Békés, boldog karácsonyt!
Békés, boldog karácsonyt kíván kedves nézőinek a Jókai Színház társulata! Juhász Gyula: Karácsony felé Szép Tündérország támad föl szívemben Ilyenkor decemberben. A szeretetnek csillagára nézek, Megszáll egy titkos, gyönyörű igézet, Ilyenkor decemberben. …Bizalmas szívvel járom a világot, S amit az élet vágott, Beheggesztem a sebet a szívemben, És hiszek újra égi szeretetben, Ilyenkor decemberben. …És valahol csak kétkedő beszédet Hallok, szomorún nézek, A kis Jézuska itt van a közelben, Legyünk hát jobbak, s higgyünk rendületlen, S ne csak így decemberben.
Se veled, se nélküled – Három felvonásos párkapcsolati dráma
Neil Simon legismertebb darabját számos alkalommal vitték már színpadra, 1967-ben pedig egy filmesített változata is készült Gene Saks rendezésében. Az olykor szomorú, ám rengeteg komikus elemet tartalmazó történet a párkapcsolat mibenlétére és a szerelem szükségességére keresi a választ a házasság tükrében. Szilágyi Viktor kritikája A történet a friss házaspárról, Paul-ról és Corie-ról szól, akik éppen most költöztek be új lakásukba. Hamar világossá válik a nézőnek: a két karakter személyisége messze eltér, sőt szöges ellentétei egymásnak. Paul, az ifjú ügyvéd kimért, megfontolt és karrierista. Corie életigenlő lány, aki szeret hideg téli éjszakákon mezítláb a parkban sétálni, ha éppen ahhoz támad kedve. Mindent ki akar próbálni, és olykor gyerekes viselkedése kellemetlen helyzetbe tudja sodorni férjét és édesanyját. Házas életüket megnehezíti Victor Velasco, a felső szomszéd, aki a férj agyára megy, azonban a feleség barátot lát a benne, sőt kiváló párja lenne édesanyjának. Ez az ötlete komoly bonyodalomhoz vezet, ami végül mindenki életét a feje tetejére állítja… A rendező, Tege Antal elmondása alapján egy betűt nem húztak ki a darabkönyvből, így a dráma hossza megkövetelte, hogy három felvonásban adják elő a Bratter pár történetét. Ennek számos előnye és hátránya is érezhető a nézőtéren ülve. A karaktereknek van idejük kibontakozni, a nézők azonosulni tudnak velük és a drámai pillanatok nagyot csattannak és mély nyomot hagynak az emberben. Sajnos viszont vannak üresjáratok, és túlságosan is elnyújtott pillanatok a történetben, amikor csak várjuk, hogy haladjon előre a cselekmény, de ez csak hosszú percek után történik meg. Az első felvonás alatt egy jó ütemű, humoros, szórakoztató ötven percet láthatunk, ahol megismerkedhetünk a főszereplőkkel és kibontakozik a történet is. A szünetről visszatérve az első tizenöt percben lassan követik egymást az események, és várni kell, hogy visszatérjen az elmúlt egy óra lendülete, ami miután megtörténik, a darab legerősebb pillanatait élhetjük át a házaspár vitája közben. Gondosan felépített dialógusuk elején csak arról veszekednek, hogy miért nem jó ötlet mezítláb sétálni a parkban, és a végére már el akarnak válni egymástól. Ezalatt a néhány perc alatt az ember egyik pillanatban nevet, a másikban megsajnálja szeretett karaktereit és nem tudja eldönteni, hogy a pár komolyan gondolja-e a szakítást – vagy átgondolták-e korábban a házasságkötést. A harmadik felvonás a leghumorosabbra sikerült része a történetnek, ahol a feszültség fokozódik, és egyetlen percig sem unatkozhat a néző. A komikus jelenetek egymást váltják és a szereplők már nem tudják, mit szeretnének egymástól, hogy minek vagy kinek is örülnének igazán. Neil Simon nyitva hagyja a történetet a végkifejletben, így mindenki maga zárhatja le a drámát a fejében és levonhatja a végső konklúziókat. Gubik Petra és Czitor Attila remek társai voltak egymásnak a színpadon, jól kiegészítette egyik a másikat. Az utolsó percig hitelesek voltak, és bár Corie olykor talán túlságosan is gyerekes volt a hisztikkel, amiket produkált a színpadon, mégis a kicsapongásoknak szerepük volt a történetben. Jó érzés volt Katkó Ferencet A Csörte és az Egerek és emberek után végre olyan szerepben látni, ahol másik oldalát is megmutathatja a közönségnek, és végérvényesen bebizonyíthatja: nem csupán a jámborlelkű, egyszerű férfi karakter eljátszására képes. Fehér Tímea kiválóan játszotta a nálánál idősebb, megfáradt anyuka, Mrs. Bank szerepét, aki Victor Velasco mellett remek komikus mellékszereplő volt. Telefonszerelőként kétszer is feltűnik a műben Tomanek Gábor, akinek minden egyes felbukkanása a leghumorosabb helyzeteket eredményezi a darabban. Összegezve, az olykor túlságosan hosszú dialógusoktól eltekintve nagyon szórakoztató mű a Mezítláb a parkban, ami, bár a hatvanas évek New York-jában játszódik, mégis sokat mondhat annak a 21. századi magyar embernek, aki megtekinti a Jókai Színház vigadójában.
