Skip to content

Bérletes előadásainkra jegyek is válthatók. Részletek: jokaiszinhaz.hu/GYIK
Menu
  • FŐOLDAL
  • Színdarabok
  • Havi műsor
  • Jegy és bérlet
  • Színházunk
  • Rólunk írták
  • Kapcsolat
Image Youtube
JEGYVÁSÁRLÁS
Kiemelt

Június 19-én kezdődik a Csabai Nyár rendezvénysorozat

by Szilágyiné Szabó Ágnes Szilvia
2025.05.07.
Kiemelt

Tizennégy új bemutatót tervez a 2025/2026-os évadban a Békéscsabai Jókai Színház

2025.04.30.
Kiemelt

Fatia Negra

2025.05.22.
csorte_mh

Darabtemetés – Péntek 13.

Terasz.hu | Régi színházi hagyomány, hogy amikor egy előadást levesznek a műsorról, az utolsó előadás rendhagyó, „darabtemetés”. Ilyen alkalmakkor számos meglepetés éri a publikumot, gyakran a produkció résztvevőit is. A Jókai Színház feleleveníti ezt a tradíciót. A Csörte című produkció vidám „darabtemetésére” mely nap lenne a legalkalmasabb, mint Péntek 13! ► Tovább

Tovább
kovacs_edit

Máris fesztiválokra hívják a Bernarda Alba házát

A határon túlról, az ország másik feléből, a fővárosból és vidéki városokból érkeztek színházi szakemberek, kritikusok tucatjai a hírre: egy különleges produkció született a Békéscsabai Jókai Színházban, a Bernarda Alba háza, flamencóra átszabva. A fesztiválmeghívások nem is várattak sokat magukra… Az előadás épphogy lekerült Békéscsabán a műsorról, máris bejelentkezett a Budapesti Nyári Fesztivál válogatója, hogy a Városmajori Szabadtéri Színpadon szeretné látni az előadást. Mihai Constantin Ranin, a romániani Târgoviște-ben megrendezésre kerülő nemzetközi BABEL F.A.S.T. fesztivál igazgatója is konkrét időpontokkal kereste meg a Jókai Színházat. Erre a fesztiválra olyan nevek és színházak vannak meghívva, mint például Andrei Serban, Silviu Purcarete, vagy a Vilniusi Színház, de folyamatosan érdeklődnek az előadás iránt hazai és határon túli fesztiválszervezők is. A meghívások és az érdeklődések azért is megtisztelőek az alkotók számára, mert a különböző darabok kiválasztása szigorú színház szakmai alapon történik. Robert Cogo‑Fawcett is megnézte a darabot, aki a Shakespeare-féle Globe színházban maga is producere volt a Bernardának 30 évvel ezelőtt. A bath-i Royal Színház egykori igazgatója, aki legutóbb a Lyric Hammersmith színház vezető producere volt (szinte minden volt már a színházi szakmában: igazgató, rendező, művészeti tanácsadó, műfordító és dramaturg sőt, a The Borgias és a Dracula című sorozatokban is játszott), elragadtatással beszélt a békéscsabai előadásról. „Nagyon tetszett a darab. Figyelemre méltó, érdekes volt, hogy a flamenco átszőtte az előadást, főleg annak fényében, hogy nem táncosok, hanem színészek táncoltak. Csodálatosan életre keltették azt az érzést, amit Federico García Lorca gondolt ehhez a művéhez. Amit a Jókai színházban láttam, tele volt szimbólumokkal, jelzésekkel, ami sejtelmessé varázsolta a művet. Ez veszélyes is lehet, ugyanakkor ezúttal nagyon is jól működött.” – mondta Robert az előadást követően. Lorca utolsó és talán legjobb drámája a Bernarda Alba háza. A drámairodalom egyik gyöngyszemét Béres László, a Kolozsvári Magyar Opera művészeti tanácsadója álmodta színpadra – flamenco zenével és tánccal, a bemutató január 30-án volt a Jókai Színházban. Az Andalúziában játszódó történetet átszövi a spanyolos temperamentum. Bernarda Alba otthonát – férje halála után – börtönné változtatja, ugyanis a hagyományoknak megfelelően a nyolcéves gyász ideje alatt a kinti világra néző minden ajtó és ablak becsukódik. Ez boldogtalanná teszi a zordon, kemény akaratú asszony és más-más természetű leányai életét. A házban élők nőisége pusztulásra van ítélve, börtönükből az út csak fizikai vagy szellemi szabadságuk teljes feladásához vezet. A Halálkatlanból csak holtan, vagy tébolyultan lehet szabadulni. Szenvedély, tűz, féltékenység, tánc, gyász és magány. Az előadás nyelvezete a rövid és tömör replikákra lecsupaszított lorcai szöveg és a flamenco világának (tánc, zene, ének) találkozásából születik meg. Ebben a színházi jelrendszerben egyformán fontos a hang, a gesztus, a ritmus és a látvány.  

