A Jókai Színház vendégjátéka Tótkomlóson
Folytatódott a békéscsabai teátrum „A színház házhoz megy” című programsorozata. Március 18-án nagy sikerrel mutatta be Czitor Attila és Földesi Ágnes Villő Dario Niccodemi: Hajnalban, délben, este című színdarabját Tótkomlóson, a Természet Házában. Az előadással kapcsolatos gondolatait és benyomásait osztotta meg velünk Gyivicsánné Majláth Ágnes, a Jankó János Általános Iskola és Gimnázium tanára, a diákok színházi élményének egyik szervezője. Mint mondta, bár korábban a településen csak gyerekszínházi előadás volt, de az iskola tanulói hosszú évek óta rendszeresen járnak ifjúsági bérlettel Békéscsabára színházlátogatásokra. A most bemutatott darabnál egyáltalán nem lehetetett észrevenni, hogy csak kétszereplős volt, a változatos és humoros előadás végig lekötötte a tanulók figyelmét, és a tanárnő szerint szívesen látnának a jövőben is hasonló vendégjátékokat a településükön.
A város és a színház szolgálatáért
Március 15. alkalmából Békéscsabáért kitüntetést vehetett át Szarvas Péter polgármestertől Bojczán István, a Békéscsabai Jókai Színház színpadi műszaki csoportvezetője. Az elismerésről, a színházhoz és a városhoz fűződő kapcsolatáról beszélgettünk. Bojczán István korábban is számos kitüntetést kapott, többek között Magyar Bronz Érdemkeresztet, minisztériumi kitüntetést és Magyar Teátrum Díjat, de a mostani elismerés különleges helyet foglal el az életében. Ez a díj abban más, mint a többi, hogy ez helyi, a városhoz kötődő kitüntetés, ahol nagyon sokan ismerik az eddig elvégzett munkáját, tevékenységét, ami nemcsak a színházhoz, hanem a város más rendezvényeihez is kapcsolódik. A március 15-ei ünnepséghez például toborzóirodát, a Fiume szállóban Pilvax kávéházat alakítottak ki a segítségével, korábban az október 23-ai ünnepségsorozat vagy a Szent István téri tisztavatás szervezésében is kivette a részét, valamint tagja a Békéscsabai Hagyományőrző Körnek is. A Tunyogi-emléktábla avatása kapcsán, mint hajdani P. Mobil-rajongó, most kapott a zenekar volt tagjaitól egy emlékpolót, amely eszébe juttatta a hetvenes évekbeli koncertutak élményeit, amik politikai atrocitásoktól sem voltak mentesek. Hivatalosan 1973. október 10-étől dolgozik a színház állományában, az itt töltött évtizedek nagyon gyorsan elteltek, ami annak köszönhető, hogy egy ilyen intézményben soha nem adódik kétszer ugyanaz a megoldandó feladat. A régi időkben 23 bérletes és kettő bérletszünetes előadás volt, emellett húsz alkalommal a környékbeli településekre, sőt a megyehatáron túl is elvitték a színdarabokat. Ezeket a vidéki bemutatókat különösen szerette és egyúttal az adott települések nevezetességeit, műemlékeit is felkereste, nagy érdeklődéssel figyelte meg az akkor még működő tanyavilágot. Visszaemlékezett Miszlay István tevékenységére, aki kitalálója volt a Gyulai Várszínháznak, a teátrumban előadott mesedarabokhoz kapcsolódva szerződést kötött a Magyar Televízióval, felvételeket készítettek és tévéjátékként országosan sugározták azokat. Úgy véli, egy vidéki színháznak sokféle műfajban kell előadásokat bemutatni, emellett a Jókai Színház az egyetlen olyan közép-európai teátrum, amely tíz játszóhellyel rendelkezik. Nagy szeretettel vezeti a kulisszajárásokat, ahol a nézők betekintést kapnak az amúgy számukra nem látogatható területekre, információkat