Egerek – jelmez
Miért kockáztatja valaki az életét estéről estére? Mit érez egy artista, amikor hat méter magasan repül a nézők feje fölött? Mi az artistalányok szépségének titka? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphat, ha november 17-én ellátogat a Recirquel Újcirkusz Társulat előadására, illetve az azt követő közönségtalálkozóra. A Társulat Cirkusz az Éjszakában című előadása felettébb izgalmas perceket tartogat a nagyérdeműnek. Extravagánsan misztikus ruhákba öltöztetett kilenc artista, egy hipnotikus hangon időnként dalra fakadó tűzvörös hajú narrátor, valamint zongorista kísérőjük olyan álomszerű utazásra invitálja a közönséget, amit lehetetlen visszautasítani. Az előadás során a Társulat tagjai egy közös utazáson vesznek részt, ahol megkísérlik elérni, és beteljesíteni az emberiség ősidők óta áhított vágyát: a repülés tudományának elsajátítását. A fikció szerint az artistaművészek egy elveszett vándorcirkusz nyomába erednek, és az epizódszerű jelenetek során felfedezik saját személyiségük legmélyebb részeit is. A Recirquel Újcirkusz Társulat egy olyan közép-kelet-európai – magyar újcirkusz irányzatot hozott létre, amely méltó helyet foglal el a mára már világszerte népszerű francia és kanadai kortárs cirkuszművészet mellett. A Társulat előadásait a Müpa három éve telt ház előtt játssza. Tavaly Franciaországban, az újcirkusz hazájában, hétezer néző előtt nagy sikerrel mutatkoztak be, azóta többek között a Szerb Nemzeti Színházban, és a holland Cultura Nova Fesztiválon kápráztatták el a közönséget. A közeljövőben Párizs, Bogotá és Montréal fogja színesíteni nemzetközi turnéhelyszíneik sorát. Egy országos cirkuszmisszió vette kezdetét azzal a céllal, hogy a cirkuszművészet megújuló irányzatát, a franciák és a kanadaiak (Cirque du Soleil, 7 Fingers) által megteremtett és világszerte népszerűvé vált újcirkusz műfaját, és annak magyar képviselőjét, a Recirquel Társulatot a vidéki színházak közönségének körében is közkedveltté tegye. Az újcirkusz a tánc és a színház szimbolikus kifejezőeszközeivel történetet mesél, miközben az artistaművészek az életükkel játszanak. A Cirkusz az Éjszakában című előadás 2015. november 17-én és 18-án látható a Jókai Színházban. A páratlanul kedvező 500 -, illetve 1500 Ft-os jegyár is a misszió része, nem a bevétel a fontos, hanem hogy minél többen megismerkedhessenek az újcirkusz műfajjal. Az előadást követő beszélgetés során a művészek színfalak mögötti életébe és titkaiba nyerhet betekintést a látogató. Várunk mindenkit november 17-én 20.45-kor a Jókai Színházba. A beszélgetés után lehetőség nyílik fényképek készítésére a Társulat tagjaival és az artista eszközökkel. A közönségtalálkozóra a belépés díjtalan: az aznapi előadásra érvényes jeggyel látogatható, illetve egyéb esetben regisztrációhoz kötött. CIRKUSZ AZ ÉJSZAKÁBAN A Recirquel Újcirkusz Társulat előadása 2015. november 17-18. 19.00 2015. november 18. 14.30 Szereposztás Alkotók: Író, koreográfus, rendező: Vági Bence Zeneszerző, zenei rendező: Sárik Péter Zeneszerző, elektronikus hangszerelő: Terjék (Fiddler) Gábor Világítástervező: Pető József Jelmeztervező: Kasza Emese Sminkmester: Ipacs Szilvia Fodrász: Marton Ádám Közreműködők: Narrátor: Siménfalvy Ágota Zongora: Lengyel Zoltán Artisták: Biritz Ákos, Farkas László, Herczeg Richárd, Illés Renátó, Kapitány Olívia, Lakatos Leonetta, Pintér Áron, Veress Zsanett, Wittmann Csilla Az előadás időtartama: 80 perc, szünet nélkül.
