Születésnapi levél – Fodor Zsókának
Fodor Zsókának. Arról, hogy mennyi talán igen, de arról, hogy van, nem illik megfeledkezni. Boldog születésnapot! (Kadelka Lászlótól)
Fodor Zsókának. Arról, hogy mennyi talán igen, de arról, hogy van, nem illik megfeledkezni. Boldog születésnapot! (Kadelka Lászlótól)
Idén is megrendezi a Szegedi Nemzeti Színház az évad végén, május 22. és 28. között a Finálé regionális kamaraszínházi fesztivált. A szegedi és békéscsabai társulat mellett szabadkaiak, budapestiek, kecskemétiek, veszprémiek is érkeztek, érkeznek a fesztiválra. Erre a mini-seregszemlére a Jókai Színház a Mezítláb a parkban című Neil Simon darabot vitte el, melyet Tege Antal színművész rendezett. A Finálé fesztivált első ízben 2011-ben szervezte meg a Szegedi Nemzeti Színház azért, hogy a teátrum az utolsó bemutatót követően is tudjon újdonságokat kínálni leghűségesebb nézőinek. Társulatunk május 27-én játszott a szegedi nézőknek. Neil Simon drámaíró darabja a '60-as évekre datálódik, de mit sem veszített aktualitásából, sőt. A felgyorsult mindennapok miatt talán még közelebb kerül a nézőkhöz. Kiválóan megírt és kivitelezett jelenetek, sziporkázó párbeszédek, nagyszerű színészi alakítások és rendezés. Neil Simon első házasságának élményeiből merítve írta meg a Mezítláb a parkban címmel immáron több mint harminc év sikerrel játszott örökérvényű darabot. A karótnyelt ügyvédet Czitor Attila, sugárzóan szép és szertelen feleségét Gubik Petra, a folyton aggodalmaskodó mamát Fehér Tímea, a neki (is) udvarló szomszédot Katkó Ferenc játszotta. A telefonszerelőt Tomanek Gábor alakította, az áruházi kihordó szerepébe Jancsik Ferenc ugrott be, a khersoni fesztiválon szereplő Hodu József helyett. Nem kellett hozzá különösebb jóstehetség, hogy a siker ezúttal sem marad el: a szegedi közönség hosszú tapssal ünnepelte a darabot. Az előadást megtisztelte jelenlétével Robert Cogo-Fawcett angol rendező is, aki színházunkban éppen a Törvénytelen randevú című vígjáték kapcsán dolgozik, és a darab két szereplője Holler Márta és Benkő Géza színészek.
Május 25-én mutatkozott be társulatunk a XIX. Melpomena Tavrii Nemzetközi Színházi Fesztiválon. A rangos seregszemlén már többször szerepelt a Jókai Színház és többször komoly díjjal tértünk haza. Idei versenydarabunk, A fösvény méltó utódja a korábbi előadásainknak: Harpagon pénzhez fűződő végletes, tragikomikus vonzalmát Molière gazdagon, részletekbe menően, gyilkos humorral ábrázolja. Merő Béla rendezésében, Bartus Gyulával a címszerepben a színháztörténet egyik leghíresebb, legtréfásabb komédiája elnyerte a fesztiválközönség és persze a zsűri tetszését is. Alekszander Knyiga fesztiváligazgató elismeréssel szólt az előadásról, a színészek alakításairól, és úgy általában a színházunkban folyó szakmai munkáról. Kedves és megtisztelő gesztusnak találta – a közönség pedig nyílt színi tapssal jutalmazta – , hogy színészeink ukránul is megtanultak egy-egy részt a darabból. A fesztivál közönsége állva ünnepelte a Jókai Színház előadását.