Tovább
img_1567_copy

Eltemetjük a Csörtét

A darabtemetés egy régi színházi szokás az utolsó utáni előadáson, meglepő fordulatokkal. Azon nézők számára egyaránt ajánljuk, akik már látták és akik még nem látták a darabot! A Csörte című előadás a 2012-es bemutató óta folyamatosan repertoáron van, a színészek, a nézők, a produkcióban részt vevő színházi szakemberek rendhagyó formában búcsúznak el az előadástól, mielőtt végleg leveszik a műsorról.  Március 13-án este bármi megtörténhet! Furcsaság, odaillő vagy oda nem illő plusz poén, kifacsarás, jelenet „feje tetejére állítás”, ami garantált.  Előfordulhat, hogy más drámák hősei suhannak át a színen vagy szokatlan dallamok csendülnek fel. Az alkotók van, amit előre megbeszélnek, de senki sincs biztonságban, bármikor robbanhat az improvizációs bomba. Fontos, hogy jó hangulatú esten búcsúztassuk el a darabot és a nézők is tudják, hogy kivételes, ritka és megismételhetetlen pillanatok, egy darabtemetés szemtanúi. „Karaokesztár a peremen!!! Ez a show egyedülálló kezdeményezés, hiszen még sohasem volt példa arra, hogy egy ilyen picinyke és szegény határmenti falu, mint a miénk, egy ilyen nemes és nagyszerű vállalkozást valósított volna meg. Ez az esemény méltó módon járul hozzá a mindössze 300 lelket számláló település erkölcsi és gazdasági felemelkedéséhez! Legyenek velünk! Szurkoljanak nekünk!!!”    Ezzel az üres, szánalmasan ismerős szöveggel próbálja meg eladni a vidéki tévéshow szervezője a mai médiára oly jellemző olcsóságok egyikét a falubelieknek. Brestyánszki Boros Rozália drámája erősen ironizálva, de kegyetlenül teszi fel kérdéseit: mi történik akkor, ha a modern kor váratlanul tör be vívmányaival – mobiltelefon, tévékamera, laptop, skype – egy falucska egyszerű lakóinak megszokott életébe. Zavar, félelem az újtól, értetlenség és meghasonlottság. Miért nevez be, magát nevetségessé téve, boldog-boldogtalan egy lehetetlenül gagyi tévés vetélkedőbe a fődíj ígéretén kívül, mely számukra elképzelhetetlenül nagy összeg, háromszázezer forint. Hogy történhet meg, hogy valaki épp háromszázezer forintos számlát roamingozik össze a fia által küldött laptopon anélkül, hogy ismerné annak a működését? Generációk, egymástól végzetesen eltávolodott világok találkoznak össze pillanatokra ebben a különös darabban, és mennek el könyörtelenül, tehetetlenül egymás mellett. Az erkölcsi és gazdasági fellendülésből végül semmi se lesz. De mi marad utána a csalódáson, a kapcsolatok lehetetlenségének felismerésén túl?  

Tovább
248092_12_pince

Rúdtáncolni is megtanult a szerep miatt

BEOL | Liszi Melinda ugrott be a Dzsungel könyvében Ká, a kígyó szerepébe, illetve korábban is többször előfordult már, hogy helyettesíteni kellett egy másik színészt. A Jókai színház művésze Karády Katalinként is rendszeresen feltűnik, illetve most a Csörte című darab felújítására is készül. ► Tovább