Békéscsaba, mesei időkben. Migránsveszély – csakhogy ezúttal japán gasztroszamurájok fenyegetik a kolbász-biznisz egyensúlyát. A békéscsabai közönség már többször kacaghatott Orbán János Dénes művein; itt az újabb alkalom, hiszen az Erős csabait kívánok! drámapályázaton övé lett az egyik első díj. A Szabadság, kolbász, szerelem című nyertes darabot felolvasó színházi keretek között, október 21-én, 19 órától Árkosi Árpád rendezésében ízlelhetjük meg. Aki eljön, azt is megtudhatja, miként kényszerültek a jenkik arra, hogy csabai kolbászt tűzzenek ki a Fehér Ház homlokzatára. A Jókai Színház és a Bárka elkötelezett támogatója a kortárs magyar dráma ügyének. Ugyanakkor a színház és a folyóirat annak is számtalan tanújelét adta már, hogy a minőség jegyében az egyetemes és a regionális, lokális érdekek és értékek összekapcsolásának híve. Ezen kettős törekvésének újabb eredménye az Erős csabait kívánok! elnevezésű irodalmi-színházi projekt, amely szervesen kapcsolódni kíván azokhoz a helyi törekvésekhez, amelyek a 2013-ban hungarikummá választott csabai kolbász további népszerűsítését szolgálják. A meghívásos drámapályázat célja olyan új, színpadi előadásra szánt, esztétikailag értékes irodalmi alkotások, drámák megírásának elősegítése volt, amelyekben valamilyen módon hangsúlyos szerepet kapnak a több mint százéves csabai kolbász gasztronómiai, kulturális, társadalmi tradíciói, amelyek ország-világ szerte továbbviszik a csabai kolbász hírét. Műfaji megkötés nem volt, a történelmi tragédiától, a társadalmi drámán, az abszurd vígjátékon, krimi-paródián át a musicalig számos lehetőség állt nyitva a szerzők előtt. A Jókai Színház és a Bárka lehetővé tette a pályázatban résztvevő írók számára a csabai kolbásszal kapcsolatos történelmi és szakmai források, írásos dokumentumok megismerését. Biztosította a terepszemle, az anyaggyűjtés technikai lehetőségeit, anyagi feltételeit. A meghívással öt jeles kortárs magyar író élt, így öt olyan új magyar dráma született, amelyekben a csabai kolbász központi szerepet kap. A szakmai zsűri mindegyik darabban talált figyelemre méltót, s végül megosztott 1. díjban részesítette Orbán János Dénes: Szabadság, kolbász, szerelem és Vörös István: Pisztoly az asztalon című darabját, és a színház vállalta a két mű felolvasó-színházi bemutatását, a folyóirat pedig a publikálását. 3. díjat kapott Sarusi Mihály: Álompuszta című darabja és különdíjban részesült Pozsgai Zsolt és Szil Ágnes. Orbán János Dénes: Szabadság, kolbász, szerelem című darabjának felolvasó-színházi bemutatója október 21-én lesz, a Békéscsabai Jókai Színház Vigadójában, Vörös István Pisztoly az asztalon című darabját szintén felolvasó-színházi keretek között, november 12-én láthatják az Ibsen Stúdiószínpadon.
A Békéscsabai Jókai Színház, a Körös Irodalmi Társaság, a Bárka és a Békéstáji Művészeti Társaság szeretettel meghívja Önt és kedves ismerőseit 2015. október 19. (hétfő) 18.00 órára, a Jókai Szalonba, az Irodalom és képzőművészet, karöltve estek második felvonására. Vendégeink: Kiss László és Kukár István. Derűs alföldi beszélgetés-performansz – vetítéssel, kisprózával, s mi szem-szájnak ingere. Háttérben a nagy magyar táj: szex, víz, ugar. Az esten Kiss László Kukár Istvánt, Kukár István Kiss Lászlót kérdezi. A belépés nemcsak ingyenes, tanácsos is. És a java még hátravan! Mindenkit szeretettel várnak.