Magyar Teátrum Díjátadó Gála hatodik alkalommal
Hatodik alkalommal adták át szombaton este a Békéscsabai Jókai Színházban a színházi háttérszakmák elismerésére hivatott Magyar Teátrum Díjat. Idén Brüll Krisztina, a Thália Színház művészeti főtitkára, Feke Judit, a Bartók Kamaraszínház jelmeztáros-öltöztetője, Budainé Hajdu Mónika, a Székesfehérvári Vörösmarty Színház kiszolgáló-tár vezetője, Pataki Ferenc, az Új Színház fővilágosítója, Kőműves József, a Magyar Állami Operaház műszaki vezetője nyerte el a díjat. A nemzetiségi különdíjat V. Boros Gabriella, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti titkára vehette át. A Magyar Teátrumi Társaság 2010-ben alapított díjával a színházi háttér- és kiszolgálószakmákat, valamint az azokat magas szinten művelő szakembereket ismeri el. A Magyar Teátrum Díjra jelöléshez két állami díjjal elismert színművésznek és a Magyar Teátrumi Társaság egyik színházigazgatójának együttes javaslata szükséges, majd egy zsűri választ a jelöltek közül. Az aranyozott csapágygolyót formáló díjjal ezereurós pénzjutalom jár, melynek felét a díjazott színháza állja, a másik felét Magyarország legkiválóbb színházszakmai cégei biztosítják. Az elmúlt években fodrász, ügyelő, maszkmester, kalapos, színpadmester, kellékes illetve az öltöztető szakma képviselői részesültek az elismerésben. A Magyar Színháztechnikai Szövetség által alapított életműdíjat, a magyarországi színháztechnika nagy alakjáról elnevezett Tolnay Pál-díjat, Borsa Miklós építészmérnök vehette át. Az életműdíjjal olyan több évtizedes műszaki tevékenységet ismernek el, amely segített abban, hogy a technikai haladás bekerüljön a színházak világába. Ezzel a kitüntetéssel is ezereurós pénzjutalom jár. Tolnay Pál a Magyar Állami Operaház első mérnöke, a magyar színháztechnikai élet kiemelkedő személyisége volt. Az ünnepi gálaesten a békéscsabai színház és a Magyar Teátrumi Társaság tagszínházainak művészei léptek fel a színházi élet jeles képviselői és a nézők előtt. A műsort Szabó László és Jegyes Tóth Krisztina vezette. A gálaestről televíziós felvételt a Békéscsabai Jókai Színház és a Békéscsabai Médiacentrum készített.
Folytassa, direktor!