Tovább
img_8559

Bernarda Alba spanyol órája

Rendhagyó, a korábbi tudományos előadásoktól eltérő programra várta közönségét a Mindentudás Színházi Egyeteme március 2-án Békéscsabán az Ibsen Stúdiószínházban. Az Andalúzia tüze – a duende ébresztése tánccal, zenével, Lorca-versekkel című összeállítás a Jókai Színház nagyszerű Bernarda Alba háza bemutatójához kapcsolódott és a flamenco rejtelmeibe avatta be az érdeklődőket. Bajnay Beáta táncos-koreográfus elsősorban táncművészetével, Oravecz Péter gitármuzsikájával és szakértelmével bűvölte el a közönséget. Vadász Gábor énekkel és tánccal, Gulyás Attila versmondással emelte az est színvonalát. Művésztársaival a beszélgetést az immár legendás hírű előadás címszerepét alakító Kovács Edit színész-esztéta vezette. (Niedzielsky Katalin beszámolója) Már a stúdiószínház berendezése eltért a szokásostól: osztott nézőtér jobbról, balról, középen a színpad, mindkét oldalán székek, kottaállványok, hangszerek. Középen hely a főszereplőnek, a táncnak; Kovács Edit beszédét a mozgásművészet eredetének felidézésével kezdte. Köztudott, hogy a tánc már az ősi közösségekben megjelent. Az ősember világa az immanens e világi és a transzcendens túlvilági szférára bomlott, ahol – elképzelése szerint –  a természet jelenségeinek urai éltek. Velük akart kapcsolatot teremteni, hogy segítségüket kérje mindennapi harcaihoz. A mágikus mozdulatsorokat a ritmus szervezte tánccá. A kutatók egyetértenek abban, hogy ezt az ősi, első ritmust az ősember a szívveréséhez és a lélegzetvételéhez igazította, ennek alapján állítják, hogy az első ritmus a 4/4 volt. A tánc feladata nem kevesebb volt tehát, mint a kapcsolatteremtés a magasabb rendű világgal. A flamencóból is ez az ősi erő árad, ezért is találta Béres László alkalmasnak arra, hogy ebbe a jellegzetes táncba ágyazva mutassa fel Lorca költészetét, rendezze meg a Bernarda Alba háza című drámáját. A bevezető után Kovács Edit beszélgetőpartnereit mutatta be. Megtudtuk, hogy Bajnay Beáta életében 1988–tól játszik fontos szerepet a tánc, 1994 augusztusában részt vett egy kurzuson, ami meghatározó volt számára, csatlakozott egy flamenco-táncegyütteshez, ahol nemcsak tanult, hanem később a koreográfus asszisztense is lett. 2001 májusában mutatták be a MU színházban Vámos Veronika koreográfus Bernarda című táncelőadását, ahol Bernarda szerepét táncolta. Ugyanebben az évben saját flamencocsoportot alakított, és tanít is. Évente egy-egy hónapra Andalúziába utazik tanulmányútra, folyamatosan fellép táncosként és készít koreográfiákat a csoportja számára, ezek közül talán a legsikeresebb A hold színe című előadás, amely első helyezést ért el karakter tánc kategóriában a XV. Felnőtt Táncművészeti Fesztiválon. A Jókai Színházban bemutatott Bernarda Alba háza koreográfiája előtt is kísérletezett már azzal, hogyan lehet a flamenco táncot beilleszteni a színház eszköztárába. Kiemelkedő volt a Figaro házassága című előadás koreográfiája, amelyet a gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház mutatott be 2007-ben, Anger Zsolt rendezésében. Oravecz Péter 2004-ben irodalomtörténész diplomát vehetett át az Eötvös Loránd Tudományegyetemen. 1993 óta rendszeresen publikál szépirodalmi szövegeket hazai és határon túli folyóiratokban, öt önálló verseskötete jelent meg, több rangos irodalmi díj birtokosa. Volt társszerkesztő, korrektor a Jelenlét irodalmi folyóiratnál, szerkesztő-műsorvezető a Magyar Rádiónál. Irodalmi érdeklődése mellett 2000 óta fontos szerepet játszik életében a zene: 2004 óta dolgozik együtt Bajnay Beával. Jelenleg két hazai flamencoprodukcióban közreműködik, két alternatív popzenekarban is játszik. Vadász Gábort, aki Pepe el Romanót, a lányok bálványát, szerelmét játszotta az előadásban, kiváló flamencoénekesként köszöntötte Kovács Edit, a Junior Príma-díjas Gulyás Attilát pedig a Lorca-versek tolmácsolójaként. A közreműködők bemutatása után Lorca Hajnali dalát hallottuk Gulyás Attilától, majd a vers után felcsendült a zene: spanyol gitár, taranta, tangó, és Bajnay Beáta igazi spanyol külsővel, fekete-vörösbe öltözve, vérbeli flamencóval kápráztatta el a nézőket. A zenés-táncos jelenet után a műsorvezetőnek nem lehetett könnyű megszólalni. Hihetetlenül érzelemgazdag, szenvedélyes zene! Ebben mindannyian egyetértünk, de sokféle teória él ma is a flamenco eredetéről, kialakulásáról. A tradicionális cigány családok és az akadémiai nézet is más-más időponthoz köti a megjelenését. Egy azonban biztos, hogy a XV. században bevándorló cigánynépek felbukkanásával egyidős a tánc. Kovács Edit első kérdése így szólt: Mit tudunk a flamenco eredetéről? Oravecz Péter gitárművész válaszában arra emlékeztetett, hogy Spanyolországban sokféle kultúra, vallás, nyelv él együtt, és ez a színesség jellemző Andalúzián belül is. Mint mondta, a flamenco kialakulásában négy kultúrának volt kiemelkedő szerepe, de ezen kívül még számtalan hatás kimutatható: a  helyi andalúz parasztzene, a cigányok összetett zenei hagyományai (egyik részük Európán keresztül, a másik Észak-Afrika felől érkezett a mai Spanyolország területére), az arab–mór tradíciók (ahol a zenés líra jutott kiemelkedő szerephez) és a szefárd–zsidó zenei hagyományok. Indiai, perzsa, balkáni népzenei és bizánci egyházzenei hatások, amelyek részben cigány, részben arab közvetítéssel jutottak el idáig, de a gyarmatosítással összefüggésben beépültek a táncba dél-amerikai és nyugat-afrikai hatások is. A flamenco nemcsak a táncot jelenti, hanem egy egész kultúrát, érzésvilágot, életmódot, gondolkodást. S a szó eredetéről is megoszlanak a vélemények – magyarázta Oravecz Péter. – Sok teória létezik, egyik szerint arab eredetű, a jelentése kóborló paraszt. Más elképzelés szerint egy jellegzetes tőrnek a neve. Vannak olyan szerzők, akik szerint ezzel a szóval jelöltek mindent a korabeli spanyolok, ami Keletről jött, és kicsit egzotikus volt. Bizonyítható, hogy már századokkal korábban is flamencónak nevezték a Németalföldről és Keletről bevándorolt cigányokat egész Spanyolországban.   