bajolomagazin.hu | Számtalanszor hangoztatjuk, hogy a könyv mindig jobb, mint a film, vagy bármiféle feldolgozás. Ez persze az esetek nagy részében igaz is, de a Jókai Színház ezúttal rafináltan kikerülte még azt is, hogy egyáltalán felmerüljön az összehasonlítgatás. ► Tovább
BEOL | Tizenhét karakterhez összesen harmincnégy szereplőt keresett a Jókai Színház: a gyerekek a Légy jó mindhalálig musicalben jutnak majd szóhoz. A válogatássorozat, a „casting” kedden ért utolsó állomására. A békéscsabai Lencsési általános iskolában több fiatal izgult, még az utolsó pillanatban is gyakorolt, mielőtt a zsűri elé lépett. ►Tovább
Újabb rendhagyó színházi előadás készül a Békéscsabai Jókai Színházban. A magyar Művészeti Akadémia felkérésére Elek Tibor irodalomtörténész, a Bárka főszerkesztője a hatvanas, hetvenes évek betiltott színdarabjaiból (Mészöly Miklós Az ablakmosó, Weöres Sándor A kétfejű fenevad, Illyés Gyula Kegyenc és Székely János Caligula helytartója) állított össze egy estét. A hatalom és az annak alávetett ember viszonyát faggató darabok részleteinek előadása között a szerkesztő moderátorként is közreműködik. A rendező Tege Antal, a bemutatóra október 26-án kerül sor Budapesten a Vigadóban. Fotó: Locskai Henriett
Két hónap – hat bemutató: az amerikai Marsha Norman Jóccakát, anya… című darabja már a hatodik premier lesz a Jókai Színház 2015-16-os évadában. Seregi Zoltán megbízott igazgató az első olvasópróbán azt mondta: a színmű jól illeszkedik abba a koncepcióba, hogy a színészeiknek minél jobb szerepeket adhassanak, ugyanakkor a darabválasztással sokféle közönségigénynek tudjanak megfelelni. Csiszár Imre rendező kijelentette: cselekménye nincs a színműnek, de a világon a legfontosabb dologgal foglalkozik, élet–halál kérdésével. (Niedzielsky Katalin riportja) A színház 1-es próbatermében, ott fenn a tetőn már eleve valami rejtélyes, misztikus hangulat uralkodik. Talán azért, mert oly’ sok emlékezetes monodrámát, stúdiódarabot láttunk már ebben a nagyon fekete környezetben, ahol jól működnek a fényeffektusok, hatásosak a színek, főleg a vörös és a fehér. A középen megvilágított hosszú asztal körül úgy ülünk, mint valami kihallgatáson, vallatáson, pedig ez csak a Jóccakát, anya… próbafolyamatát indító megbeszélés október 13-án, aztán pont egy hónap múlva, november 13-án, pénteken premier. Nem sok szék kellett a színészeknek, rövid a stáblista, csak ketten játsszák a darabot; az anya, Thelma Cates szerepét Kovács Edit, Jessie-ét, a lányáét Tarsoly Krisztina. Két tervező, pár közreműködő, és még a sajtó munkatársai is bőven elférnek az asztalnál, a családias, alkotó körben. Különösnek, izgalmasnak ígérkezik az új bemutató, ebben a légkörben nem is történhet másként. Várjuk a beavatást, vagy legalább azt, amit előzetesen el lehet árulni a közönségnek egy készülő produkcióról… Seregi Zoltán rétegdarabnak nevezi a kortárs szerző művét, amelynek tartalma valóban nem ígér könnyed szórakoztatást, inkább az elgondolkodtató színház kedvelői értékelhetik majd. Marsha Norman műve komoly dilemmáról szól: Jessie Cates bejelenti, véget vet az életének, és ezzel bizony feladja anyjának, Thelmának a leckét. Mit tehet egy anya leánya megmentéséért? Hogyan tudja meggyőzni a középkorú, epilepsziás nőt (egy elrontott házassággal és drogfüggő, törvénykerülő fiúval a háta mögött), hogy ne adja fel, inkább folytassa az életét? Képes-e elhitetni a lányával, hogy érdemes élni? Vissza lehet-e hozni bárkit onnan, ha már erős az elhatározása? Na és a lány? Mi járhat annak a fejében, aki ilyen rettenetes elhatározásra jut? Milyen előzmények készítik elő a döntést? S egyáltalán gyengeség vagy bátorság kell ahhoz, hogy… Mindenesetre két nagy szerep. A Tévedések vígjátéka után az idén ez már a második békéscsabai rendezése Csiszár Imrének. A Jászai-díjas, Érdemes- és Kiváló Művész szubjektív élménnyel kezdte az olvasópróbán a bemutatóval kapcsolatos mondandóját. Megtudtuk, hogy nagy öröm számára Marsha Norman művének színpadra állítása, amivel régi vágya teljesül. Még évekkel korábban felkérte Marton László, hogy a Vígszínházban rendezze meg a darabot, de akkoriban külföldi útja és más munkái miatt ez nem valósulhatott meg. Később Lendvai Zoltán rendezésében