Az országos szakmai bizottság és a város közművelődési osztálya javaslatára, egyhangú szavazással Seregi Zoltánt nevezte ki csütörtöki ülésén a közgyűlés a Békéscsabai Jókai Színház igazgatói posztjára. A teátrum rendezője, 2012 óta igazgatóhelyettese Fekete Péter direktor távozása óta, augusztus 1-jétől megbízottként irányította az intézményt, és egyedül pályázott a vezetői állásra. Megbízatása 2016. január 1-jétől öt évre szól. Az új igazgatóval mozgalmas nap(ok) után beszélgettünk. (Niedzielsky Katalin írása) Meglepetés nem történt: három fórumon egybehangzóan támogatták Seregi Zoltán pályázatát, igazgatói kinevezését és ezzel a folyamatosságot, a minőségi szórakoztatást, amit elődje, Fekete Péter munkájához csatlakozva ígért a megbízott vezető. – Nagy öröm és még nagyobb feladat, felelősség – ezt érzem. Megerősít, hogy minden indoklás a minisztérium, a szakma országos és helyi képviselőitől, valamint a fenntartó részéről más és más szempontot méltatott azokból a törekvésekből, amiket a pályázatomban felsoroltam, és valamennyien, ellenszavazat, tartózkodás nélkül támogatták a kinevezésemet. Arról én nem tehetek, hogy senki más nem pályázott a posztra – értékelte az eseményeket és a friss közgyűlési döntést Seregi Zoltán. Fontosnak tartja, hogy amikor Fekete Péter július 31-ével mandátumának megszüntetését kérte és megbízott igazgatónak nevezték ki, akkor is egyöntetű szavazás volt mellette. Elődje partnerének tekintették mindabban, ami a Jókai Színházban felépült, és most a zökkenőmentes munka folytatására mondtak igent, a folyamatosságra benne látták a garanciát. Örömmel fogadta az esélyt, hogy tovább mehet a közösen épített úton, folytathatja a művészi munka irányítását. Látva a bizalmat, nem volt kérdés számára, hogy beadja a pályázatát. – A Jókai Színházat szereti a közönség, sikeresek az előadások, és azon fogunk dolgozni, hogy ez így is maradjon. Ami jól működik, azon nem kell változtatni, lényeges dolgokon nem is fogunk; lehet, hogy bizonyos hangsúlyok máshová kerülnek, de az alapvető színházi szemlélet és gyakorlat folytatódik. Fekete Péterrel nagyon jól tudtunk együttműködni, bár eléggé különböző mentalitású emberek vagyunk. Én inkább talán a konzervatív szemléletet képviselem, ami a koromból is fakad, de azért nyitott is vagyok sok mindenre. Ádám Ottó, a tanárom a főiskolán azt mondta: az élet sokszínű, ezért a színház is legyen az. Nem tartom helyesnek, hogy sok vezető a saját ízlésére formálja a színházát, saját mániájának ad teret. Igen, a közönség is sokszínű, sokféle érdeklődéssel, igénnyel jön az előadásokra, és ahol a térségben ez az egyetlen színház, ott mindenfajta közönségigényt ki kell szolgálni. Seregi Zoltán úgy véli: a polgári szemléletnek kell megfelelni, ez a legbefogadóbb, legátfogóbb meghatározás egy széles skálát átölelő műsortervre. A színház eleve eklektikus műfaj – mondja, hiszen az operettől Shakespeare-ig, a görög drámáig mindennek helye, létjogosultsága van benne. A Konter László meghívására, a Csipkerózsika rendezésére 1998-ban Békéscsabára érkező művész már nem érzi magát „gyütt-ment”-nek városunkban. A felkérés idején színházi munka nélkül volt, dokumentumfilmeket rendezett Budapesten. A mesemusical után minden évadban egy-egy darabot állított színre, majd ugyancsak az akkori direktor 2001-ben rábízta a Fiatal Színházművészetért Alapítvány Színiiskolájának vezetését. S amikor az OKJ-s képzés keretében újjászerveződött a tanári kar, jól jött a bölcsész és a színházi végzettség, így lett igazgatóhelyettes, majd miután a színitanház az alapítványtól a Harruckern János Közoktatási Intézményhez került 2009-ben, szakmai vezető. – Gyakran eszembe jut apám, aki nem lelkesedett túlságosan azért, hogy jelentkeztem a színművészeti rendezői szakára. Negyedéves bölcsész voltam Debrecenben, és ragaszkodott hozzá, hogy végezzem el az egyetemet. 