Duende nélkül nincs flamenco, ezt már mindenki tudja, aki látta az előadást. De mi az a duende? A válasz előtt még zene és tánc következett, a farruca: Vadász Gábor jelenete a Bernardából, valamint Bajnay Beáta seguiriya + buleria tánca. A műsorvezetői kérdésre, hogy mi a duende, az addig nagy szakértelemmel előadó bölcsész, irodalomtörténész Oravecz Péter kedvesen, szerényen így felelt: „Én nem tudom.” Majd hozzátette: Talán érzem, észlelem, amikor játszom, amikor megszólal a zene, elkezdődik a tánc. Valami misztikus, földtípusú erő, ami alulról jön fel a tánccal a testbe, valami őselemhez köthető, különös erőforrás. Nem veszélytelen, amikor hatalmába kerít, mert felemel, de el is égethet. A körben ülés jót tesz a duendének, tűz körül a tánc, középen az erőközpont. De a táncosok, ha hosszasan kopognak, megégethetik a lábukat, mert felgerjesztik a tüzet… Megtanultuk, hogy a flamencónak három fontos eleme van: az ének, a zene és a tánc. Hogy mi jellemzi az éneket, és miről szólnak a dalok? Két csoportba oszthatók: egyik a kötetlen ritmikájú libre, a másik a kötött ritmusú compas, amely a ritmusszerkezet alapján további alcsoportokra osztható. A szerkezeti kötöttségek mellett az előadás mindig improvizatív és érzelemgazdag. Azt mondják: flamencót csak a „lélek legmélyéből” lehet énekelni. A dalszövegek szólhatnak vallási (húsvéti, karácsonyi), történelmi témáról, szerelemről és más emberi kapcsolatokról, de mindenesetben nagyon erős érzelmi töltéssel bírnak – avatta be a közönséget a műhelytitkokba Kovács Edit. Vadász Gábor bevallotta: nem volt egyszerű elsajátítani ezt a műfajt. A legnehezebb az volt számára, hogy megtanulja „a feszes tartást és a feszes lelket a magyar laza test, laza lélek helyett”.   S mi jellemzi a zenét, milyen hangszereket használnak? Ez is kiderült: cajont, tapsot és flamencogitárt. A zene tanulása emberről-emberre, muzsikusról-muzsikusra száll, a kotta ismeretlen. A flamenco eredetileg ének volt, amire a tűz körül mezítláb táncoltak, majd a táncosok összeütötték a két tenyerüket, az volt az alapvető hangszerük, ahhoz jött később a cipő mint ütőhangszer. Hogy az éneket valamilyen mederbe tereljék, elővették a gitárt – szólt Oravecz Péter zenetörténeti előadása. – Csak a hatvanas években jött a fiók, az a doboz, amin Bea ül és dobol; ma már hegedűt, szimfonikus zenekart is használnak, a fúvósok is beszállnak. De most se nagyon írnak kottát, nem szolmizálnak, mégis jól zenélnek. Szabadság és improvizálás egyszerre a zenében, de mi jellemzi a flamenco táncot? Kovács Edit elmondta: a tánc nem koreografált, egy meghatározott motívumkészletből improvizál a táncos, az adott pillanat hangulatának megfelelően. A ritmikája azonban annyira kötött, hogy a táncos mozgása (taps, lábdobogás) gyakorlatilag saját magának a ritmuskísérete. Kutatások kimutatták a flamenco tánc kapcsolatát a négy nagyobb indiai kultikus tánccal (katak, kathakali, manipuri, bharata), kizárólag a cigány flamenco műfajai a soleá, seguiriyas, bulerías és a tangos. A szabadság maximálisan igaz, de ott a kötött lépés, amit variál az ember, ez egy közösségi tánc, fontos, hogy együtt műveljük, férfi-nő tánca. Jellegzetesek a kézmozdulatok, sokáig csak a férfiak kiváltsága volt a tánc, a nők karoztak, ma már nincs akkora különbség. Minden, amit érzelemről akar az ember közvetíteni, az a flamenco – szögezte le Bajnay Beáta. Oravecz Péter hozzáfűzte: fontos, hogy már nem szakrális, nem  isteni jelentőséggel bírnak a kézmozdulatok, hanem a táncosról szólnak, akik körül állják, nyomják neki az energiát, ez a tipikus egy mindenkiért, mindenki egyért érzés. Meghatározó a flamenco táncrendje, koreográfiája, a bejövetel, kimenetel, a keret, az ének, a táncos felelgetése, a lépegetés, a gyorsítás szerepe. A ritmusból is kaptunk külön ízelítőt, az alegrias után az élő hagyományra vonatkozott a kérdés. Mennyire része a mindennapjaiknak a flamenco? A spanyolok körében népszerű-e ma is a tánc? A gitárművész úgy vélte, a cigány családokban illik, sőt kötelező flamencogitárosnak vagy -énekesnek menni. A táncos-koreográfus szerint mindenkinek megtanítják, akit érdekel, tisztában vannak a spanyolok azzal, hogy valakinek tovább kell vinni a hagyományt. A műsorvezető úgy tudja, a turisták a kávéházakban is gyakran hallhatnak flamencót. Oravecz Péter arra figyelmeztetett, hogy „ez a turista változat nem biztos, hogy azonos a minőségi flamencóval”. Lorca és a flamenco hatása mindenesetre máig tetten érhető, a klasszikus zenében Manuel de Falla, a szórakoztató műfajban a Gipsy Kings művein, a filmművészetben Carlos Saura több alkotásában, például a Vérnászban. A dalszövegek Federico Garcia Lorca verseit inspirálták, drámáit többen próbálták flamencóval megrendezni – érvelt Kovács Edit. Manuel de Falla, akit a spanyol Bartóknak is neveznek, a népzenét egyenrangúnak tartotta a komolyzenével, népzenei elemeket vitt a kortárs zenébe. A 20. századi lírára, népi szürrealizmusra is hatott Lorca, többek között Nagy László, Juhász Ferenc, Csoóri Sándor, Kormos István költészetére – mondta Oravecz Péter. Újabb zenei betét, cigánytánc és flamenco párbeszéd, Lorca-versek után a műsorvezető azt kérdezte a gitárművésztől, hogyan ismerkedett meg a flamencóval, és miért döntött úgy, hogy komolyan foglalkozik ezzel a különleges zenével, tánccal. Oravecz Péter 2000 környékén fordult a flamencóhoz, amikor „megunta a blues-t”, a nulláról kezdte, tánctanárhoz járt, a tánc felől ismerte meg a zenét. Nagyon megkedvelte, a tánc kísérete óriási szinkronitásélmény számára, úgy véli, a kontrasztosság a lelke mindennek. S próza után, fináléként még egy varázslat a közönségnek: a „Verde que te quiero verde…”, Bea zöldkendős tánca, Arrinconamela, azaz Lorca Alvajáró románca, magyarul „Zöld, szeretlek, zöld, imádlak…”   A Mindentudás Színházi Egyetemén a színikritika története és elmélete lesz a következő téma. A tudósító A színházat kell szeretni, nem a kritikust! című előadására szeretettel várjuk az érdeklődőket április 7-én, kedden.  Niedzielsky Katalin