A vígjáték díszbemutatójának végén sokakban támadhatott jogosan az érzés, hogy ennél méltóbban nem is fejezheti be egy színház a bérleti „szezonját”, mint amilyen hatást tett ez a darab a nézőkre. Zsidov Magdolna kritikája. A színpadon a színészek játszanak, a nézők pedig, vagy eggyé válnak a szerepekkel, vagy széthullik a darab, szereplőkre és nézőkre, színpadra és nézőtérre. Nyugodtan ki lehet jelenteni, ebben a darabban egy tömbbé gyurmálódott a kettő. Molnár Ferenc életéről, irodalmi -és színháztörténeti szerepéről sokat lehetne elmondani. Személyében a magyar irodalom olyan termékeny írójáról van szó, aki a dráma, a líra, de leginkább a humor nyelvén alkotott maradandót. Elismerői és kritikusai is akadtak bőven. Bírálói gyakran azzal vádolták, hogy műveiben kívül reked a társadalomkritikán. Mindezek ellenére, írásai átíveltek a történelem viharain, s azok, akik nem óhajtják – a hétköznapokon túl – a politikát, a társadalomkritikát, azok örömmel, élvezettel olvassák, nézik alkotásait. Bár, ide társadalombírálat hiánya, oda politikától mentesség, mégsem lehet műveiben figyelmen kívül hagyni a kor, a XX. század kezdetének dominanciáit, mint polgár, cseléd, úrhatnámság és kiszolgáltatottság. Az üvegcipő, elemeiben önéletrajzi ihletettségű, talán ettől is meghatóan légies, lírai, finom színpadi mű. Amit az ember maga él át, arról mindig valamivel emelkedettebben tud szólni, mint amiről a képzelete mesél. Ugyan, Az üvegcipő is egy mese, a Hamupipőke parafrázisa, de benne van az élet máztalan illata is, történetesen Molnár Ferenc szerelmi azonosulása, Tege Antal színművész színvonalas, élvezetes, felelősségteljes rendezése. A történetben adott egy szinte gyermeklány cseléd, a józsefvárosi Hamupipőke, Szabó Irma, aki fékezhetetlenül belehabarodott a nála jóval idősebb bútortervező rajzolóba. Szerelmi ábrándjaiban Sipos Lajos nem hétköznapi ember, hanem egy „ideális pilóta”, akiért neki érdemes szárnyalnia. És szárnyal is: röpköd, kering a színpadi szobában, miközben szavalja a maga költötte verseit. Az őt formáló fiatal színésznő, Földesi Ágnes lenyűgöző jelenség. Romlatlan, fecsegő, az érzéseit kendőzetlenül megmutató kislány, aki nem játszik, nem taktikázik, nem követel, csak szeret. Egy pillanatra sem lankadó, élettel teli játéka szinte magához vonzza a nézők tekintetét. Természetes, utánozhatatlan, bájos, akinek elhisszük a valóságon túli világot, de elhisszük azt is, hogy létezik tiszta, makulátlan, érdek nélküli szerelem. Mindent ad magából, amit egy szerelmes nő adhat ahhoz, hogy elnyerje a férfit, akiért minden porcikájában izzik. Ellentéteként ott van a színen a szállásadónő, Adél, aki élete delén szerelmes a nála jóval fiatalabb bérlőjébe, Császár Pálba, bár tíz éve szeretője a bútortervező rajzoló Sipos úrnak, akihez érzelmi szál nem fűzi. Adél szerepében Nagy Erika tündököl. Érdeke szerint, házasságra kívánja rávenni Sipos Lajost, hogy így menekülhessen meg a nagy korkülönbség terhével járó szerelem bilincsétől. Szerelemre vágyódik, miközben hűvös fejjel számol egy tiszteletre méltó polgári élet lehetőségével. Császár Pál, Czitor Attila játékában, érett, megfontolt férfi benyomását kelti, aki kitartó érzelemmel ragaszkodik a nála jóval idősebb nőhöz, Adélhoz. Ezt a szerelmi rabságot kitűnő érzékkel hitelesíti, kitartása és hűsége a nő iránt hihető, annál is inkább, miután Viola kezét is (Boldog Ágnes kiváló alakításában) visszautasítja. Czitor Attila, alakformálásban kiemelkedő teljesítményt nyújt. A darab alapkonfliktusa, mint megannyi más színpadi műnek, a szerelemhez való viszony körül forog, s ennek a vígjátéknak egyik legnagyobb erénye az érzelmi kifejezésekben, párbeszédekben bontakozik ki. A nyelvi humor