2001-ben beláttam, igaza volt, hasznosnak bizonyult a két diploma. Amikor Fekete Péter igazgató lett, gyorsan kiderült, hogy egy húron pendülünk, barátok lettünk. Ebben a szakmában nem gyakori, hogy miután szétválnak két ember útjai – Péter a Magyar Cirkusz és Varieté Nonprofit Kft. vezetője, én itt folytatom -, a barátság megmarad. Művészeti tanácsadóként persze azóta is támogatja, segíti a munkánkat. Különösebb társulatépítésre nem gondol az új igazgató, úgy látja, hogy nagyon jó ez a mostani, szereti a közönség. Igaz, hiányzik pár karakter, amelyet praktikusabb időnként vendégekkel pótolni, mint tagként idekötni. Az új nevek jó hatással vannak a társulati tagokra, és fordítva, a művészek inspirálják egymást, tanulnak egymástól. Nem volt még olyan meghívott, aki itt ne érezte volna jól magát, ne vitte volna magával Békéscsaba jó hírét. – Ez egy befogadó társulat, a színvonal nőtt, az iskola szerves része a színháznak, hiszen onnan hozzuk az utánpótlást, kívülről ritkábban. Országosan is jelentős a háttérszakmák oktatása, a díszítők, ügyelők, színpadtechnikusok képzése. Az iskola biztosítja az utánpótlást, aki kívülről jön, szívesen gyökeret ver Békéscsabán, és a folyamatosságra jobban lehet építeni, mint a vidéki színházakra korábban jellemző örök vándorlásra. Mint már említettem, a polgári konzervatív értékrend híve vagyok, nem borogatok feleslegesen, bizonyos változtatások sokszor több kárt okoznak, mint amennyi hasznot hoznának. Seregi Zoltán nem hiszi, hogy a pályázat iránt azért nem érdeklődtek mások, mert Békéscsaba nem vonzerő a szakmában. Tapasztalata szerint inkább sokan irigylik a Jókai Színház művészeit a fenntartó önkormányzattal ápolt kitűnő kapcsolat és a korrekt, biztonságos anyagi támogatás miatt. Azt mondja, sok igazgató elvérzett már azon, hogy nem tudott a fenntartóval megfelelő kapcsolatot kiépíteni. A siker titka a színházbarát önkormányzat – amely nem hatalmi szóval, hanem partnerként fogja fel az együttműködést -, és a színház, amelynek szent a közönség szolgálata. Niedzielsky Katalin
Karácsonyi felolvasóest
A Körös Irodalmi Társaság az elmúlt évek során számos jó hangulatú és nagy sikerű felolvasóestet rendezett már, néhány évvel ezelőtt például az advent jegyében, a várakozás, aztán a nemzeti hagyományok, nemzeti kultúra témakörében, majd a szeretet, a születés, tavaly az angyal motívumára. Az idei évzáró- és egyúttal karácsonyi felolvasóest az ajándék témájáról szól majd 2015. december 19-én, 17 órától, az Ibsen Stúdiószínházban. A KIT elnöksége azzal a kéréssel fordult alkotó tagjaihoz, hogy írjanak és olvassanak fel verset, rövidprózát az ajándék motívuma jegyében. A felolvasott irodalmi műveket szakmai zsűri és a közönség is értékeli, a díjazott alkotások szerzői nagy értékű könyvutalványban részesülnek. Az előzetes regisztráció alapján a következő alkotók és műveik már biztosan szerepelnek az esten, de még mások is várhatók: Becsy András, Dávid Péter, Farkas Wellmann Éva, Fodor György, Karkó Ádám, Kiss Ottó, Kiss László, Péter Erika, Szathmári Dominik, Szil Ágnes, Szilágyi András, Tinkó Máté, Zsidov Magdolna. Közreműködik: Cseh István gitárművész és Vozár M. Krisztián zongoraművész. Házigazda: Elek Tibor irodalomtörténész, a KIT elnöke. Minden kedves érdeklődőt és irodalombarátot szeretettel és szerény vendéglátással várunk!