gyűjthetnek a technikai felszereltségről. Egyedülálló, hogy a színházzal egy épületben található egy bábszínház is, ezáltal a látogatók a kisbabáktól a nyugdíjasokig lefedik a nézők korosztályait. Elmondta, hogy a Terefere programokon olyan információkhoz juthatott, amik csak itt, ebben az intim közegben hangzottak el, nagy tisztelettel vett részt a Mindentudás Színházi Egyeteme előadásain. A városhoz fűződő viszonyát fejezi ki egy szlogen-javaslata: „A mi füvünk a legzöldebb”, ami tömören adja vissza lokálpatrióta gondolkodását, a város iránt érzett büszkeségét. Kiemelte, hogy a különböző darabokat a színház elviszi az iskolákba is, ezáltal „kitermeli” a következő színházba járó generációt, valamint a bérletes előadások fontosságát, amik tulajdonképpen előre hozzájárulnak a teátrumi tevékenység finanszírozásához. Rácz Attila Fotó: Ignácz Bence/A-TEAM
„A szabadság nem ajándék”
Az 1848-49-es forradalomra és szabadságharcra emlékezett Békéscsaba város vezetése és az ünneplő közönség március 15-én délelőtt. Az ünnepi beszéd, a koszorúzás és a zászlófelvonás után kitüntetéseket adtak át. Az ünnepi megemlékezés nyitányaként a Körösparti Vasutas Koncert Fúvószenekar adott rövid koncertet a Kossuth-téren, majd ezt követően koszorúzással tisztelegtek Kossuth Lajos szobránál a város vezetői, a civil szervezetek, a különböző pártok és nemzetiségi szervezetek képviselői. A program egyik leglátványosabb eleme volt a néptáncosok és hagyományőrzők zenés felvonulása, valamint az ünnepélyes zászlófelvonás. Szarvas Péter, Békéscsaba Megyei Jogú Város polgármestere köszöntőjét Heltai Jenő gondolataival kezdte: „a szabadság nem ajándék, ingyen ezt nem adják, hol áldozat nincs, nincs szabadság”. A forradalmat és az ezt követő szabadságharcot, mint egy a mai napig meghatározó és büszkeséggel eltöltő történelmi eseményként határozta meg, mely arra tanított bennünket, hogy a függetlenségünk kivívása nem képzelhető el önfeláldozás és hazaszeretet nélkül. Fontosnak tartotta kiemelni, hogy a szabadság csak erkölcsi tartalmával együtt igazi érték, melyet szimbolikusan a magyar zászló három színe is kifejez: a piros az erőt, a fehér a hűséget, a zöld pedig a reményt jelképezi. Az ünnepi beszéd után kitüntetések átadására került sor: Békéscsabai Életmű-díjban részesült Túriné Kovács Márta, a Polgármesteri Hivatal oktatási, közművelődési és sportosztályának vezetője; a Békéscsabáért kitüntetést Bojczán István, a Békéscsabai Jókai Színház színpadi műszaki csoportvezetője vehette át. Ezután pedig a polgármester virággal köszöntötte Kovács Edit színművésznőt abból az alkalomból, hogy a napokban Jászai Mari-díjat kapott. A köszöntések után a Jókai Színház fiatal művészei mutattak be ünnepi műsort, Bátrak büszke népe címmel. Rácz Attila Fotó: Ignácz Bence/ A-TEAM
Történelem és romantika
A szabadság, szerelem, hazaszeretet eszméjét magasztaló Mária főhadnagy igazi ünnepi, március 15. emlékéhez illő, lélekemelő nagyoperett. De nemcsak jeles évfordulók köszöntésére érdemes bemutatni az előadást, hanem máskor is, ha az alkalom méltó arra, hogy Huszka Jenő zenéje és Szilágyi László szövege emlékeztessen a nemzeti öntudat, a magyarság legszebb történelmi korszakának fontosságára. (Niedzielsky Katalin kritikája) A Békéscsabai Jókai Színház közönsége láthatta először március 13-án és 14-én ünnepi előadásként négy teátrum