leginkább Irma szerepében, és a szerelmi alanyát képviselő Sípos úr tőmondataiban nyilvánul meg, Bartus Gyula alakításában, aki az egyenes, gerinces, tisztességes férfi szerepét maximális hitelességgel hozza, egy felejthetetlen színpadi alakításban. A színészi személyesség ereje mindkét szereplő esetében átütő. A házasság Adél és Sipos úr között, nem kevés vihar után csak létrejön, hogy az igazán nagy vihar az esküvőn tomboljon. Irma, a csalódott szerelmes leönti torkán a folyékony vigaszt, ami feloldja benne a gátlásokat, hogy hős szerelmének ki merje pakolni – mostanra már – felesége minden bűnét. A férfi hisz a lánynak, de mégsem lesz bátorsága ott a helyszínen dönteni, felvállalni a lányt, akibe immár beleszeretett. A lány magára marad bánatával, hogy majd a férfi jóslatát beteljesítve, kokottnak szegődjön. És jelen vannak, nem csekélyebb hatásukkal a többi szereplő is, hogy másnap egy közös kihallgatásra az ítélőszékhez járuljanak. A házmester házaspár, Csomós Lajos, Fehér Tímea remeklésével, Komáromi Anett, Roticsné szerepében, a rosszhírű ház asszonyaként kápráztat el, a tőle mindig arányos metakommunikációval. Benkő Géza a tanácsnok szerepében kezdetben kívül reked mindenen, a hivatalnok üres tekintetével, de a szeme előtt lezajló események hatására végül érző emberként vallja meg, hogy a hivatali szobában lett szemtanúja egy igaz szerelemnek. Roticsné társalkodónője Kerek Vivien, Irma könnyűvérű segítője Nádra Kitti rövid szerepeikben is ígéretes tehetségek. A rendezésen túl, a díszlet az, amiről szükséges méltatással beszélni. Egyed Zoltán díszlettervező hatásos színpadi megjelenései korhűek. Nem feltétlenül akart stilizálni, de mindenképp az 1910-es, ’20-as évek festőművészeinek (Kmetty János, Ziffer Sándor, Nemes Lampérth József) színkezelési stílusát ragadta meg. A szobabelsőket ábrázoló festmények hatására ezeknek az évtizedeknek a miliőiről hiteles képet kapott, amit nem hagyott figyelmen kívül, ettől lett minden finom, rezonált és légies, a színpadot mintegy felemelte a hétköznapin túl egy magasabb régióba. Ami különösen döbbenetes, és elismerésre méltó, a zárójelenetek a tárgyaló helyiségben. Körben ülnek a várakozók mindannyian a nagy kérdéssel, miért is lettek beidézve? Mindeközben az ajtó mögött láthatatlanul a bíró hozza döntését, vajon ki lehet a bűnös a rossz utat választó lány ügyében. A kép, akár játszódhatna a végítélet során Isten színe előtt. Kaphat -e valaki is felmentő ítéletet, ami bizonyíthatja, lehet bűntelenül élni, gondolkodni? Nagy kérdés, ami szinte már túlmutat a korszakon, de még a jelenkoron is, mintegy az emberiség történelmének sorsszerűségére utalva. Utolsó jelenetként, az ajtóban útra készen áll Irma és Sipos úr, akik, mint az ítéletben felmentettek egy hosszú útra készülnek, a boldog folytatás reményével. Végezetül köszönet a rendezésért, a díszletért, Kiss Kata jelmezeiért, azokért az élményekért, amik egy színházlátogató embernek örömteljes pillanatokat okoznak és lenyűgözik. A díszbemutatót, a már gyakorlattá vált fogadás követte, ahol alkalom nyílt a darab kiállítóival: színigazgatóval, rendezővel, díszlettervezővel, jelmez tervezővel, és nem utolsó sorban a színészekkel való „randevúzásra”. Külön megköszönöm Egyed Zoltán díszlettervezőnek, a vele történt beszélgetés során adott értékes instrukcióit. Az est színvonaláról a Linamar Hungary Zrt. gondoskodott. Fotó: A-Team/Nyári Attila