Seregi Zoltán lett a Békéscsabai Jókai Színház igazgatója
Magyar Teátrum Online | Seregi Zoltánt nevezte ki csütörtöki ülésén a békéscsabai közgyűlés a Békéscsabai Jókai Színház igazgatójának. A közgyűlés egyhangúlag, 16 igen szavazattal támogatta az új igazgató kinevezését. A megbízatás 2016. január 1-jétől öt évre szól. Szarvas Péter polgármester hozzászólásában kiemelte: Seregi Zoltán – akinek munkáját a korábbi igazgató, a Magyar Cirkusz és Varieté Nonprofit Kft. jelenlegi vezetője, Fekete Péter is segíti majd – biztosítja a folytonosságot a teátrum életében. Hozzátette, megújulást nem vár tőle, meglátása szerint a színház jelenleg is magas színvonalon teljesít, és jó a megítélése. Seregi Zoltán volt az egyedüli pályázó a posztra. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a szakmai bizottság egyhangúlag támogatta a kinevezését. Pályázatában Seregi Zoltán a nézőszám emelését és a jelenlegi törzsközönség megtartását nevezte legfontosabb feladatának. Fontosnak nevezte, hogy a színházi műsorterv a költségvetéssel egy időben készüljön, és rugalmas produkciós játékrend jöjjön létre. Eszerint az előadásokat, ha lehetséges, más helyszíneken is bemutatnák, társszínházakkal közösen, azonos díszlettel és jelmezzel hoznának létre előadásokat, és vendégelőadásoknak, valamint cirkuszművészeti bemutatóknak is helyet adna a teátrum. A nagyszínpadon évadonként nyolc előadást tervezne, amelyből négy lenne felnőtteknek szóló. Az Ibsen Kamaraszínházban évadonként két-három darabot mutatnának be a világirodalom klasszikusai közül, a Stúdiószínházban pedig kortárs magyar drámaírók műveit állítanák színpadra. Emellett Seregi Zoltán folytatná az idén indított a Színház házhoz megy elnevezésű rendezvénysorozatot, amely során iskolákban adnának elő egy-egy a kötelező tananyaghoz kapcsolódó darabot, igazi díszletek és kellékek között, mozgószínpadon. Seregi Zoltán a pályázatban kiemelte: a jövőben is kiemelten fontosnak tartja a 18 éve alapított Színitanház működtetését, és szeretne létrehozni egy önálló tánctagozatot is. Megemlítette a dokumentumban, hogy előkészítő tárgyalások folynak a Kaposvári Egyetem Színházművészeti Tanszékével egy békéscsabai székhelyű kihelyezett tagozat létrehozásáról, valamint egy főiskolai levelező szintű színészképzés helyi beindításról. Az új igazgató továbbra is részt venne a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál és a Csabai Nyár rendezvénysorozat, valamint a Szarvasi Vízi Színház nyári évadának szervezésében és lebonyolításában. Tervei között szerepel amatőr színjátszó mozgalmak fesztiváljának, illetve az országos szépkiejtési versenynek a megszervezése Békéscsabán. Seregi Zoltán jövő év elején irodalmi estek, könyvbemutatók, előadóestek megrendezésére is alkalmas Művész Kávézót tervez nyitni a színház épületének egy részén. Seregi Zoltán 2012 óta igazgatóhelyettesként dolgozott a színházban, idén augusztus 1-je óta megbízott igazgatóként vezette azt. A teátrum élére azért kellett új igazgatót kinevezni, mert a korábbi vezető, Fekete Péter 2015. július 31-vel mandátumának megszüntetését kérte. Forrás: Magyar Teátrum Online
Szalontai gyerekek az Egerek mesén
Böjte Csaba életével, munkásságával, az árva gyermekekért végzett missziójával rengeteg ember csodálatát vívta ki, köztük a Békéscsabai Jókai Színház munkatársaiét is. 2011 óta teátrumunk minden évben lehetővé teszi a Dévai Szent Ferenc Alapítvány által nevelt gyermekeknek, hogy ellátogassanak egy-egy előadásra, természetesen az utazásukat is biztosítva. Csütörtök délelőtt az Egerek című mesét nézte meg hét kisgyerekek. A mese egy Romeo és Júlia‑történet, amely a fehér és a szürke egércsaládok között zajlik egy sajtműhelyben és észrevétlenül neveli a gyerekeket a jóra, a békés egymás mellett élésre, az elfogadásra, a másmilyenek elfogadására is. Melinda, Anita, Izabella, Gáborka, Valentin, Szabolcs és Angelo nagyon élvezték az előadást, különösen a trambulinon ugráló tornász „gyegerek” tetszettek nekik. Az igazi meglepetés csak ezután jött: Zakariás, Soma és Paszkál karácsonyi ajándékokkal lepte meg a kicsiket.