Tovább
2015_02_28_az_elso_vilaghaboru_emlekezete_64_2

A Keri katonái a döntőben

A Csongrád Megyei Honismereti Egyesület által meghirdetett Az I. világháború emlékezete 1914-1915 elnevezésű Dél-alföldi regionális és határokon átívelő történelem vetélkedőn, a BÉKSZI Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagiskolájának A KERI KATONÁI elnevezésű csapata a döntőbe jutott. Az oktatási intézmények nevelési feladatainak támogatására továbbra is kiemelt figyelmet fordít a Jókai Színház. Fontos teátrumunknak, hogyha ilyen komoly versenyen méretteti meg magát Békés megyei iskola, hogy minden módon segítsük a csapatot. Tege Antal színművész-rendező szakmai tanácsokkal látta el a versenyzőket, de kellékekkel, világítással és jelmezekkel is támogattuk a döntőbe jutott fiatalokat, akik végül a legmagassabb pontszámmal zárták a színdarabot bemutatott fordulót. Gratulálunk a versenyzőknek! Tege Antal és a Keri katonái

Tovább
dsc06365

LOM – Csak szerelem volt szombat este

Szombat este teljes telt ház fogadta a színészeket a LOM – Land of Music zenés sorozat Csak szerelem című estjén. Ezúttal nagysikerű musicalek szerelmes dalai csendültek fel. A dalok egy-egy szerelmi történet különböző szakaszit és fajtáit mutatták be, melyekben az ismerkedéstől a szakításon keresztül eljutottunk a kibékülésig, a boldog fináléig. Az est vendégművésze a Budapesti Operettszínház fiatal tehetsége, a Koldusoperából jól ismert Kisfaludy Zsófi, a házigazdája Gulyás Attila, a Békéscsabai Jókai Színház színésze volt. Liszi Melinda, mint konferanszié nyitotta az estét, majd Kisfaludy Zsófi és Nagy Róbert tolmácsolásában Az Operaház Fantomja című musicalből a Gondolj rám című dal szólalt meg. Ez hangilag egy nagyon nehéz dal, emiatt Kisfaludy Zsófi előzetesen megsúgta kollégáinak, hogy nagyon izgul, de ebből semmit sem lehetett érzékelni: gyönyörű volt, de Gulyás Attila Haláltánca (Elisabeth) is „nagyot szólt”… Az est kicsi fénypontja, Gábor Anita ismét bebizonyította, hogy filigrán testéből hatalmas hang tud kijönni, Nagy Róberttel a Néhány csepp esőt (Nyomorultak) „hideg kirázósan” énekelték, mely után jogosan röpködtek a nézőtérről a barvók. A Moulin Rouge-ból egy egész blokkal lepték meg a közönséget, melynek koreográfiája is kiváló, hatásos és látványos volt, de szintén nagyszerű alakítást nyújtott duettjeikben Balázs Csongor Tatár Biankával és Köböl Lilla Biró Gyulával. A közönség igazán jól szórakozott, melyre a bizonyíték az ovációval és a vastapssal volt. A sorozat következő állomása március 14-én lesz „Burlesque” – Éjszakai kalandozások a ’20-as évektől napjainkig címmel, melynek sztárvendége Gubik Petra, házigazdája Csomós Lajos lesz és közreműködik majd a Fit Dance Center Kerekes Judit vezetésével.