a Pesti Színház játszotta a darabot. Csiszár Imre elmondta, hogy közben többször próbálkozott, javasolta bemutatásra több igazgatónak a Jóccakát, anyát, de nem sok eredménnyel. Ezért is fontos, hogy végre fogadókészségre talált. Norman művét 1983-ban mutatták be a Broadway-n, akkor elnyerte a Pulitzer-díjat dráma kategóriában, valamint az év legjobb darabjának járó díjat és a kritikusok díját is. A szerző legismertebb munkáját sikerrel játszották Londonban, számos helyen a világban és magyar színházban is. – A Jóccakát nem szól semmiről, nincs cselekménye, ami nem ritkaság a világirodalomban – avatta be a hallgatóságot Csiszár Imre a részletekbe. – Az előadás egy órás együttlét lesz nekünk, a színészeknek, a közönségnek, ami úgy kezdődik, hogy Jessie közli: öngyilkos lesz. Nekünk pedig egy óránk van arra, hogy kiderüljön, ez alatt az idő alatt beváltja-e az ígéretét, vagy sem. Rajtunk múlik, hogyan töltjük meg ezt az egy órát tartalommal, mondandóval. Látszólag naturalista darabról van szó, mindenképp kísérletről; nem lesz szünet, és remélem, több szempontból is nagyon izgalmas előadást hozunk létre. A darabválasztás miatt és az elhangzottak után kihagyhatatlan a kérdés: Csiszár Imre hisz a színház nevelő hatásában? – Feltétlenül! Major osztályában végeztem, aki Brecht-rajongó volt és abban hitt, azt tanította nekünk is, hogy tanítva kell szórakoztatni, és szórakoztatva kell tanítani. Tehát nem elég, ha a közönség jókat rötyög az előadáson, ennél többet, valami plusz élményt is adjon a színház: új tudást, információt, élményt, legalább addig, amíg haza nem érünk, foglalkoztasson bennünket mindaz, amit hallottunk, láttunk! Nagy kérdés persze, hogy mindezt, illetve a nevelő hatást hogyan érhetjük el – mondta a rendező. – Ha konkrétan erre a darabra vonatkozik a kérdés, akkor azt mondom, hogy véleményem szerint a negatív példával is lehet nevelni. Amit látok, azt nem akarom, azt elutasítom! A két szereplővel nem élete csúcsán találkozunk. A lány azt mondja, nem az vagyok, akit vártatok. Ha egy újszülött érkezik, nagyon várjuk. Madách-tól is tudjuk, a gyerek később, felnőttként válhat pimasszá, gonosszá, ez a „nem sikerült érzés”. A kedvcsinálóhoz még hozzátartozik, hogy Csiszár Imre hangsúlyozta: természetesen nem azt akarják az előadással sugallni, hogy mindenki, aki mélyponton van, lője főbe magát. Arra viszont szeretnék ráirányítani a figyelmet, hogy „hogyan nem szabad élni, hogyan nem kellene egymás megnyilvánulásaira reagálni”. A rendezői instrukciók után a sajtó – a hagyományoknak megfelelően – elhagyta a termet, és elkezdődött a munka a színészek számára. Niedzielsky Katalin Fotó: Locskai Henriett
Urbán Gyula Egerek című zenés mesejátéka október 14-e és 16-a között látható a Békéscsabai Jókai Színházban a Nemzeti Színházban játszott szereposztással.
Egy egész megyét megmozgató szereplőválogatást tartott teátrumunk, hogy megtaláljuk a Légy jó mindhalálig című musical gyerekszereplőit. Hat helyszínre települt ki a Jókai Színház, ahol feltérképeztük a jelentkező fiatalok tehetségét. Ellátogattunk Gyulára, Orosházára, Szarvasra, Szeghalomra, és Békéscsabán is két helyszínen kínáltunk lehetőséget a megmérettetésre, összeségében majd' százötven jelentkezőnek. A válogatás, melyről tévéfelvétel is készült, a Békéscsabai Médiacentrum együttműködésével valósult meg. A Móricz-regény alapján készült musical-adaptációt 1991-ben mutatták be először Kocsák Tibor zenéjével, Miklós Tibor dalszövegével, a prózai jeleneteket Pinczés István írta. Az azóta is töretlen sikernek örvendő darabot Seregi Zoltán álmodja a Jókai színpadára. „ A válogatásokon megnéztük, a gyerkőcök hogyan viselkednek a rögtönzött színpadon, mennyire tudnak helyesen beszélni, koncentrálni, együttműködni, de elsősorban persze énekelni. A neves művészekből álló zsűri, a tehetségkutató műsorokhoz hasonlóan, értékeli a gyerekek produkcióját, majd a döntőben a közönség, a tévénézők is szavazhatnak, hogy melyik karaktert látnák szívesen a színpadon. Segítségünkre lesz a szereplőválogatásban és a zsűrizésben is a legendás, 23 évvel ezelőtti békéscsabai előadás Nyilas Misije – akit azóta beszippantott a színház világa –, Sánta László." – fogalmazott a színidirektor.