közös produkcióját Seregi Zoltán rendezésében (társrendező Bozsó József). A Budapesti Operett-, a Magyar Zenés és a Veszprémi Petőfi Színházzal készített koprodukció az 1848-49-es forradalom és szabadságharc 171. évfordulójára készült, és majd több színház is műsorra tűzi. Huszka Jenő zenéje eleve ünnepélyes és szívhez szóló, de az igaz történeten alapuló mese is az. Kinn forradalom, benn malőr, szerelem, cselszövés. A Bécsben nevelkedő, de magyar érzelmű Máriát hozzá akarják adni egy osztrák arisztokratához. Antónia nénikéje és a bolondos szabó, Zwickli Tóbiás segítségével azonban sikerül az esküvő napján megszöknie. Már menekülés közben, a bécsi kikötőben találkozik Jancsó Bálinttal, és a két fiatal rögtön egymásba szeret. Mária katonaruhában és bátyja nevén, Lebstück Károlyként beáll a seregbe, bátorságáért előléptetik, és Jancsó hadnagy először nem is sejti, kit rejt a mundér. Sok-sok nehézség, bonyodalom után, a kalandos, fordulatokban gazdag történet végén – a műfaj szabályainak megfelelően – minden szerelmespár egymásra talál. A női-férfi szerep váltogatása, az álruha, a szökés lebonyolítása rengeteg konfliktust, helyzetkomikumot, humort szül, és ahogyan az események sorában, karakterek fejlődésében, a zenében is a katonás, indulós és a lírai, andalító, drámai dallamok váltják egymást. Az egész előadást átszövik a gyönyörű dalok, duettek, a három pár szerelme felváltva bontakozik, bonyolódik a színpadon – fülbe mászó zenével, látványos tánccal, koreográfiával tarkítva. A forradalmi hevületben izzó külvilág, a kikötői forgatag és a belső szenvedélyeknek teret adó jelenetek tempója egyre gyorsabban sodorja magával a nézőt. A fiatal Mária és Jancsó Bálint találkozása éppen olyan csodálatos, mint amilyen megható az érett korú Antónia és Draskóczy kapcsolata. Poénos ellenpont a vidám, bolondos Zwickli Tóbiás és Panni kergetőzése, perlekedése, kibékülése. Izgalmakban, fordulatokban gazdag a történet, felfokozott hangulat jellemzi minhárom felvonást, egymást követik a szebbnél szebb dalok: Álmodni kell a boldogabb jövőről, Rózsám, viruló kis rózsám, Szabad-e remélnem, hogy egyszer énrám vár?, Nagy árat kér a sors a boldogságért, Én mától kezdve csak terólad álmodom… Mária főhadnagy szerepében március 13-án Bori Réka bűvölte el a közönséget kedves, fiatalos játékával, gyönyörű hangjával, másnap Lévai Enikő bújt a nemzetőrruhába. Domoszlai Sándor Jancsó Bálint alakjában kitűnően egyesítette a hódítót, a szerelmest, a Máriát óvó, féltő hős katonával, szép hangja uralta a színpadot. Alakításához fűződik a legtöbb drámai fordulat (a lefokozása, Mária előléptetése, szerelem, csalódás, próbatételek). Antónia szerepében Kalocsai Zsuzsa Jászai díjas, Érdemes művész a nemzetes nagyasszony büszkeségét, tekintélyét, hazaszeretetét, bátor hazafiságát ötvözte Mária pártfogásával, Ádám iránti szerelmével. Igazi primadonnaként vonult a színpadon, emlékezetesen szólaltatta meg Huszka csodálatos duettjeit, a rózsás dalok mellett kiemelkedett a Kell az a kis Trallala. Draskóczyként méltó partnere Virágh József, aki tekintélyt parancsoló fölénnyel, bölcsességgel játszotta szerepét, énekelt szívet melengetően szerelemről és az ősi kardról, miközben atyai megértéssel kezelte a Mária elleni vádakat. A harmadik pár szerepében Laki Péter és Bodor Szabina nyújtott emlékezetes alakítást, nevettette