Nevetés mögött a fájdalom
Neil Simonnak nem kell sok szereplő, nagy történet, forradalmi korszak vagy egzotikus helyszín ahhoz, hogy jellembeli hiányosságainkra és életünk igazán fontos dolgaira világítson rá; egy-két (furcsa) pár elegendő, és bár szidhatjuk a tükröt, nem az a görbe. A Mezítláb a parkban című vígjáték szereplői is hétköznapi emberek, akik nem akarják megváltani a világot, csak szeretnének jól élni, boldogok lenni. Közben persze egymás idegeire mennek, a nézőt remekül szórakoztatják, aztán meg elgondolkodtatják, hiszen saját hülyeségeire emlékeztetik. Az amerikai dráma- és forgatókönyvíró darabját Tege Antal színművész rendezte a Békéscsabai Jókai Színházban. (Niedzielsky Katalin kritikája) Az egyetlen helyszínen, Bratterék új lakásában játszódó, kevés szereplős kamaradarab esetében meglepő a három felvonás, a viszonylag hosszú előadás a Vigadóban. Igaz, Egyed Zoltán díszlete annyiban változik, hogy az első felvonásban még üres a fiatalok otthona, a szünetben érkezik a bútor, a következő két részben már lakályos. A hatodik emeletre való viszontagságos feljutás, a lépcsőházi kiabálás kétségtelenül tágítja a játékteret, de a túlhangsúlyozástól igencsak elhúzódik az első felvonás. A második már sokkal mozgalmasabb, végül az utolsó igazi vígjátékos tempóban zajlik, sok-sok poénnal, helyzetkomikummal. S nem szabad persze megfeledkezni a sarokablakról a nagyvárosi panorámával, valamint az üvegtetőről sem, mert ezek a díszletelemek is nagyban nyújtják a teret; utóbbi még menekülési útvonalként, táncparkettként is szolgál, a havazásról nem is beszélve! Mindenki jobról és a sok lépcsőtől teljesen kimerülve érkezik, a távozás már történhet balról vagy a tető felé. Corie Bratter, a szép ifjú feleség az első befutó, Gubik Petra huncut bájjal játssza végig ezt a kedves, szerelmes, szenvedélyes figurát, lelkesedésében, dühkitöréseiben, szervezkedéseiben és megbánásaiban egyaránt meggyőző. A nemcsak egy hetes házasságát, hanem karrierjét is építeni vágyó ügyvéd férjet, Pault Czitor Attila könnyed eleganciával, sajátos humorral kelti életre, a hullámvölgyek ábrázolásában felesége méltó partnere, nagy jelenete a lakóközösség bemutatása és a bánatát italba fojtó férfi küzdelme. Fehér Tímea Mrs. Bank szerepében a gondoskodó anyát és a társra vágyó nőt egyesíti, komolysága, visszafogottsága jól élezi a vicces helyzeteket, sírás és nevetés között teremt egyensúlyt. Victor Velasco színes, titokzatos figuráját Katkó Ferenc formálja humorral hihetőre. A telefonszerelőt alakító Tomanek Gábor (főleg a második látogatásakor) rövid jelenete ellenére fontos emberi momentumokra irányítja a még tapasztalatlan ifjak és a nézők figyelmét. Az áruházi kihordó alakjában Hodu Józsefet láthatjuk egy villanásra. Kiss Kata a hölgyeknek színes, elegáns jelmezeket tervezett, Corie és anyjának öltözetében az életkort és a mentalitást is domborította, Paul figuráját hivatalosra, Victorét színesre, különcre vette. Milyen emberi momentumokra figyelmeztet a telefonszerelő? Amit a fiatalok az életről még nem tudhatnak, azt vele üzeni meg a szerző. Neil Simon sikerdarabjaiban, lírai komédiáiban és ütős bohózataiban az a közös, hogy valamennyi mélyén igazi drámai tartalmat találunk. Figurái átlagemberek, akik hétköznapi gondjaikkal vannak elfoglalva, nem nagy ügyekkel, de ezek számukra óriási problémák: a házastársi viták, veszekedések, kisebb-nagyobb konfliktusok, eddig imádták egymást, most válni készülnek, ahogyan Corie és Paul is. Férj, feleség előbb-utóbb féltékeny egymásra, irigy a másik sikereire, rivalizálnak otthon, társaságban, még tapasztalatlanok vagy éppen az öregedéstől, az egyedülléttől félnek, mint Mrs. Bank. Így ötvözi a szerző a drámai tartalmat, a sokak