát, tényleg voltak zeneszerző nők? Tényleg írtak akár nagyszabású műveket is? Sőt, jó műveket?
Valóban feltűnő, hogy alig-alig maradt ránk zenemű női szerzőktől folyamatos hagyományozással, ezért meglepő lehet, hogy már a polgári zenekultúra előtt is léteztek ilyenek. Ma azonban e műveknek alkotóikkal közös reneszánszban lehet részük, az aktuális közérdeklődés miatt. És milyen kincsek kerülnek szemünk és fülünk elé!
Eközben az 1928-as (!) „kutya-hasonlat” sértő képe rádöbbenthet bennünket, hogy milyen harcokat kellett megvívnia minden egyes női alkotónak… „Uram, ha egy nő zenét szerez, az olyan, mint amikor egy kutya a hátsó lábán sétál. Nem csinálja jól, de meglepő, hogy egyáltalán képes rá.” (Cecil Gray)
Az élőzenés előadás áttekintést ad a legjobb zeneszerzőnők sajátos életpályájáról és alkotásairól. Közreműködik: Galambos Hajnalka énekművész és Rázga Áron zongoraművész.