Csomós Lajos a napokban a XIX. „Melpomena Tavrii” Nemzetközi Színházi Fesztiválon A fösvény című előadásban játssza Jakab szerepét, amelyben egyszerre kétféle figurát formál, a szakácsot és a kocsist, ami az előadás egyik legszínesebb figurájává teszi őt. Csomós Lajos már ötödik alkalommal szerepel ugyanezen a nemzetközi fesztiválon, Kijevben is játszott már. – Az a város gyönyörű, sok a látnivaló, egy hajón laktunk, ez külön fantasztikus volt. A khersoni út több, mint harminc óra vonattal, ez kimerítő, de különleges élmény más kultúrával találkozni. Egyetlen sajnálatos pontja a fesztiválnak, hogy nem hozzák össze a különböző nemzetiségű játszókat. Nézhetjük őket a színpadon, de civilben nem találkozunk. Pedig érdekes lehetne eszmét cserélni, a színházról beszélni a portugálokkal vagy éppen a franciákkal. Nemrég jöttek haza Amerikából, ahol tavaly még csak egy előadásra mentek ki, most meg New York, Los Angeles, New Jersey, Boston, Wasington, San Fransico, San Diego színházaiban játszottak. – Sajnos ezt a turnét is az állandó hajtás jellemezte. Csak az út, és az előadás megy, nem tudod elengedni magad. Napi két három óra alvással mentünk akkora távolságokat egyik helyről a másikra, mint kétszer Magyarország. Korábbi színházi turnéim alkalmával egyébként az előadásokat németül játszottuk, így most nem okoz nehézséget, hogy – megtisztelve a szervező országot – néhány mondatot ukránul kell elmondanom A fösvényben. Komlóssy Kata
Május 25-én kezdődött az új bérletek árusítása a Békéscsabai Jókai Színház jegyirodájában, tegnapig a tavalyi bérleteiket újíthatták meg a már meglévő bérletes nézők. Bár a jegyiroda egész nyáron várja a jegy- és bérletvásárlókat, rengetegen úgy döntöttek: nem várják meg, amíg a legjobb helyek elfogynak. A reggeli nyitást követően órákon keresztül hosszú sorok álltak a jegyirodában. Egy vidéki színháznak olyan repertoárral kell dolgoznia, ami kielégíti a nagyon különböző érdeklődésű, életkorú és nyitottságú, ráadásul nemcsak a városból, hanem az egész régióból érkező nézők elvárásait. A jövő évi műsorterv összeállításánál figyelembe vettük, hogy valamennyi korosztályt képviselő nézőnek a kedvére, ízlésére tegyünk. Az egészen kicsi gyerekektől a szép kort megélt felnőttekig mindenkinek kínálunk valamit. A részletes programot a színház honlapján vagy a plakátokról nézhetik meg az érdeklődők. Az elmúlt évad előadásait több mint nyolcvanezren látták és tizenháromezer ötszáz bérletessel büszkélkedhet a Jókai Színház. Színházunk jegyirodája hétköznapokon 8:30 és 17 óra között várja a színházbarátokat Békéscsabán, az Andrássy út 1-3. szám alatt, telefon: 66/519-550. Idei újdonságként új bérleteket weboldalunkon is lehet vásárolni, kezelési költség nélkül! Fotó: A-Team/Ignácz Bence
Május 25-én mutatkozik be társulatunk a XIX. Melpomena Tavrii Nemzetközi Színházi Fesztiválon. Tíz ország harminc produkciója közül – Magyarországról egyedüli meghívottként – teátrumunk A fösvény című Moliére vígjátékkal száll versenybe. A címszereplő Jászai-díjas Bartus Gyulát kérdeztük a tapasztalatairól, hiszen ez már a harmadik útja a Dnyeper-parti fesztiválra. Értő és hálás közönséggel találkoztunk eddig, lelkesek és szenvedélyesek. Bár kivetítőn olvassák a fordítást, mégis érezhetően együtt lélegeznek a darabbal. És legyen az prózai előadás vagy musical, modern vagy klasszikus, felállva tapsolva köszönik meg a színészek játékát, ami nagyon felemelő érzés. Az egy napos vonat utat leszámítva, amin viszont ragyogóan lehet a szöveget ismételni, izgalommal várjuk a bemutatkozási lehetőséget.
Az évad végének közeledtével idén is kínál különleges előadásokat nézőinek a Szegedi Nemzeti Színház: május 22. és 28. között összesen hét – műfajilag nagyon változatos – előadással várják a színház szerelmeseit.Neil Simon legismertebb vígjátékát, a Mezítláb a parkbant Magyarországon is számos alkalommal színpadra állították. Szegeden a Békéscsabai Jókai Színház produkcióját, Tege Antal rendezését láthatja a közönség május 25-én.
