Kállay Géza egyetemi tanár Lear királyról
Forrás: Csaba Televízió
Csabaimérleg | Ha egy színész valami miatt nem tudja vállalni az előadást, a színház élete felborul. Van, hogy több színház élete is. Hujber Ferenc egészségügyi állapota a Madách Színházat, a Játékszínt és a Békéscsabai Jókai Színházat is érinti. A legkézenfekvőbb az lenne, ha az előadások elmaradnának, de a baráti színházak összefogtak, hogy ez ne történjen meg. ► Tovább
Shakespeare Lear királyának elemzésével folytatódott a Mindentudás Színházi Egyeteme sorozat Békéscsabán, január 5-én Kállay Géza egyetemi tanár tartott előadást az Ibsen Stúdiószínházban. Az apa és király tragédiájának, szülők és gyermekek ellentétének, a hatalomért folytatott harcok dramaturgiájának boncolgatása, az okfejtés a híres viharjelenetről, az Erzsébet-kori királyság intézményének, valamint Shakespeare színházának lényegéről új távlatokat nyitott a dráma értelmezéséhez. Kállay Géza előadása elsősorban azoknak jelentett maradandó élményt, akik látták a Jókai Színház 2013-as, megrázóan emlékezetes Lear-produkcióját. (Niedzielsky Katalin beszámolója) Ha egy színház vezetője olyan darabot akar bemutatni, amely biztosan megszólítja a közönséget, akkor Shakespeare garantáltan jó választás. Az angol reneszánsz dráma mestere mindent tudott az emberről, az emberi kapcsolatokról, a hatalomról, saját koráról és színházáról. Művei nemcsak a londoni Globe Theatre közönségét tudták elgondolkodtatni, rádöbbenteni összefüggésekre, hanem ma is aktuálisak, élvezetesek, a színházak műsortervén nem véletlenül szerepelnek állandóan világszerte. Kovács Edit színművész, a sorozat házigazdája ezekkel a szavakkal vezette be 2015 első programját, majd elmondta, hogy a színészek ma is mesterségük egyik alappillérének tartják azokat az instrukciókat, amelyeket Hamlet a vándorszínészekhez intéz, mielőtt a királyi pár előtt fellépnek. „Illeszd a cselekvényt a szóhoz, a szót a cselekvényhez, különösen figyelve arra, hogy a természet szerénységét által ne hágd: mert minden olyas túlzott dolog távol esik a színjáték céljától, melynek föladata most és eleitől fogva az volt és az marad, hogy tükröt tartson mintegy a természetnek; hogy felmutassa az erénynek önábrázatát, a gúnynak önnön képét, és maga az idő, a század testének tulajdon alakját és lenyomatát.” Kállay Géza irodalomtörténész előadását azzal kezdte, hogy Shakespeare „roppant rejtélyes figurája” volt korának, s nehéz elhinni, hogy egyetlen szerző ennyi zseniális művet alkosson. Annyi bizonyos, hogy csak az írhatott ilyen kiváló színdarabokat, aki maga is sokat forgott a színházban, s Shakespeare-ről ismert, hogy kisebb szerepeket is eljátszott, a Globe Színházban pedig azt a feladatot látta el, amit a mai dramaturgok: átírta, színpadra alkalmazta a darabokat. Egyetlen fia elvesztését „úgy reagálta le”, hogy vígjátékokat írt, majd Erzsébet halála után, I. Jakab trónra kerülését követően kezdett a tragédiák sorozatába, megszületett a Hamlet, az Othello, a Lear király, a Macbeth. A Lear apák, gyermekek tragédiája, azzal foglalkozik, hogy két generáció hogyan viszonyul egymáshoz, átadják-e a hatalmat az apák a felnövekvő nemzedéknek, s egyáltalán Lear miért mond le a trónról, ez nem világos – fejtegette az előadó. Műhelytitokként árulta el: a dráma első 40 sorában kirajzolódik, hogy miről van szó, fő téma az egyenlőség, hogy ki mit preferál, de nem derül ki a valódi szándék (darker purpose). Nem tudjuk meg, miért akarja Lear