Tovább
10003919_820989437981193_8736679592299407625_n

Két összeillő ember…

Szécsi Pál és Domján Edit legendás szerelmét mutatta be az a felolvasóest, melyet a Winteretno fesztiválon Komáromi Anett és Nagy Róbert színművészek előadásában láthatott a teltházas közönség. A kor ünnepelt színésznője és legnépszerűbb táncdalénekese  1972-ben találkozott a Magyar Rádióban. Két izzó, poklokat megjárt, örök kisebbségi érzésekkel küzdő zseniális ember találkozott egy megszentelt pillanatban. Kapcsolatuk mindössze néhány hónapig, januártól októberig tartott. Két hihetetlen vibráló, impulzív személyiség, akik a végletekig felfokozottan élték meg életük minden pillanatát, azt a nagyon rövid közös időt, ami adatott nekik. Haláluk pillanatában egy legendás szerelem zárult le, hogy elindulhasson egy szerelmi legenda…

Tovább
razga_honlapra

Az Alföld Vonósnégyes és Rázga Áron tavaszi koncertje

A Békéscsabai Tavaszi Fesztivál téltemető-tavaszcsalogató programjai a fiatalabbaktól a felnőttekig mindenkit önfeledt kulturális szórakozásra hívnak.  Az Alföld Vonósnégyes és Rázga Áron koncertje is üde színfoltként hirdeti a tavasz közeledtét. Március 16-án, este 19.00 órától a színház vigadótermében idézik meg a kamarazene irodalom két nagy mesterét egy-egy méltán népszerű, mégis ritkán hallható mű segítségével.   Megszólal Beethoven C-moll vonósnégyese, op. 18, No. 4 és Schumann Esz-dúr zongoraötöse, op.44. Előadók: Alföld vonósnégyes tagjai: Hoffmann Ágnes, aki a Zeneakadémia elvégzése után a Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekarnak szólamvezetője volt, Szomorné Budai Mariann és Szomor István, akik a Szegedi Zeneművészeti Főiskola elvégzése után Svájcban töltöttek ösztöndíjas éveket, valamint Molnár János, aki szegedi tanulmányai során a mélyhegedű diploma mellett másoddiplomaként a gitár szakot is elvégezte. Rázga Áron az SzTE zongora szakának, és a Zeneakadémia korrepetítor szakának elvégzése után tért vissza Békéscsabára. 

Tovább

Mindenütt Nő – Csörte az Ibsen Stúdiószínházban

Az idei esztendőben is csatlakozik a Mindenütt Nő elnevezésű országos programsorozathoz a Jókai Színház. 2015. március 6–8. között ismét megrendezésre kerül a női alkotókat és női sorsokat bemutató rendezvénysorozat, amelyhez idén 86 intézmény csatlakozott; 16 városban összesen több mint 120 program lesz látható. Teátrumunk a Csörte című előadással várja a hölgyeket március 6-án. Egy könnyed, szórakoztatónak tűnő előadás mély társadalmi üzenettel: zene-tánc-show és a kőkemény valóság egy színpadon!   Sorsok, céltalan életutak oldódnak fel az álom, a fény, a pompa áhított világában, hogy azután végleg megsemmisüljenek. Az előadás művészdarabként hatalmas közönségsikert tudhat magáénak, amely amellett, hogy felsorakoztatja az ismert és közkedvelt slágereket, komoly problémákat boncolgat. Generációk, egymástól végzetesen eltávolodott világok találkoznak össze pillanatokra, és mennek el könyörtelenül, tehetetlenül egymás mellett. Álom és valóság olykor összekeveredik, a reálist felváltja a szürreális. A speciális technikai elemek, a látványtechnika különleges atmoszférát teremt egészen a légypapíros kocsmától a show fényes, csillogó gazdagságáig. Bizonyos pontokon szerephez jut maga a közönség, dönt, pontoz vagy akár énekel is.   Szereplők: Katkó Ferenc, Kara Tünde (Jászai-díjas), Gulyás Attila és Liszi Melinda.