Újra május és újra Kherson. Ezúttal a Fösvény társulatával utazik Kovács Edit színművésznő a rangos Melpomena Tavrii színházi fesztiválra. "Izgatott várakozással teltek a felújító próbák. – és persze felidéződik bennem a tavalyi turné: Hosszú az út Kherszonig. A határon minden nehézség nélkül gyorsan átjutottunk. Az állomásról kifutott a vonatunk, a kupé ablakából a Rákócziak fellegvára látszott a lemenő Napban, és a monoton zakatolás álomba ringatott. Másnap délután érkeztünk Khersonba, az ottani társulat nagyszerű vendéglátó, figyelmes, segítőkész. Feszülten próbáltuk A szűz és a szörnyeteg című Pozsgai Zsolt darabot a stúdiószínházban, hogy a kivetített ukrán szöveg szinkronban legyen a színpadi szövegmondással. Másnap előadás, nagy siker, a közönség ottani szokás szerint állva tapsolt. S ha már fesztiválon van a színész, szívesen látna más előadást is. A következő este a Kijevi Színművészeti Egyetem végzőseinek, Csehov novellákból összeállított előadásának tapsolhattunk, felállva. Fantasztikus volt, az ottani színjátszás Sztanyiszlavszkij és Meyerhold alapokra épül. Aztán újra az odesszai állomás, tömeg, várakozás. Lehuppan mellém egy szimpatikus, elegáns idős hölgy, fekete zsorzsett ruha, fehér horgolt csipkegallér és egy meghökkentő sárga lakktáska, gobelin betéttel. Mi tovább beszélgetünk, nevetgélünk, egyszer csak felém fordul a hölgy és megszólít. A tolmácsunk segítségével értjük meg egymást: elmondta, hogy ő is színésznő, de már 80 éves, és sokáig játszott Munkácson egy társulattal. A hangosbeszélő a Moszkvai gyors indulására figyelmeztetett, a hölgy fürgén felállt, búcsúzott. Istenem milyen csehovi ez a jelenet – gondoltam magamban amint a fehér csipkegallér eltűnt a Moszkva felé induló tömegben." És újra május és újra Kherson …
Az ukrajnai Kherson városban szervezett XIX. „Melpomena Tavrii” Nemzetközi Színházi Fesztiválon teátrumunkat A fösvény című Moliére-klasszikusból készült színpadi játék képviseli, Merő Béla rendezésében. A társulat május 22-én kelt útra a Dnyepper-parti városba, indulás előtt beszélgettünk a rendezővel. Egy fesztiválon, főleg egy olyan országban játszani, ahol nem beszélnek magyarul, mindig kihívás – mondta el Merő Béla. Ugyanis ebben az esetben még inkább fölértékelődik a színház művészetének sajátossága, a metakommunikáció, az előadás megvalósításának „hogyan”-ja. A néző számára a verbális információt ilyenkor elsősorban nem a nyelv hordozza, hanem a színészi játék és a szituáció intenzitása, igazsága, hitelessége. Ha jó az előadás, akkor igazolódhat az a tény, hogy a színház nem az irodalom szolgálólánya, nem a szöveg leszúrt lábú felmondása, hanem önálló művészeti ág. Ha nagyobbrészt a produkció legyőzi a nyelvi akadályokat, akkor eleget tett ennek az igénynek, és visszaigazolhatja munkánkat… Nem először hívják a Jókai Színházat erre a rangos színházi találkozóra és mindannyiszor díjakkal tértünk haza. Reméljük, most sem lesz ez másképp és a khersoni közönség is szeretni fogja Molière Fösvényét.
A Színházi Dramaturgok Céhe által korábban meghirdetett felhívásra 150 mű érkezett, a szakmai zsűri ebből választott ki 8 pályaművet. Merő Béla rendező is együtt dolgozott a dramaturgokkal a zalaegerszegi fórumon és rendkívül jó véleménnyel volt a megszületett alkotásokról. „Egészen kiválóak is akadnak, én Friedl Viktória Tartom magam című drámáját állítom színre, felolvasó színházi keretek között a POSzT-on, Kovács Edit és Tomanek Gábor főszereplésével. A darab egyszerre szürreális, ugyanakkor érzékenyen reflektál a világra, a társadalomra, amiben született, mondhatom, igazán meghökkentő a szó jó értelmében. A jó hangulatú próbák már javában zajlanak, a bemutatóra június 10-én, 15 órakor kerül sor.
Garfieldtól a szurikátákig – Orcsik Rolanddal háborúról, zenéről, „levágásra ítélt barmokról” kollégánk, Kiss László beszélget május 22-én, 18 órától a Jókai Szalonban.