meg sokszor a közönséget. A strázsamester alakjában Peller Károly, Herbertként Lénárt László erősítette a csapatot. A férfi-nő szerep váltogatása hozza magával a leleplező vagy majdnem lebukós jelenetek sorát. A bálon újra egymásra találnak a szerelmesek, de Krancz doktor túl rámenős, ezért kizavarják, amit megaláztatásként él meg, kódolva a bosszúállás. A gonosz figurába Tomanek Gábor csempészett humort, kiemelve az emberi gyengéket. A zenét a Budapesti Operettszínház zenekarának előadásában hallottuk, sajnos csak felvételről, fellépett a Magyar Zenés Színház tánckara, a koreográfiát Lénárt Gábor készítette. A látványos, legendás korabeli épületeket és képeskönyveket idéző, romantikus díszletet Libor Katalin, a gyönyörűszép, korhű és előkelő ruhakölteményeket Kemenes Fanni és Vesztergombi Anikó tervezte. A zene már önmagában elvarázsolja az embert, de a szabadság, szerelem, hazafiasság, hazaszeretet fogalmát, üzenetét is érdemes időnként feleleveníteni. Egy kis történelem, egy kis mese, romantika, a hősök felidézése hasznos, mert felfrissíti az emlékeinket, erősíti a múlthoz, az értékeinkhez való ragaszkodást. Niedzielsky Katalin Fotó: Nyári Attila/ A-TEAM
Kovács Edit Jászai Mari-díjas
Nemzeti ünnepünk alkalmából művészeti díjakat adtak át március 13-án délelőtt a Pesti Vigadóban. Kovács Edit, a Békéscsabai Jókai Színház művésze Jászai Mari-díjban részesült. Nagyon megtisztelő, felemelő érzés, óriási öröm számomra a munkám elismerése. Nagyon meglepődtem, amikor március elején kinyitottam a levelezésemet, és az Emberi Erőforrások Minisztériuma e-mailben értesített arról, hogy 13-án az ünnepségen meg kell jelennem – mondta Kovács Edit talán legelső nyilatkozatában a kitüntetés átvétele után, útban hazafelé. Az embernek a szeme előtt ilyenkor lepereg az egész élete, pályája, a kezdetek, az első próbálkozások előjönnek. Azonnal megosztottam az örömömet a családommal, a színházzal. Felkai Esztert is felhívtam, mert amikor idekerültem a Jókai Színházhoz, sokat segített nekem. Kovács Edit nem titkolta: az öröm után jött a sokkhatás, hogy most mi vár rá. A kitüntetés szerinte mindig hatalmas felelősséggel is jár. A színész a szerepeit nem azért próbálja tökéletesre formálni, hogy azokért díjat kapjon, hanem azért, hogy azokkal másoknak is nyújtson valamit, azok üzenete a többi embernek is jelentsen valamit. A díjra fel lehet terjeszteni, arra érdemessé lehet válni, de érdemessé is kell maradni; most ez következik. Mint mondta, külön örömmel töltötte el, hogy Bartus Gyula Jászai Mari-díjas színművész mondott verset az ünnepségen, és Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere után Fekete Péter államtitkárral foghatott kezet. Jólesett a kollégák közelsége, mellette ült Lapis Erika, aki szintén most kapott Jászai Mari-díjat, ahogyan Szente Vajk is. Gratulálunk! Niedzielsky Katalin Fotó: A-TEAM
Klasszikus hangokhoz klasszikus rendezés