két-három részre osztani országát, kiszolgáltatni lánya házasságával az ellenségnek (francia király, burgundi fejedelem). Tulajdonképpen két apa drámáját látjuk, nemcsak Learét, hanem Gloster grófét is, aki félreismeri fiait. Ezért „szövevényes” a sztori, ráadásul két lány beleszeret Edmundba, Gloster törvénytelen fiába. Ha nemcsak Lear, hanem Gloster is így jár gyermekeivel, igaz a tétel, hogy az apáknak figyelni kell tetteik következményére. Glostert megvakítják, s onnantól kezd helyesen látni: nem az a fia jó, akit annak hitt. Lear a viharban megőrül: a dolgok helyes értelmezéséhez kell, hogy átalakuljon valami az énben, amikor megőrül, másképpen látja a világot, a királyságot – magyarázta Kállay Géza. Amikor Gloster azt kérdezi, hogy ki szerette igazán, rádöbben: az egész világegyetem másképp van berendezve, mint elképzeljük, és más látószög szükséges, hogy a lényeget lássuk. Learnek fontos kérdés, hogy kik vagyunk, miért vagyunk ezen a világon, és királyai, urai vagyunk-e valóban a helyzetnek. Mivel a király már 80 éves, felvetődhet a kérdés, vajon kell-e még egy ilyen idős embernek tanulni. Shakespeare szerint igen – tudtuk meg az előadótól. A fokozott melléknevek használatával, Vörösmarty Mihály gyönyörű fordításával kapcsolatban elhangzott: a szeretet, a gyűlölet ábrázolásához „méretarányos nyelvi kifejezések” kellenek. Amikor Cordelia közli, semmit sem kér apjától, Kállay professzor szerint itt kezdődik a tragédia. A királyi szó teremtő szó, az utolsó pillanatig megilleti az öreget a teremtés méltósága. A lánynak választania kell; vagy leírja az apját, vagy azt mondja neki: papa, neked is tanulnod kell. Lear hibázik, mert a minőséget mennyiséggel próbálja felcserélni, a szeretetet földre váltani, pedig tudhatná, hogy szeretni csak spontán lehet. Ugyanakkor imád szerepeket játszani: egyszer agg, máskor dorbézol a lovagokkal, ma azt mondanánk rá, nehéz eset, neki a gyerekek azok. Mennyire van az apának helye a lányok saját életében? Shakespeare válasza, hogy az öreg ember tanítható. Ezért érezzük magunkat becsapottnak a darab végén, hogy Lear hiába ment végig a tanulási folyamaton. Kállay professzor az előadásra magával hozta egyik tanítványát, Károlyi Krisztiánt, akivel jeleneteket olvasott fel. Először Lear és a bolond párbeszédét annak példázatára hallottuk, hogy az értelmiségnek bolondnak kell tettetnie magát ahhoz, hogy elmondhassa az igazat, míg a bolondnak eleve ez a dolga, kötelessége. Később azt a részt idézték, amikor Leart a tomboló viharban a bolond próbálja rávenni, hogy menjen fedett helyre, és szeretné felvidítani. Lear valóban őrült, Edgar igyekszik eljátszani az őrültet, és ott a bolond, aki egész életében ezt teszi. Kérdés: tudunk-e egyáltalán segíteni, milyen emberi létezés ez? Lear adja a legnegatívabb választ. Cordelia meggyógyíttatja, kibékülnek, a jó testvér megbünteti az áruló nővéreit. A gonoszok egymást számolják fel. Lear a lányával a börtönben boldog! Ez tényleg nem logikus befejezés – szögezte le Kállay Géza. Nahum Tate ír költő tollából 1681-ben megjelent egy happy endes változat, amelyben Lear visszakerül a trónjára, és Cordelia Edgarhoz megy feleségül. A színházakban pedig majdnem kétszáz évig ezt játszották, amíg Charles Dickens vissza nem állította az eredeti verziót. Tate azt kérdezte: miért kell Cordeliának meghalni? Lear képtelen jól szeretni, a szeretetet elviselni, nem tudja megkülönböztetni az igazi, szívből jövő szeretetet a hízelgéstől – jellemezte az előadó a főszereplőt. Súlyos kérdés, amivel Shakespeare szembesít bennünket. Sok mindent meg tudunk tenni, tudunk tanulni, gyógyítani, szeretni is. De emberi mivoltunk, létünk valahol mégis hiányos: végesek vagyunk, egyszer meghalunk, és akiket legjobban szeretünk, a gyermekeinket, akiknek életet adtunk, feltámasztani nem tudjuk. Lear így hal meg, ebben a tudatban, hogy nincs tovább, korlátolt az életünk, semmi sem tart örökké, és erről nem tehetünk. A tragédia ennek az érzésnek a drámai kifejeződése – zárta értékelését Kállay Géza. Kovács Edit hozzáfűzte: pontosan nem tudhatjuk, miért így fejezte be művét Shakespeare. Tény viszont, hogy manapság már sokkal több ismerettel rendelkezünk arról, hogyan lehet jól, okosan szeretni, de az emberi élet végességének elviselése nagyon nehéz. Kadelka László, aki korábban a Nemzeti, jelenleg a Jókai Színház ügyelője, azt mondta: csodálkozik, hogy a zseniális műben Shakespeare akkora dramaturgiai bakit követ el, hogy a bolondot egyszerűen elhagyja, az kikopik a darabból. Kállay Géza azt felelte: megszűnt a funkciója, de elismerte, több dramaturgiai hibát lehet találni. Opheliáról például elhangzik, hogy sokáig lebegett a vízen. Akkor miért nem hozták ki? Kovács Edit emlékeztetett, hogy a Tévedések vígjátékát is bemutatja a színház, érdekelné, hogy abban a darabban mire kell a színészeknek különösen figyelni. Kállay Géza úgy vélte, a korai Shakespeare-műben, Plautus drámájának változatában a két ikerrel, amihez a nagy klasszikus a szolgák párosát tette hozzá, elsősorban a megkettőzött énekre érdemes hangsúlyt helyezni. Majd egy másik kérdésre válaszolva – a sok újabb fordítás jelentőségét elismerve – Vörösmarty nyelvezetét méltatta. Legközelebb Gyenge Zoltán professzor Apollón és Dionüszosz, avagy a színház genezise címmel tart előadást a Mindentudás Színházi Egyeteme sorozatban. Niedzielsky Katalin
BEOL | Hatalmas sikert könyvelhetett el az Orient című zenés színmű, melyet december közepén mutattak be Fekete Péternek, a Békéscsabai Jókai Színház direktorának rendezésében Gödöllőn. Az igazgató szerint a vidéki teátrumok között előkelő helyet foglal el a Jókai színház. Az idei célokban megfogalmazta azt is, hogy meg kell szólítani a középiskolás réteget. ► Tovább
Narrált előadásra várjuk látássérült színház barátainkat január 10-én szombaton, az Egerek és emberek című színdarabunk kapcsán. Az előadás előtt másfél órával interaktív színpadbejáráson vehetnek részt a vak és gyengénlátó érdeklődők, valamint megismerkedhetnek a díszletekkel, jelmezekkel és a kellékekkel. Ezt követően pedig meghallgathatják a bevezető narrációt, amely a darab könnyebb megértését segíti elő. Színházunk a kezdetektől nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az előadásokat képzett szakember akadálymentesítse a látássérült nézőknek is. Ennek érdekében Komáromi Anett színművész 2012-ben egy olyan narrátorképzésen vett részt Rosalyn Chalmers, a londoni székhelyű VocalEyes vezető trénerének és tanácsadójának vezetésével, amely a különböző színházi előadások magas színvonalú infokommunikációs akadálymentesítését tűzte ki céljául vakok és gyengénlátók számára.
Tájékoztatjuk kedves Nézőinket, hogy a Duna Televízió ma este 22.05 órától sugározza a Magyar Teátrum Díjátadó Gálát, mely a Magyar Teátrumi Társaság tagszínházainak háttérmunkásait hivatott ünnepelni. Akik lemaradtak decemberben a látványos gálaműsorról, vagy szeretnék újra felidézni, most megtehetik!