Tovább
bernarda2

Elfojtott szenvedélyek viharában…

Viharsarki Kanapé  | Bevallom, kissé félve foglaltam helyet a Bernarda Alba háza című dráma előadásán. A plakát és az előzetes ismertető egy elég depresszív darabot vetített előre, de szerencsére nem távoztam nyomottan a majd két órás mű után. Sőt inkább egy löketet kaptam ahhoz, hogy a lehetőségeimhez mérten megvalósítsam önmagam. Krupincza Mia írása. ► Tovább

Tovább
img_1757

Szereposztás változás, betegség miatt

A mai A dzsungel könyve előadásban az előzetes tervek szerint Szomor György játszotta volna Sir Kán, a tigris szerepét, de sajnos betegség miatt nem tudta vállalni az előadást. A másik szereposztás, Gerner Csaba pedig a Nemzeti Színházban játszik, az Egerek című mesedarabban, így tigris nélkül maradtunk. A Jókai Színház mindent megtesz annak érdekében, hogy előadás ne maradjon el. Fekete Péter igazgató Gulyás Attilát kérte meg, hogy ma bújjon a tigris jelmezébe. Tovább bonyolította a helyzetet, hogy Gulyás ma Mauglit játszott volna, így Nagy Róbertnek kellett átvennie azt a szerepet, aki egyébként is Maugliként tűnik fel a másik szereposztásban.   A társulat ismét tanúbizonyságot tett az összetartó erejéről. A tegnapi dupla előadás után mindenki bent maradt a színházban és segítettek Gulyás Attilának „beleállni” a szerepbe. Éjszakába nyúló próba, szövegtanulás, összefogás. Nagy Róbert is nagy áldozatot hozott, hiszen este a Winteretno fesztiválon lép fel Szabadkán a Domján Edit és Szécsi Pál szerelméről szóló felolvasóesten, de az előadás miatt csak később tud elindulni, a helyszínen próbálni.   Gulyás egyébként a „beugrások” mestere. Ebben az évadban már helyettesítette Vastag Tamást a Sinatra – A hang című darabban, legutóbb a …Tied a világ! előadásba szállt be Serbán Attila helyett.   A szereplőknek – ahogy mondani szokták a színfalak mögött – kéz- és lábtörést, Szomor Györgynek pedig jobbulást kívánunk! 

Tovább

Sztárproducer a Bernarda Alba házán

Forrás: Csaba Televízió

Tovább
szinhaz_ignacz_bence_2012_107_3

Ismét lesz Winteretno fesztivál Szabadkán

Harmadik alkalommal rendezi meg kulturális színházi szemléjét, a Winteretno fesztivált a Magyar Teátrumi Társaság a Népkör Magyar Művelődési Központtal közösen február 26. és 28. között Szabadkán. A fesztiválon ingyenes gyermekprogramokkal és esti színházi előadásokkal várják a szabadkai közönséget. Idén is lesz Teátrumi Mocorgó játszóház, ahol a legkisebbek a babjátszóban animátorok segítségével próbálhatják ki a színes, egész teret uraló játékokat.  A délelőtti gyermekelőadások között látható lesz a Lúdas Matyi, a Mátyás király és a Ki játszik ilyet? című mese. Az esti programok között lesz látható Komáromi Anett és Nagy Róbert, a  Békéscsabai Jókai Színház színművészeinek a Domján Edit és Szécsi Pál szerelméről szóló felolvasóestje. Komáromi Anett és Nagy Róbert színművészek "Ha valahova elsőként megyünk az egy új kezdeményezés, ha másodjára, akkor az visszatérés, ha pedig harmadjára, akkor az már hagyomány. Öröm számunkra, hogy a Winteretno fesztivál immár hagyománnyá vált, melyet szeretettel vár a szabadkai közönség" – fogalmazott Szabó László, a Magyar Teátrumi Társaság titkára.  

Tovább
1
23456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346
…347348349350351…
352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392
393
Korábbi híreink megtekintéséhez kattintson ide!

Legfrissebb képek

Legenybucsu

A revizor

Naplopó

Anconai szerelmesek

Még több képet talál előadásainkról a galériában

Kattintson ide!

Legújabb videók

Békéscsabai Jókai Színház

1.4ezer subscribers

A Jókai Színház hivatalos YouTube csatornája.

Békéscsabai Jókai Színház
Június 21-ig a Békéscsabai Jókai Színház színpadán!

Június 21-ig a Békéscsabai Jókai Színház színpadán!

24 0

YouTube Video VVUwM2ZNVEdIYVFVRklaTGtWX01vMHVRLkJRNEt5QjZpVzlB

Fatia Negra - Békéscsabai Jókai Színház

538 megtekintés 2025. május 28.

24 0

0 0

YouTube Video VVUwM2ZNVEdIYVFVRklaTGtWX01vMHVRLnVTVFYtMTJsQy1F

2025/2026-os évad Studio Előadásai - Békéscsabai Jókai Színház

68 megtekintés 2025. május 9.

0 0

2 0

YouTube Video VVUwM2ZNVEdIYVFVRklaTGtWX01vMHVRLkpmaEQzY3o3a0hz

2025/2026-os évad Gyerek Előadásai - Békéscsabai Jókai Színház

54 megtekintés 2025. május 8.

2 0

1 0

YouTube Video VVUwM2ZNVEdIYVFVRklaTGtWX01vMHVRLmIwbklTNmRlRk80

2025/2026-os évad - Békéscsabai Jókai Színház

118 megtekintés 2025. május 5.

1 0

5 0

YouTube Video VVUwM2ZNVEdIYVFVRklaTGtWX01vMHVRLjNCYkV6Ynlxc3lR

A kegyelmes asszony portréja - Jókai Színház

179 megtekintés 2025. március 14.