Huszka Jenő – Szilágyi László Mária főhadnagy című operettjét március 13-án láthatja először a Békéscsabai Jókai Színház közönsége, az ünnepi előadás 14-én lesz. Jancsó Bálint hadnagy szerepét Domoszlai Sándor játssza. A magánénekes, tenor opera- és operettelőadásokban szerzett ismertséget. Leginkább a Csárdáskirálynő Edvinjeként, Hercegként az egy éj Velencében című előadásból, Monostatosként a Varázsfuvolából, Sou-hong szerepében A mosoly országából, Taszilóként a Marica grófnő előadásban, vagy Zedlau grófként a Bécsi vérből vált híressé. Seregi Zoltán rendezésében, négy színház koprodukciójában most Mária főhadnagy szigorú felettesét alakítja, Jancsó Bálintot, aki először nem is sejti, hogy a katonaruha bécsi szerelmét rejti. A szerepről és a zenéről a főpróbahéten beszélgettünk. Mária szívszerelmét játszom, ami gyönyörű szép feladat, nem lehet félválról venni, csakis teljes odaadással szabad színpadra vinni. Közismert operett, amit klasszikus stílusban kell megszólaltatni. Jancsó egy vezértípus, hiszen rábízzák a századot, a forradalmi ifjúság hevülete jellemzi, határozott figura. Lénárt Gábor koreográfus köré építette a táncokat, szépen bepozícionálta – mondta Domoszlai Sándor, majd a karakter változásaival folytatta. Ez a kemény jellem a második felvonásban átéli, hogy már nem ő a főnök, ami komoly dinamikai váltást igényel, ezt a színpadon jól meg kell csinálni. Amikor Máriát meglátja, az óvó-védő szerep kerekedik felül, a nagy duettben csúcsosodik, ami szépen rávilágít a kettősségre, hogy lebuknak vagy sem. A szerelméről biztosítja Máriát, amikor leleplezik, ezt lágyan kell megjeleníteni. A vezérszerephez hozzá kell csatolni az óvó, az apa helyett apa szerepet és persze a szerelmet, az egész életet. A vendégművész hangsúlyozta, mennyire szereti Huszka gyönyörű muzsikáját, és fontosnak tartja a korhű díszletben, jelmezekben játszást. Úgy fogalmazott, hogy a klasszikus hangokhoz klasszikus rendezés illik, ahol nincs eltúlozva semmi, és a saját habitus is jól érvényesül. Niedzielsky Katalin Fotó: Rácz Attila
Hol nő vagyok, hol meg férfi
Bori Réka még csak ötödéves a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, de már sok operettben játszott primadonnát és szubrettet. Óriási vágyálma teljesült, amikor megkapta a Mária főhadnagy szerepét. Novák Eszter és Selmeczi György osztályába járt. Azt mondja, Ábrahám Pál Viktóriája volt az a mérföldkő, amikor eldöntötte, „én ezzel szeretnék foglalkozni, primadonna szeretnék lenni”. Énektanára, Bátori Éva biztatta, hogy hangja alkalmas erre a pályára. A négy színház – a békéscsabai, az Operett, a Magyar Zenés és a veszprémi – koprodukciójában, Seregi Zoltán rendezésében készülő Mária főhadnagy című előadásba a veszprémi „ágon” került be. Oberfrank Pál rendező ajánlotta, de táncos komikusnak, szubrettnek. Bozsó József társrendező „mentette meg”, amikor közölte, hogy szükség van primadonnára. Akkora jutalomjáték ez a Mária főhadnagy! Tulajdonképpen szubrett is, primadonna is, hiszen nadrágszerep, énekelni is kell, drámai szerep is. Nagy kihívás, bonyolult eljátszani a jeleneteket, főleg a bonvivánnal, a Jancsó Bálintot alakító Domoszlai Sándorral. Igazi kihívás a két nagyduett, az első találkozásnál, aztán a második felvonásban a báljelenet, a lelepleződés, a megbocsátás és persze a végén a boldogság – sorolta Bori Réka. A fiatal művésszel főpróba előtt az öltözőjében beszélgettünk. Szavaiból a műfaj iránti alázat és az elhivatottság csendült ki. Az éneklés önmagában komoly kihívás, fontos, hogy hangilag fejlődjek. Huszka zenéje csodálatos, nem lehet zokogás nélkül kibírni, magával ragadja az embert. A színészénem támaszkodik a zenére, a zene vezet, onnan tudom, mit kell játszani. Bori Réka imádja az operettet; azért szeretne dolgozni, hogy „ne tűnjön el a