A Móricz-regény alapján készült musical adaptációt 1991-ben mutatták be először Kocsák Tibor zenéjével, Miklós Tibor szövegkönyvével, a prózai jeleneteket Pinczés István írta. Az azóta is töretlen sikernek örvendő darabot Egerben, a Jókai Színház rendezője, Seregi Zoltán álmodja színpadra. A bemutató január 9-én lesz. Miért éppen Nyilas Misi generációkat átölelő történetére esett a választás? Úgy gondolom, hogy Nyilas Misi története olyan alapmű, ami mindig és mindenhol fontos. Olyan erkölcsi kérdésekkel foglakozik, amelyek mai világunkban elhalványodtak. A jónak lenni mindig erkölcsi parancsa mély keresztény gondolat, át kellene szője életünket. Nem lenne ennyi szörnyűség, kegyetlenség és aljasság a világban, ha e szerint élnénk. Móricz műve a magyar szellemiség, a magyar lélek, a magyar gondolkodás egyik letéteményese, mint például a Toldi, A kőszívű ember fiai, a Csongor és Tünde és a többi sok- sok alapmű, amelyeket én úgy szoktam nevezni, hogy a magyar legendárium részei. A Légy jó…színpadi változata egy musical, Kocsák Tibor csodálatos zenéjével, amely felnő a műhöz és elvarázsolja dallamaival és Miklós Tibor kiváló dalszövegeivel a közönséget. A Színitanház vezetőjeként színészmesterséget tanít, kiválóan bánik a fiatalokkal. Rendezett is már gyerek szereplőt a Rab ember fiai című darabban. Most viszont tíznél több kis gyereket kell instruálni. Mennyiben lassítják ők a próbafolyamatot? Másként kell kezelni az ő jeleneteiket? Természetesen lassítja, de ez bele van kalkulálva a próba folyamatba. Nem csak azért lassítja, mert a gyerekekkel – hiszen nem színészek – nyilvánvalóan másképpen kell báni, instruálni, helyzetbe hozni őket, hanem kettős szereposztás van, hiszen számolni kell ilyenkor azzal, hogy valaki megbetegszik és akkor ne maradjon el az előadás. A zenés előadások esetében egyébként is mindig kettős szereposztás szokott lenni. A pályáját Ön is gyerekszínészként kezdte. A próbák alatt feltörnek a régi emlékek? Annyiban igen, hogy igyekszem példát venni a Tüskevár egykori rendezőjétől, Fejér Tamástól, aki kiválóan tudott bánni velem a forgatás során, nagyszerű pedagógiai érzékkel segített nekem abban, hogy meg tudjam oldani a feladatokat. Amellett, hogy szórakoztatni akar, visz az előadásba valami mélyebb társadalmi, emberi kritikát? Magyarországon elharapózott egy nagyon ártalmas szemlélet a színházzal kapcsolatban. E szerint kétfajta színház létezik szórakoztató meg társadalom kritikus. Rendkívüli leegyszerűsítése ez a színházi életnek. Ádám Ottó, főiskolai mesterem mondta, hogy a színház olyan mint az élet. Hihetetlenül gazdag és sokszínű. Egyetértek vele. Sőt tovább gondolva, a közönség is nagyon sokféle. Van akinek a kemény odamondogatós színház tetszik, van akinek az operett, van akit az avantgarde színház érdekel, van akit a lélektani dráma. És a sort lehet folytatni. Egy vidéki színháznak nehéz dolga van, hiszen sokféle közönségnek kell megfelelnie. Budapesten egyszerűbb a helyzet, ott lehet specializálódni egy egy színháznak, mert a nagyvárosban megtalálhatja a közönségét . A baj az, hogy jelenleg a magyar színházi életben kiszorítósdi folyik és azt a sokszínű és színvonalas színházi életet, ami szerintem egyedülálló Európában, egy szűk kritikusi kör és sajnos néhányan a szakmából is megpróbálják folyamatosan degradálni, leszólni és kijátszani egymás ellen egy bizonyos stílus és szemlélet ízlés terrorjával. Kinek ajánlja ezt az előadást? Ez mindenkinek szól. Felnőttnek,gyereknek egyaránt és nemcsak azért amit az első kérdésre válaszoltam, hanem azért is mert ebben a darabban, Nyilas Misi fő konfliktusa a felnőttek világával van, ahova vágyik, ahova tartozni szeretne és abban csalódik.
Az Új Esztendőben is folytatódik a nagy sikerű Mindentudás Színházi Egyeteme sorozat. Január 5-én, 18.00 órától Kállay Géza egyetemi tanár előadása várja az érdeklődő színház barátokat az Ibsen stúdiószínházban. Az előadás, kapcsolódva a Jókai Színház nagy sikerű Lear-produkciójához, Shakespeare művét elsősorban abból a szempontból közelíti meg, hogy a főszereplőnek hány szerepet kell eljátszania "szerepében". Hogyan kapcsolódik össze az apa és a király tragédiája, vajon szánalmas öregember-e Lear, vagy végig nagy király, hogy miért nem jár a kedvében a szülő ellen lázadó Cordelia, hogy miért kiváló dramaturgiai fogás a viharjelenet, és miért van még egy öregember, Gloster a darabban. Szó lesz arról is, a királyság intézménye milyen szerepet játszott Shakespeare korában, a korabeli közönség milyen szemmel nézhette Shakespeare talán legmonumentálisabb tragédiáját, és hogyan zajlott egy akkori előadás.