BEOL | Szente Vajk rendezte a Vesztegzár a Grand Hotelben című zenés vígjátékot, amit a minap mutattak be a Jókai színházban. Azt mondta, ugyanúgy készült a darabra, mint a többire, viszont jelentős pluszt adott számára, hogy első alkalommal rendezhetett Békéscsabán. ► Tovább
Az utolsó helyszínre érkezik október 13-án (kedden) 15 órakor a Légy jó mindhalálig kihelyezett válogatás sorozata. A meghallgatás több helyszínen és időpontban valósult meg, Békéscsabán kezdtünk, majd Szarvason, Gyulán, Szeghalmon és Orosházán is kerestük a tehetségeket. Az előzetes terveknek megfelelően megmozgattuk az egész megyét. Eddig több mint száz jelentkezőt hallgatott meg Seregi Zoltán rendező vezetésével a szakmai bizottság. Most eljött az utolsó lehetőség: október 13-án (kedden) 15 órakor a békéscsabai Lencsési Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolába (5600 Békéscsaba, Szabó Pál tér 1.) várjuk a jelentkezőket. Bár már eddig is rengetegen jelentkeztek, érdemes kihasználni az utolsó lehetőséget – aki eddig még nem tette meg –, hiszen van még kiadó hely a Légy jó mindhalálig csapatában! Seregi Zoltán éles szeme már sok tehetséget felfedezett, de lehet, hogy a tökéletes Nyilas Misi épp az utolsó helyszínen sétál be a grémium elé. Nem tudjuk! Senki sem tudja! Nem lehet tudni… Több, mint száz gyerkőc jelent meg az eddigi szereplőválogatásokon, adódik a kérdés, megvan‑e már Nyilas Misi? Úgy fogalmaznék, hogy több szerepre is vannak esélyesnek tűnő gyerekek, de amíg nincs vége a válogatóknak, addig nem születhet végleges döntés. – hangsúlyozta Seregi Zoltán. Az utolsó, október 13-ai, békéscsabai castingra is várunk még jelentkezőket. De azok a jó hangú gyerekek se keseredjenek el, akik most nem kerülnek be a Légy jó mindhalálig produkcióba, mert a Bánk bán című darab gyermekkórusában még lesz lehetőségük a világot jelentő deszkákra állni. Az előadásban tizenhét 10-13 éves gyerekszereplő játszik majd tizenhét szerepet. A zenés daraboknál – kivált, ha gyerekekről van szó – két szereposztással kell számolni. Tehát a harmincnégy legjobb gyerekszereplőt keressük, akiknek jól kell tudniuk énekelni és táncolni, prózát mondani és görkorizni, hiszen ezt is kell majd az előadásban. Még van lehetőség, jelentkezz!
Még több képet talál előadásainkról a galériában
2024/2025-ös évad - Békéscsabai Jókai Színház
16 megtekintés 15 óra ago
1 0
Találkozzunk a 2024-2025-ös évadban is! - Jókai Színház
41 megtekintés 2024. április 25.
2 0
Móricz: Szerelem - TEGE ANTAL
157 megtekintés 2024. március 21.
3 0
Móricz Zsigmond: Szerelem
784 megtekintés 2024. március 1.
8 0
Jókai Színház Podcast - Tarsoly Krisztina
189 megtekintés 2024. február 5.
4 1
Jókai Színház Podcast - Lezsák Sándor
71 megtekintés 2023. december 20.
1 0
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Analytics” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 hónap | A cookie-t a GDPR cookie hozzájárulása állítja be, hogy rögzítse a felhasználó hozzájárulását a „Funkcionális” kategóriába tartozó cookie-khoz. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie-k a „Szükséges” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgálnak. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Egyéb” kategóriában lévő cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A süti a „Teljesítmény” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
viewed_cookie_policy | 11 hónap | A cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be, és annak tárolására szolgál, hogy a felhasználó hozzájárult-e a cookie-k használatához. Nem tárol semmilyen személyes adatot. |