5 0

3 0

YouTube Video VVUwM2ZNVEdIYVFVRklaTGtWX01vMHVRLkFWdTBocE00X0hj

Péter és Pál Lustaországban (Békéscsabai Jókai Színház)

321 megtekintés 2025. február 28.

3 0

További videók... Feliratkozás

Gyorslinkek munkatársainknak

Következő előadásaink

Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Egyetértek a használati feltételekkel
Kérjük, valódi email címet adjon meg
Ezzel a címmel már korábban regisztráltak
A megadott biztonsági kód helytelen.
Köszönjük feliratkozását! A megadott email címre küldtünk egy emailt, kérjük kattintson az emailben található linkre.
Facebook
Rólunk írták

Táncdalfesztivállal zárult a Városházi Esték programsorozata – behir.hu

Oscar a megnyitón – behir.hu

A Fatia Negrával indul a Szarvasi Vízi Színház programja – M1

István, az országépítő – behir.hu

Látványos gálával zárta az évadot a Jókai Színház – beol.hu

Világ körüli turnéról tértek vissza az Idegenek és ismerősök szereplői – 7.tv

Belépés munkatársainknak

Regisztráció munkatársainknak

Regisztráció

Levelezés munkatársainknak

© 2007 – 2025 Békéscsabai Jókai Színház
Go to Top
  • FŐOLDAL
  • Színdarabok
  • Havi műsor
  • Jegy és bérlet
  • Színházunk
  • Rólunk írták
  • Kapcsolat
Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy a legrelevánsabb élményt nyújtsuk azáltal, hogy emlékezünk a preferenciáira és ismételt látogatásaira. Az „ELFOGAD” gombra kattintva hozzájárul az ÖSSZES süti használatához. Mindazonáltal személyre is szabhatja a Cookie-beállításokat.
COOKIE BEÁLLÍTÁSOKELFOGAD
Manage consent

Adatvédelmi áttekintés

Ez a webhely cookie-kat használ, hogy javítsa az élményt a webhelyen való böngészés során. Ezek közül a cookie-k közül a szükségesnek minősített sütiket az Ön böngészője tárolja, mivel ezek elengedhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez. Harmadik féltől származó cookie-kat is használunk, amelyek segítenek elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a webhelyet. Ezek a cookie-k csak az Ön hozzájárulásával kerülnek tárolásra a böngészőjében. Lehetősége van arra is, hogy leiratkozzon ezekről a cookie-król. De ezen cookie-k némelyikének letiltása hatással lehet a böngészési élményre.
Szükséges
Mindig engedélyezve
A szükséges cookie-k elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik anonim módon biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági funkcióit.
SütiIdőtartamLeírás
cookielawinfo-checkbox-analytics11 hónapEzt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Analytics” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál.
cookielawinfo-checkbox-functional11 hónapA cookie-t a GDPR cookie hozzájárulása állítja be, hogy rögzítse a felhasználó hozzájárulását a „Funkcionális” kategóriába tartozó cookie-khoz.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 hónapEzt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie-k a „Szükséges” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgálnak.
cookielawinfo-checkbox-others11 hónapEzt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Egyéb” kategóriában lévő cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál.
cookielawinfo-checkbox-performance11 hónapEzt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A süti a „Teljesítmény” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál.
viewed_cookie_policy11 hónapA cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be, és annak tárolására szolgál, hogy a felhasználó hozzájárult-e a cookie-k használatához. Nem tárol semmilyen személyes adatot.
Funkcionális
A funkcionális cookie-k segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, mint például a webhely tartalmának megosztása közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtése és egyéb, harmadik féltől származó funkciók.
Teljesítmény
A teljesítmény-cookie-k a weboldal kulcsfontosságú teljesítményindexeinek megértésére és elemzésére szolgálnak, ami segít jobb felhasználói élményt nyújtani a látogatóknak.
Analitika
Az analitikai sütiket arra használjuk, hogy megértsük, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a cookie-k segítenek információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb., vagyis a látogatói elégedettségről.
Hirdetés
A hirdetési cookie-k arra szolgálnak, hogy a látogatók számára releváns hirdetéseket és marketingkampányokat lássanak el. Ezek a cookie-k követik a látogatókat a webhelyeken, és információkat gyűjtenek testreszabott hirdetések megjelenítéséhez.
Egyéb
Egyéb kategorizálatlan cookie-k azok, amelyek elemzése folyamatban van, és amelyeket még nem soroltak be egy kategóriába.
Mentés és elfogadás
Megszakítás
Eszköztár megnyitása Akadálymentesítés eszközei

Akadálymentesítés eszközei

  • Betűméret növeléseBetűméret növelése
  • Betűméret csökkentéseBetűméret csökkentése
  • SzürkeárnyalatosSzürkeárnyalatos
  • Magas kontrasztMagas kontraszt
  • Negatív kontrasztNegatív kontraszt
  • Világos háttérVilágos háttér
  • Hivatkozások aláhúzásaHivatkozások aláhúzása
  • Olvasható betűtípusOlvasható betűtípus
  • Alaphelyzetbe állítás Alaphelyzetbe állítás