jó ízlésű operett”, „a szakmában lenézett zenés színház”. Majd a műfaj nehézségeiről beszélt. Egy-egy művésznek itt énekelni, táncolni és játszani is kell tudni. Ez iszonyatosan komoly meló, naponta egyszer végigénekelni egy ilyen darabot, az vokálisan és pszichésen is megterhelő. Lebstück Mária szerepében hol nő vagyok, hol férfi, lehet lubickolni ebben a figurában. Érdekes, hogy Mária egy idő után elkezd férfiként viselkedni… A zenés műfaj nehézségét igazolja az is, hogy a Mária főhadnagy kettős szereposztásban látható Bori Rékával, illetve Lévai Enikővel a Békéscsabai Jókai Színházban. Niedzielsky Katalin Fotó: Rácz Attila
Tipikus szép magyar nagyasszony
Kalocsai Zsuzsa eljátszotta már az operettirodalom legszebb szerepeit, a Marica grófnőt, a Cirkuszhercegnőt, a Cigányszerelem Zórikáját, a Csárdáskirálynő Szilviáját. A Jókai Színházban most a Mária főhadnagy premierjére készül, Antónia figuráját próbálja, és sminkelés közben elragadtatással beszélt Huszka Jenő zenéjéről. A Jászai Mari-díjas, Érdemes művész primadonnának ez a békéscsabai a harmadik találkozása Antónia szerepével. Bagó Bertalan 2004-es szatirikus rendezésében már játszotta. De legelőször még énekkarosként Seregi László rendezésében – aki osztályfőnöke volt a főiskolán – statisztált a márciusi ifjak között. (Seregi László állította színpadra az első darabot is, amiben Kalocsai Zsuzsa játszotta a Marica grófnőt 1991-ben. Most a fia, Seregi Zoltán rendezi a Mária főhadnagy című előadást.) Huszka zenéje csodálatos, szerintem Huszka Jenő és Jacobi Viktor komponálta a legszebb zenét, Lehár Ferencet és Kálmán Imrét talán jobban ismerik külföldön – mondta Kalocsai Zsuzsa. – Az Antónia tipikus szép magyar nagyasszony szerep, amelyben a drámaiság és a hazafias vetület ötvöződik, amolyan honleányi szerep. Alapozás, szemfestés, és közben kiderült, hogy eredetileg nem operettre készült, nehezek voltak számára kezdetben ezek a melódiák. Az ember megtanulja a szöveget, elkezdünk a próbán beszélgetni róla, még nem kell mutatni belőle semmit. Amikor megkapod a szöveget, dolgozol a korrepetitorral, és felcsendül a zene, véreddé válik. Azt szeretem, ha a rendezővel közösen alakítjuk ki a figurát, a rendező tudja, hogy mit akar, de érdekli az is, hogy én mit szeretnék. Ha a színészt a rendező alkotótársnak tekinti, attól a színész szárnyakat kap. Rúzs, frizura, és azt is megtudom, hogy szeret maga sminkelni. Úgy fogalmazott: legjobban én ismerem magam, magamat rajzolom, nem más arcot. Nemcsak a gyönyörű muzsika miatt kell és nagyon fontos ma műsorra tűzni a Mária főhadnagyot, hanem az üzenete miatt is. A világ kezdi elveszíteni a hovatartozását, nem tudjuk, honnan jöttünk, kik vagyunk. Mindez az operettben ott van, és nagyon boldog vagyok, hogy játsszuk március 15-én, mert itt az ideje, itt a helye. A négy színház együttműködését – a Békéscsabai Jókai, a Budapesti Operett-, a Magyar Zenés Színház és a Veszprémi Petőfi Színház – a primadonna nagyon jó lehetőségnek tartja. Úgy véli, a fiatal pályakezdők megmutathatják oroszlánkörmeiket, és minden résztvevőnek új impulzusokat ad egy ilyen együttműködés. A smink és a frizura elkészült, a művésznőt nem illik tovább feltartani főpróba előtt. Sok sikert kívánva köszönjük meg a beszélgetést, és búcsúzunk. Niedzielsky Katalin Fotó: Rácz Attila
Ünnepi bemutató a Békéscsabai Jókai Színházban
Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc 171. évfordulója kapcsán mutatják be Huszka Jenő Mária főhadnagy című operettjét március 14-én a Békéscsabai Jókai Színházban. Forrás: Behir.hu
Broadway-siker a Jókai Színház műsorán
Minden évadban kínál legalább egy nagyszabású produkciót közönségének a Békéscsabai Jókai Színház. Az idén egy Broadway-musical kerül színpadra, Terrence McNally – David Yazbek: Alul semmi című darabja Tege Antal rendezésében. A sajtónyilvános olvasópróbát március 13-án tartotta a teátrum a Sík Ferenc Kamaraszínházban. Kiváló zene és rengeteg szereplő jellemzi az előadást, Gulyás Levente vezetésével élő zene szól majd – mondta Seregi Zoltán igazgató bevezetőjében. Ezután ismertette a szereposztást, külön köszöntötte Kovács Áront, aki először látható Békéscsabán. Vele együtt többek között Csomós Lajos, Katkó Ferenc, Gulyás Attila, Szabó Lajos, Gerner Csaba játszik főszerepet, de szinte az egész társulat lehetőséget kap az előadásban. Tege Antal arról beszélt, hogy egy 1997-ben bemutatott filmadaptáció kerül színre, a történet pedig egy gyárbezárás következményeit tárja fel. A sikeres filmből 2001-ben musical készült, és az eredetileg az angliai Sheffieldben játszódó történetet áttették az amerikai Buffalóba, az egykor óriási, de már halott városba, ahol csak lézengenek az emberek. A story azonos a filmben és a musicalben, az egykori iparvárosban bezár a gyár, a férfiak munka nélkül maradnak, a nők dolgoznak, átveszik a hatalmat. Ha az embernek nincs pénze, összemegy a lelke, és nem csak a lelke, nem működik a szex, nem képes a családfenntartó szerepe. Más kérdés, hogy mennyiben hibás ő maga, mennyiben a társadalom – hangsúlyozta a rendező. – A férfiak azt találják ki, hogy levetkőznek, amiért valaki fizetni fog, és így majd pénzhez jutnak. A műsorhoz minimum hat ember kell, a kiszolgáltatott helyzethez szerelmi szálak, szakítás, kibékülés kötődik, emberi sorsokat mutatunk meg rengeteg humorral és nehéz zenével. Az Alul semmi (The Full Monty) című film rögtön a bemutatás évében, ’97-ben több Oscar-jelölést kapott, és a legjobb filmzene kategóriájában nyert. A zeneszerzőt kitüntették Emmy-, Tony- és Grammy-díjjal is, Tege Antal úgy fogalmazott: „a zene még jobb, mint a szöveg”. Amit az amerikai közönségnek lekönnyítettek, azt mi most visszakeményítjük, a helyenként bugyuta szöveget feljavítjuk. Sodró lendületű előadás lesz. A musicalváltozatot Terrence McNally írta, aki olyan filmek színpadi változatát készítette el, mint a Ragtime vagy A pókasszony csókja. A dalszövegek szerzője David Yazbek. Az előadás díszletét Egyed Zoltán tervezi, a jelmezeket Kiss Kata. A koreográfus a Harangozó Gyula-díjas Topolánszky Tamás, bemutató május 17-én lesz. Niedzielsky Katalin Fotó: Ignácz Bence/ A-TEAM
Legfrissebb képek
Még több képet talál előadásainkról a galériában
Legújabb videók
A kegyelmes asszony portréja - Jókai Színház
154 megtekintés 2025. március 14.
5 0
Péter és Pál Lustaországban (Békéscsabai Jókai Színház)
262 megtekintés 2025. február 28.
3 0
Legjobb barátnők - Békéscsabai Jókai Színház
106 megtekintés 2025. február 22.
3 0
Legyél te is Színháztudor!
527 megtekintés 2025. február 20.
6 0
Hamletrock - Békéscsabai Jókai Színház
180 megtekintés 2025. február 18.
6 0
Jókai Színház Podcast - Juhász Bence
195 megtekintés 2025. február 8.
8 0