mno.hu | A Keletet és Nyugatot összekapcsoló Orient expresszről írt darabot Fekete Péter rendező. Az előadást a hírek szerint rövidesen Szarajevóba és Isztambulba is elviszi a békéscsabai Jókai Színház és a gödöllői Művészetek Háza. A decemberi gödöllői bemutatót követően tavasztól a békéscsabai közönség is láthatja a látványvilágában gazdag darabot. ► Tovább
Az Egerek és emberek című Steinbeck színmű november óta látható a Békéscsabai Jókai Színházban. A darabba menhelyről beválogatott Johnny kutya országos ismertségre tett szert és a gazdáját kereste. Végre megtalálta! A békéscsabai állatmenhelyről Pataki András rendező által kiválasztott Johnny novemberben került a Békéscsabai Jókai Színházhoz. Azóta már öt alkalommal játszotta az Egerek és emberek című színműben a Candy kutyája szerepét, Kovács Frigyes Jászai‑díjas színművész „partnere” lehetett. Johnny miközben próbált, játszott és a gazdáját kereste, országos hírnévre tett szert: több nyomtatott és elektronikus média felület is foglalkozott vele, a színház honlapján vezetett blogját pedig ezrek olvasták. A társulat is hamar megszerette, amerre járt, mindenkitől kapott egy-egy simogatást az aranyos kutyus. Végül sikeres lett a Jókai Színház kezdeményezése: sikerült gazdát találni egy menhelyi kutya számára. A békéscsabai Nagy Sándor úgy döntött, hogy Johnny a legmegfelelőbb karácsonyi ajándék az édesanyja, Erzsike néni számára. Erzsike néni korábbi házi kedvence nemrégiben távozott az örök vadászmezőkre, ezért nagyon örült Johnnynak. A barátság nagyon hamar kialakult kettőjük között, sokat játszanak és sétálnak, úgy tűnik nagyon jó helyre került Jaminába (Békéscsaba városrésze) a színészkutya. Nagy Sándor azt is felajánlotta, hogy a további előadásokra behozza Johnnyit a munkahelyére, a színházba. Johnny! Ne feledd, az új évben is lesznek Egerek és emberek előadásaid! Mire az ügyelő bácsi bemondja a második figyelmeztetést, addigra legyél az öltöződben sminkben, jelmezben!
Téli történetek a társulat tagjaitól, szívmelengető vagy éppen szívszorongató karácsonyi mesék, receptek, versek, hogy még szebb legyen az ünnep. Az idei, utolsó történetet Lakatos Károly, Magyar Teátrum-díjas maszkmester osztja meg Önökkel. Gyakran értek az ünnepek útközben, hiszen a megye legeldugottabb sarkában is várták a gyerekek a színházi előadásokat. Egy alkalommal Biharugrán tájoltunk egy mesével. Az ünnepek környékén valahogy nem esett a hó, és igazából a darabban sem, ezért kitaláltuk Cserényi Béla és Stefanik Irén színművészekkel, akik a királyt és a királynét alakították, hogy meglepjük a gyermek közönséget szállingózó hópelyhekkel. A mesében egy ponton, az öreg király a jogarával kupán csapja az udvari bolondot, én meg ezt a kis gumilabdából kialakított jogart teletömtem hintőporral. A király fejbe kólintotta az udvari bolondot, amitől a hintőpor kiszabadult, egy átláthatatlan, lebegő függönyt képezve a színpadon. Így utólag visszagondolva talán elég lett volna félig tölteni azt a labdácskát… Egyáltalán nem látszódott semmi és senki. Az előadás fél percig nem is folytatódott, amíg a hintőpor le nem ülepedett. A hirtelen jött hóesés osztatlan sikert aratott a gyerekek körében, de az akkori színidirektor, Vass Károly nem osztozott az örömünkben… Ezzel a mulatságos történettel kívánok vidám szilvesztert és boldog Új esztendőt!