számára jól ismert, valódi történetet a humorral, a költészettel, hogy elviselhetőbb legyen mindaz, amit állít, vagy elfogadhatóbb, ne annyira bántó a kritika, amivel illeti szereplőit, amit akár magunkra is vehetünk. Mégis szeretjük a darabjait, a beszólásai ellenére, nem véletlenül népszerűek világszerte az előadások. Simon ugyanis éppen olyannak mutat bennünket, amilyenek vagyunk az életben, nem többnek, nem kevesebbnek, nem jobbnak, nem rosszabbnak. Tény az is, hogy hősei olyankor is szívesen viccelődnek, poénkodnak, amikor nyilvánvalóan fájdalmas dolgaikról esik szó. Ez az oka, hogy remekül szórakozunk, nagyokat nevetünk, de aztán nevetve sírunk, sírva nevetünk, amikor a dolgok mögé látunk, felismerjük az összefüggéseket, ki miért olyan, amilyen, ki mire vágyódik valójában, miközben valami egészen másról beszél. A Mezítláb a parkban című előadás arról is mesél, hogy a normális élethez hozzátartozik néha egy kis lazítás, bár az is kiderül, hogy mínusz tíz fokban cipő nélkül sétálni veszélyes. Jóra rossz jön, rosszra jó – tartja a mondás. Igaz ez az életre és az előadásra is, ami a házasság – válás – kibékülés ívet futja be. Mintha csak rólunk írták volna – mondják sokan. Nekünk írták: amit látunk, bárhol, bármikor, velünk is megtörténhet. Neil Simon darabjait nézve első az önfeledt röhögés, aztán a visszafogott mosoly, utána következik a mélyebbre ásás, majd végül a döbbenet és a szégyen: Ilyen önző, utálatos, összeférhetetlen vagyok én is?! Tényleg, lehet bármi fontosabb a szerelemnél, a szeretetnél, a boldogságnál?! Niedzielsky Katalin
Minden egér szereti a Tejszínes Buckó sajtot
hir6.hu | Szombat délután Urbán Gyula Egerek című zenés mesejátékát kínálta a Jókai Színház narráltan és jelelten, amelyet egy kulisszajárás előzött meg. A kulisszajárás előtt Komáromi Anettel készült interjút itt olvashatják.
Minden egér szereti a Tejszínes Buckó sajtot
hir6.hu | Szombat délután Urbán Gyula Egerek című zenés mesejátékát kínálta a Jókai Színház narráltan és jelelten, amelyet egy kulisszajárás előzött meg. A kulisszajárás előtt Komáromi Anettel készült interjút itt olvashatják.
Visszatekintés, színházi szemüvegen át
hir6.hu | Seregi Zoltánt minden valószínűség szerint megerősíti majd tisztségében a december 17-én tartandó közgyűlés döntése, azonban ne szaladjunk ennyire előre. A békéscsabai teátrum megbízott igazgatóját elsődlegesen arra kértük, hogy tekintsen vissza a 2015-ös évre, s összegezze az esztendőt. Ragány Misa sajtóreferenst, a következetesség okán ugyanerről faggattuk. ► Tovább
Idén is lesz Magyar Teátrum Gála
A Magyar Teátrumi Társaság hatodik alkalommal rendezi meg a színházi háttérszakmák ünnepét, a Magyar Teátrum évzáró gálaműsort és díjátadót. December 19-én 19 órától Békéscsabán, a Jókai Színházban, újra összegyűlnek a Magyar Teátrumi Társaság tagszínházainak képviselői, művészei, hogy látványos gálaműsorral ünnepeljék meg a háttérben dolgozó, és most a Magyar Teátrum Díjért egy kicsit előbbre lépő kollégáikat. A látványos, zenés, táncos show-műsorban részletek csendülnek fel a színházak sikerprodukcióiból.
Legfrissebb képek
Még több képet talál előadásainkról a galériában
Legújabb videók
Boldog Karácsonyt! 🎄 (Jókai Színház)
125 megtekintés 2024. december 24.
6 1
Adventi gyertyagyújtás - December 22. (Jókai Színház)
54 megtekintés 2024. december 22.
2 0
Adventi gyertyagyújtás - December 15. (Jókai Színház)
48 megtekintés 2024. december 22.
4 0
Adventi gyertyagyújtás - December 8. (Jókai Színház)
81 megtekintés 2024. december 8.
4 0
Adventi gyertyagyújtás - December 1. (Jókai Színház)
81 megtekintés 2024. december 1.
7 0
Mikszáth Kálmán: A Noszty fiú esete Tóth Marival - Jókai Színház
247 megtekintés 2024. november 22.
3 1