Az elmúlt évadok díszbemutatóinak pozitív visszajelzései azt bizonyítják, hogy igény van a kötetlen találkozásra a társadalmi és a színházi élet szereplői között, felélesztve ezáltal a színház közösségteremtő, közösségépítő szerepét. A szezon utolsó ilyen eseményére Az üvegcipő című darab kapcsán került sor szombaton este. A díszbemutató házigazdája a Linamar Hungary Zrt volt. Sipos Lajos Szabó Irma minden akadályt elsöprő szerelmének megható históriája – Tege Antal rendezésében – hatalmas sikert aratott a közönség körében, a vastaps és az ováció megérdemelten szólt az alkotóknak, szereplőknek. A molnári verses könnyedség, a kilencszázhúszas évek társadalmi korrajza és egy józsefvárosi Hamupipőke története maga Az üvegcipő. Mégis ez a mese egy évszázaddal a születése után is rengeteg olyan kérdést vet föl, amely égető problémaként nehezedik világunkra. Nem Az üvegcipő az első Molnár-darab a Békéscsabai Színház repertoárján, hiszen 1970-ben már játszottuk a Játék a kastélyban című színdarabot Máté Lajos rendezésében, 1979-ben a Liliomot S. Bán Ernő rendezésében, 1980-ban az Olympia című vígjátékát Udvaros Béla rendező kezei alatt, majd 1996-ben a Doktor úr című vígjátékát Miszlay István rendezésében, amelyek nagy sikert arattak, és így méltán remélhette a színház, hogy ez Az üvegcipő esetében sem lesz másként. Molnár Ferenc vígjátéka könnyed, szórakoztató mű, akár egy mai filmvígjáték, amelyben benne van minden, ami a szórakoztatáshoz kell: szerelem, jó poénok, ugyanakkor a tragikus felhang is megjelenik. A józsefvárosi Hamupipőke története után, az est további része a színház vigadó termében folytatódott. A díszbemutató házigazdája a Linamar Hungary Zrt volt, mely Békés-megye és az Alföld egyik legnagyobb mezőgazdasági gépgyártó vállalata. A vendégeket, köztük a Linamar jelenlévő partnereit, Bangó Csaba gyárigazgató köszöntötte. Az este folyamán Liszi Melinda színművésznő előadásában a darab hangulatához illő, régi slágereket hallhatott a közönség és meglepetésként Szomor György is megörvendeztette néhány szám erejéig a vendégeket. A gasztronómiai specialitásokat – stílusosan az előadáshoz köthető ínyencségeket – Prohászka Béla Venesz-díjas szakács olimpikon állította össze, az infrastruktúrát, az ételkülönlegességeket, valamint a felszolgálást a Békéscsabai Szakképzési Centrum tanárai és diákjai biztosították. A műsort Dombóvári Vanda vezette, a jó hangulatról a tőle megszokott magas színvonalon Gyaraki Lívia gondoskodott, zongorán kísérte Alföldi Csaba. A Linamar Hungary Zrt. kiváló házigazdája volt az estnek, és támogatásával az előadás igazi társadalmi eseménnyé vált.
Még több képet talál előadásainkról a galériában
A kegyelmes asszony portréja - Jókai Színház
154 megtekintés 2025. március 14.
5 0
Péter és Pál Lustaországban (Békéscsabai Jókai Színház)
260 megtekintés 2025. február 28.
3 0
Legjobb barátnők - Békéscsabai Jókai Színház
105 megtekintés 2025. február 22.
3 0
Legyél te is Színháztudor!
519 megtekintés 2025. február 20.
6 0
Hamletrock - Békéscsabai Jókai Színház
180 megtekintés 2025. február 18.
6 0
Jókai Színház Podcast - Juhász Bence
194 megtekintés 2025. február 8.
8 0
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Analytics” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 hónap | A cookie-t a GDPR cookie hozzájárulása állítja be, hogy rögzítse a felhasználó hozzájárulását a „Funkcionális” kategóriába tartozó cookie-khoz. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie-k a „Szükséges” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgálnak. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Egyéb” kategóriában lévő cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A süti a „Teljesítmény” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
viewed_cookie_policy | 11 hónap | A cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be, és annak tárolására szolgál, hogy a felhasználó hozzájárult-e a cookie-k használatához. Nem tárol semmilyen személyes adatot. |
Értesítések