Téli történetek a társulat tagjaitól, szívmelengető vagy éppen szívszorongató karácsonyi mesék, receptek, versek, hogy még szebb legyen az ünnep. Ma Bartus Gyula Jászai- és Gálfi Gyűrű-díjas színművész karácsonyi történetét fogadják szeretettel. Gyerekkoromban egész évben gyűjtöttük az ezüst és az aranypapírokat a csokoládékról, hogy később legyen majd a karácsonyi diót mivel bevonni. Mindig azzal díszítettük fel a fákat meg az általunk készített papírangyalkákkal, színes lapokból kivágott különböző csíkokkal, képecskékkel. Ezeket évről-évre mindig elraktuk és karácsonykor mindig elővettük és úgy bántunk velük, mint a legdrágább díszekkel, amik csak a fára kerülhetnek. A szüleink, általában a legolcsóbb szaloncukrokat tudták csak megvenni. De, akkoriban nem is volt olyan nagy a választék. A szaloncukrok kemények voltak és szinte elrághatatlanok. Mégsem maradt egy szem sem belőlük az ünnepek elteltével. Hozzánk ajándék nélkül is megérkezett a Jézuska. Tudtunk örülnia csokipapírba becsomagolt diónak is, amikor lebontottuk már a fát… Az igazi karácsonyi ajándékozás öröme akkor köszöntött be az életembe, amikor már a saját családommal karácsonyoztam. Jó érzés volt látni a feleségemmel, Timivel egymás arcán, hogy ajándékozhattunk a gyerekünknek. És jó érzés volt látni az izgalmat és a meglepetést a gyerekünk szemében, amikor kibontotta az ajándékot, amit a Jézuska hozott neki. És ez nem volt másképpen idén Karácsonykor sem…
Téli történetek a társulat tagjaitól, szívmelengető vagy éppen szívszorongató karácsonyi mesék, receptek, versek, hogy még szebb legyen az ünnep. Ma Gubik Petra színművész osztja meg Önökkel családi hagyományaikat. A karácsony a kedvenc ünnepem, éppen ezért rengeteg kedves emlék fűz hozzá. Ilyenkor az idő megszűnik pénzzé válni és ráérünk a másikra. Nyugalom és meghittség van. Szeretem. Sajnos Dédimama nélkül ez lesz a második karácsonyunk. Nagyon hiányzik nekem. Szenteste, Vilia napján, tradicionális és elengedhetetlen szokásként nála kezdtük a kántálást. Bekiabáltuk a házba: „Hagyják az Istent dicsérni?” A bentiek meg kikiabálták: „Hagyják, hagyják!” És rákezdtünk: „Mennyből az Angyal…” Az asztalt aztán dédim öt gyermeke, tizennégy unokája, és a huszonhárom dédunokája ülte körül. Összesen negyven ketten. Óriási élmény volt. Dédi mamám név szerint mindenkit számon tartva 91 évesen precíz, szigorú odafigyeléssel osztogatta ki mindenki számára a csokoládét és a kántálási pénzt. Az asztal tele volt minden Földi jóval: mákos bejgli, babájka, töltött káposzta, sütemények, minden, ami csak szem szájnak ingere. Tudom, dédi mamám idén karácsonykor is gyönyörködött bennünk odafentről. Mi pedig híven őrizzük tovább a hagyományokat, csak most már a nagymamák viszik tovább a stafétabotot. Számomra a legértékesebb ajándék a családommal töltött idő. Idén karácsonyra, a fa alá egészséget, békességet, boldogságot kértem – Nekik.
Még több képet talál előadásainkról a galériában
Pekár Gyula: Kastély kölcsönbe - Jókai Színház
260 megtekintés 2024. október 4.
8 0
Zalán Tibor: Idegenek és ismerősök - Jókai Színház
106 megtekintés 2024. szeptember 23.
1 0
Szabó Magda: Kígyómarás - Jókai Színház
238 megtekintés 2024. szeptember 19.
5 1
Hunyady Sándor: A három sárkány, avagy a három nagynéni
385 megtekintés 2024. május 25.
4 0
2024/2025-ös évad - Békéscsabai Jókai Színház
209 megtekintés 2024. április 26.
5 0
Találkozzunk a 2024-2025-ös évadban is! - Jókai Színház
76 megtekintés 2024. április 25.
2 0
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Analytics” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 hónap | A cookie-t a GDPR cookie hozzájárulása állítja be, hogy rögzítse a felhasználó hozzájárulását a „Funkcionális” kategóriába tartozó cookie-khoz. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie-k a „Szükséges” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgálnak. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A cookie az „Egyéb” kategóriában lévő cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 hónap | Ezt a cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A süti a „Teljesítmény” kategóriába tartozó cookie-khoz való felhasználói hozzájárulás tárolására szolgál. |
viewed_cookie_policy | 11 hónap | A cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be, és annak tárolására szolgál, hogy a felhasználó hozzájárult-e a cookie-k használatához. Nem tárol semmilyen személyes adatot. |